ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД ЯК ОДИН ІЗ ОСНОВОПОЛОЖНИХ ДИДАКТИЧНИХ ПРИНЦИПІВ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ХІРУРГІЯ” НА КАФЕДРІ ХІРУРГІЇ № 1 З УРОЛОГІЄЮ ТА МАЛОІНВАЗИВНОЮ ХІРУРГІЄЮ ІМЕНІ ПРОФ. Л. Я. КОВАЛЬЧУКА ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО

Автор(и)

  • A. D. Bedenyuk ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського МОЗ України»
  • V. B. Dobrorodniy ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського МОЗ України»
  • T. V. Bodnar ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського МОЗ України»
  • P. J. Bodnar ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського МОЗ України»
  • T. V. Shandruk ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського МОЗ України»

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8873

Ключові слова:

особистісно-орієнтована освіта, компетентнісний підхід, форми організації навчальної діяльності.

Анотація

Мета роботи – поділитися досвідом організації навчального процесу на кафедрі хірургії № 1 з урологією та малоінвазивною хірургією імені проф. Л. Я. Ковальчука Тернопільського державного медичного університету імені І. Я. Горбачевського на засадах особистісно-орієнтованого підходу.

Основна частина. Особистісно-орієнтований підхід у педагогіці покликаний забезпечити максимально широкі можливості для всебічного розвитку особистості студента. Виходячи із вищенаведеного, сучасна вища освіта передбачає фундаментальну практично-професійну підготовку та всебічний розвиток цілісної, соціально адаптованої особистості.

Дидактичні засади організації навчального процесу в нашому закладі визначають внутрішні університетські нормативні документи. Кафедрою хірургії № 1 з урологією та малоінвазивною хірургією імені проф. Л. Я. Ковальчука складено робочі програми на четвертий, п’ятий та шостий курси медичного університету, якими передбачено структурування предмета на практичну та теоретичну частини, розподіл годин на практичні заняття та самоопрацювання. Організація навчання за методикою “Єдиного дня” дозволяє приділити достатньо часу спілкуванню викладача з кожним студентом академічної групи, адже 6 годин виділені на проведення заняття з однією групою. Практична робота, проведена “біля ліжка хворого”, можливість с пілкування з пацієнтом, можливість брати участь у всіх етапах госпіталізації хворого та у всіх етапах його лікування, а також відвідування бібліотеки, комп’ютерного класу кафедри під час години самостійної роботи студентів, семінарське обговорення та контроль знань дають можливість повноцінно закріпити матеріал студенту й оцінити рівень його знань викладачем.

Висновок. Дидактичні форми організації викладання дисципліни “Хірургія”  кафедрою хірургії № 1 з урологією та малоінвазивною хірургією імені проф. Л. Я. Ковальчука Тернопільського державного медичного університету імені І. Я. Горбачевського відповідають принципу особистісно-орієнтованого підходу у вищій медичній освіті та не тільки забезпечують формування професійних компетенцій, передбачених чинними галузевими стандартами, але й сприяють всебічному розвитку особистості майбутнього лікаря.

Біографія автора

A. D. Bedenyuk, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет ім. І.Я. Горбачевського МОЗ України»

 

Посилання

Bondarevskaya, Ye.V. (2003). Lichnostno-oriyenti­rovannyy podkhod kak tekhnologiya modernizatsii obrazovaniya [Personal-oriented approach as a technology of educational modernization]. Metodist – Methodist, 2, 2-6 [in Russian].

Kozhanova, M. (2011). Psykholohichni osoblyvosti proiavu kohnityvnykh konfliktiv u protsesi profesiinoho samovyznachennia likariv-khirurhiv [Psychological peculiarities of manifestation of cognitive conflicts in the process of professional self-determination of doctors-surgeons]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu im. T. H. Shevchenka. Psykholohiia. Pedahohika. Sotsialna robota – Bulletin of Kyiv National University named after. T. H. Shevchenko. Psychology. Pedagogy. Social Work, 2, 46-48 [in Ukrainian].

Ivanova, S.P. (2003). Lichnostno-oriientirovannoye obucheniye kak faktor povysheniya kachestva znaniy u studentov tekhnicheskikh fakultetov universiteta: na primere inostrannogo yazyka [Personality – oriented learning as a factor in improving the quality of knowledge among students of technical faculties of the university: on the example of a foreign language]. Extended Abstract of Candidate’s thesis. Kurgan [in Russian].

