НАВЧАЛЬНА ДЕМОНСТРАЦІЯ АВТОПСІЇ ЯК МЕТОД ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ПАТОМОРФОЛОГІЇ

Автор(и)

  • O. A. Alekseenko ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро
  • I. O. Mal’tsev ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро
  • S. M. Chekan ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро
  • N. S. Bondarenko ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро
  • O. O. Bondarenko ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8829

Ключові слова:

практичне заняття, патоморфологія, автопсія.

Анотація

Мета роботи – розробити методику проведення заняття у секційному залі, що дозволить залучити та мотивувати студентів до вивчення клінічного випадку, пов’язаного із розтином, а також більш об’єктивно оцінити теоретичну підготовку та практичні навички по його завершенні. Оцінити думку студентів першого та другого курсів щодо їх ставлення до різних методів проведення заняття з патоморфології. Окрім того, провести опитування студентів, яким викладався предмет “Патоморфологія”, щодо їх ставлення до різних методик проведення занять із предмета, та проаналізувати його результати.

Основна частина. Для підвищення якості роботи студентів у секційному залі ми запропонували техніку проведення заняття та оцінки отриманих знань і навичок, розробивши методичні матеріали у вигляді бланка навчального протоколу розтину, адаптованого для студентів третього року навчання медичного факультету.

Висновки. Дана методика стимулює навичку спостереження в процесі автопсії, а також включає у себе виконання письмового завдання для перевірки теоретичних знань та вмінь, пов’язаних із макроскопічним описом патологічних змін. Навчальне відвідування автопсій допомагає майбутнім лікарям провести клініко-морфологічні паралелі, глибше зрозуміти зміст нозологій та підвищити власний кваліфікаційний рівень.

Біографії авторів

O. A. Alekseenko, ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро

 

Алєксєєнко Олександр Адольфович, к.мед.н., доцент, завідувач кафедри патологічної анатомії і судової медицини ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України».

I. O. Mal’tsev, ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро

Мальцев Ігор Олександрович, к.мед.н., доцент кафедри патологічної анатомії і судової медицини ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України».

S. M. Chekan, ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро

Чекан Сергій Миколайович, к.мед.н., доцент кафедри патологічної анатомії і судової медицини ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України».

N. S. Bondarenko, ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро

Бондаренко Ніна Сергіївна, к.мед.н., ассистент кафедри патологічної анатомії і судової медицини ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», petruk.dp@gmail.com.

O. O. Bondarenko, ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», м. Дніпро

Бондаренко Олександр Олександрович, к.мед.н., доцент кафедри патологічної анатомії і судової медицини ДЗ «Дніпропетровська медична академія МОЗ України», olex.o.bondarenko@gmail.com (контактна особа).

Посилання

Bondarenko, O.O., Petruk, N.S., & Shponka, I.S. (2017). Dosvid vprovadzhennia metodu navchannia na kafedri patolohichnoi anatomii, osnovanoho na pryntsypi rozboru klinichnykh vypadkiv. Chastyna 1: opys metodu [Сase-based learning: trial experience on the pathological anatomy department. Part I: Method description ]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 102-106 [in Ukrainian].

Bondarenko, O.O., Petruk, N.S., & Shponka, I.S. (2017). Dosvid vprovadzhennia metodu navchannia na kafedri patolohichnoi anatomii, osnovanoho na pryntsypi rozboru klinichnykh vypadkiv. Chastyna 2: analiz rezultativ vprovadzennia [Сase-based learning: trial experience on the pathological anatomy department. Part II: Analysis of trial results]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 74-76 [in Ukrainian].

Cohen, E.B. (1993). Dead teachers: exploring uses of autopsies in basic science medical education. The Forum Newsletter.

Charlton, R., Dovey, S.M., Jones, D.G., & Blunt, A. (1994). Effects of cadaver dissection on the attitudes of medical students. Med. Educ., 28, 290-295.

Benbow, E.W. (1990). How do we teach pathology? Autopsy demonstrations to medical students: audit by questionnaire. J. Pathol., 162, 177-179.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-12

Як цитувати

Alekseenko, O. A., Mal’tsev, I. O., Chekan, S. M., Bondarenko, N. S., & Bondarenko, O. O. (2018). НАВЧАЛЬНА ДЕМОНСТРАЦІЯ АВТОПСІЇ ЯК МЕТОД ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ПАТОМОРФОЛОГІЇ. Медична освіта, (1). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8829

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти