ЗМІНА ФОРМАТУ ПРОВЕДЕННЯ ЛЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ ДЛЯ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ НОВОГО ПОКОЛІННЯ

  • O. B. Iaremenko Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ
  • D. L. Fedkov Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ
  • D. V. Dobrianskyi Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ
  • P. F. Dudka Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ
  • R. I. Ilnytskyi Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ
  • I. P. Tarchenko Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ
  • A. V. Meliksetyan Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ
Ключові слова: анкетування, методи викладання, студенти, лекції, технології навчання

Анотація

Мета роботи – продемонструвати потреби студентів щодо оновлення формату проведення лекційних занять і можливі шляхи її реалізації.

Основна частина. Вимогою сьогодення є підготовка нових лікарів як компетентних, мобільних, здатних вдосконалюватися та швидко орієнтуватися у сучасному світі науки і медицини. Зміна поколінь привела до зниження ефективності застарілих навчальних підходів. Це диктує потребу в оновленні навчальних програм і впровадженні інтерактивних, більш гнучких підходів до навчання. Нами було проведено анонімне анкетування 2139 студентів 3–6 курсів медичних факультетів Національного медичного університету імені О. О. Богомольця, яке дало можливість оцінити ставлення сучасних студентів до лекцій.

Загалом студенти досить високо оцінюють користь від лекційних занять, більшість опитаних вважає, що отримує з лекцій близько 60 % навчального матеріалу. Більшість студентів, які взяли участь в анкетуванні, висловила позицію, що усні лекції з клінічних дисциплін потрібні, але потребують істотної зміни формату. Існуючий формат лекцій задовольняє лише 14 % опитаних студентів. Основними недоліками існуючого формату лекцій студенти вважають повторення інформації з підручників/посібників і брак конкретних клінічних прикладів.

Висновки. Оптимальним форматом лекцій для клінічних кафедр студенти вважають такий: загальна тривалість лекції має бути 45 хв і включати 2 блоки по 20 хв із 5-хвилинною перервою між ними. В одному блоці повинна міститися сучасна інформація щодо клінічної симптоматики, діагностики і лікування захворювань, в другому – розбір клінічних випадків з прикладами формулювання діагнозів, планом обстеження і лікування.

Біографії авторів

O. B. Iaremenko, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ

канд. мед. наук, доцент, відповідальний за навчально-методичну роботу кафедри внутрішньої медицини №3 

D. L. Fedkov, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ

професор, завідувач кафедри внутрішньої медицини №3

D. V. Dobrianskyi, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ

канд. мед. наук, доцент кафедри внутрішньої медицини №3 Національного медичного університету імені О.О. Богомольця

P. F. Dudka, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ

канд. мед. наук, доцент кафедри внутрішньої медицини №3 Національного медичного університету імені О.О. Богомольця.

R. I. Ilnytskyi, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ

професор кафедри внутрішньої медицини №3 Національного медичного університету імені О.О. Богомольця, доктор мед. наук.

I. P. Tarchenko, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ

старший лаборант кафедри внутрішньої медицини №3 Національного медичного університету імені О.О. Богомольця.

A. V. Meliksetyan, Національний медичний університет імені О. О. Богомольця, м. Київ

канд. мед. наук, асистент кафедри внутрішньої медицини №3 Національного медичного університету імені О.О. Богомольця

Посилання

Zakon Ukrainy Pro derzhavni finansovi harantii medychnoho obsluhovuvannia naselennia vid 10.04.2017 r. № 6327 [The Law of Ukraine On State Financial Guaran­tees of Medical Care of the Population No. 6327 dated April 10, 2017]. [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy Pro pidvyshchennia dostupnosti ta yakosti medychnoho obsluhovuvannia v silskii mistsevosti vid 14.11.2017 r. № 7117 [Law of Ukraine On improving the availability and quality of health care in rural areas dated November 14, 2017 No. 7117]. Retrieved from: https://ukr.lb.ua/news/2017/10/19/379645_rada_priynyala_pershomu_chitanni.html [in Ukrainian].

Amosova, K. Khto taki “Milenialy”, i yak navchaty takykh studentiv [Who are the “Millennials”, and how to teach such students]. Retrieved from: http://nmu.ua/ ru/news/ kateryna-amosova -hto-taki-milenialy-yak-navchaty-takyh-studentiv.

Amosova, K. “Likar iz smartfonom”: Natsionalnyi medychnyi universytet modernizuie osvitnii protses [“Doctor with a smartphone”: National Medical University mo­dernizes the educational process]. Retrieved from: http://nmu.ua/news/likar-iz-smartfonom-natsionalnyj-medychnyj-universytet-modernizuye-osvitnij-protses [in Ukrainian].

Slakva, Yu. (2014). Teoriia pokolin (x, y, z) [Theory of generations (x, y, z)]. Retrieved from: https://www.learning.ua/blog/201711/teoriia-pokolin-x-y-z [in Ukrainian].

Fitsula, M.M. (2014). Pedahohika vyshchoi shkoly 2-he vyd. dopovn. [Pedagogics of the higher school (2nd ed. rev.)]. Akadem. vydav [in Ukrainian].

Опубліковано
2018-09-27
Номер
Розділ
Вдосконалення вищої медичної освіти