Marushkevych, A. (2011). Orhanizatsiia navchalnoi diialnosti studentiv u suchasnykh umovakh rozvytku ukrainskoho suspilstva [Organization of educational activity of students in the modern conditions of development of Ukrainian society]. Visnyk Kyivskoho natsionalnoho universytetu im. T.H. Shevchenka. Psykholohiia. Pedahohika. Sotsialna robota – Bulletin of the Kyiv National University named after T. H. Shevchenko. Psychology. Pedagogy. Social work, 2, 71-74 [in Ukrainian].

Verbitskiy, A.A., & Larionova, O.G. (2009). Lichnostnyy i kompetentnostnyy podkhody v obrazovanii. Problemy integratsii [Personality and competence in education. Problems of integration.]. Moscow: Logos, p. 336 [in Russian].

Zhelezkina, I.I. (2012). Missiya sovremennoy vysshey shkoly v kontekste lichnostno oriyentirovannogo podkhoda [The mission of modern high school in the context of a person-centered approach]. Professionalnaya pedagogika. Vestnik Bryanskogo gosuniversiteta – Professional pedagogy. Bulletin of the Bryansk State University, 1 (2), 65-68 [in Russian].

Kochin, I.V., Akulova, O.M., & Haіvolia, O.O. (2009). Shliakhy udoskonalennia yakosti osvity likariv Ukrainy u konteksti Bolonskoho protsesu [Ways of improving the quality of education of Ukrainian doctors in the context of the Bologna Process]. Zaporozhskiy meditsynskiy zhurnal – Zaporozhye Medical Journal, 3, 141-144 [in Ukrainian].

Yakimanskaya, I.S. (1995). Razrabotka tekhnologii lichnostno-oriyentirovannogo obucheniya [Development of the technology of personality - oriented learning]. Voprosy psikhologii – Questions of Psychology, 2, 31-41 [in Russian].

Horbatiuk, O.V. (2014). Osobystisno oriientovanyi pidkhid do navchannia v VNZ u suchasnykh umovakh [Personality-oriented approach to studying in higher educational establishments in modern conditions]. Zb. nauk. prats Kamianets-Podilskoho natsionalnoho universytetu im. Ivana Ohiienka. Seriia: Pedahohichna – Collection of Scientific Works of I. Ohiienko Kamyanets-Podilskyi National University. Series: Pedagogical, 20, 252-253 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy „Pro vyshchu osvitu” (Iz zminamy, vnesenymy zhidno iz Zakonamy № 1415-VIII vid 14.06.2016 [Law of Ukraine “On Higher Education” (as amended in accordance with Laws No. 1415-VIII of June 14, 2016]. – Retrieved from: http://www. http://zakon5.rada.gov.ua/ [in Ukrainian].

Khodzhayan, A.B., & Agranovich, N.V. (2001). Osobennosti organizatsii effektivnoy samoobrazovatelnoy deyatelnosti studentov v meditsinskom vuze [Features of the organization of effective self-educational activity of students in a medical college]. Fundamentalnyye issledovaniya – Fundamental Research, 11, 149-153 [in Russian].

Bekh, I.D. (1998). Student-oriented teaching. By: unchanged during.

Malafiik, I.V. (2015). Didactics of the new school: Textbook. allowance. Moscow: Slovo.

Yakimanskaya, I.S. (2000). Technology student-centered learning in the modern school. Moscow.

Perceva, N.O., Gurzhiy, E.V., & Chub, D.I. (2017). The use of personally-oriented education in the training of future physicians. The scientific Method, 3 (3), 72-75.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-09-21

Як цитувати

Bedenyuk, A. D., Dobrorodniy, V. B., Bodnar, T. V., Bodnar, P. J., & Shandruk, T. V. (2018). ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД ЯК ОДИН ІЗ ОСНОВОПОЛОЖНИХ ДИДАКТИЧНИХ ПРИНЦИПІВ ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ “ХІРУРГІЯ” НА КАФЕДРІ ХІРУРГІЇ № 1 З УРОЛОГІЄЮ ТА МАЛОІНВАЗИВНОЮ ХІРУРГІЄЮ ІМЕНІ ПРОФ. Л. Я. КОВАЛЬЧУКА ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО. Медична освіта, (3). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8873

Номер

Розділ

Досвід з організації навчальної роботи