НАВЧАЛЬНА ДЕМОНСТРАЦІЯ АВТОПСІЇ ЯК МЕТОД ПРОВЕДЕННЯ ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ З ПАТОМОРФОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8829Ключові слова:
практичне заняття, патоморфологія, автопсія.Анотація
Мета роботи – розробити методику проведення заняття у секційному залі, що дозволить залучити та мотивувати студентів до вивчення клінічного випадку, пов’язаного із розтином, а також більш об’єктивно оцінити теоретичну підготовку та практичні навички по його завершенні. Оцінити думку студентів першого та другого курсів щодо їх ставлення до різних методів проведення заняття з патоморфології. Окрім того, провести опитування студентів, яким викладався предмет “Патоморфологія”, щодо їх ставлення до різних методик проведення занять із предмета, та проаналізувати його результати.
Основна частина. Для підвищення якості роботи студентів у секційному залі ми запропонували техніку проведення заняття та оцінки отриманих знань і навичок, розробивши методичні матеріали у вигляді бланка навчального протоколу розтину, адаптованого для студентів третього року навчання медичного факультету.
Висновки. Дана методика стимулює навичку спостереження в процесі автопсії, а також включає у себе виконання письмового завдання для перевірки теоретичних знань та вмінь, пов’язаних із макроскопічним описом патологічних змін. Навчальне відвідування автопсій допомагає майбутнім лікарям провести клініко-морфологічні паралелі, глибше зрозуміти зміст нозологій та підвищити власний кваліфікаційний рівень.
Посилання
Bondarenko, O.O., Petruk, N.S., & Shponka, I.S. (2017). Dosvid vprovadzhennia metodu navchannia na kafedri patolohichnoi anatomii, osnovanoho na pryntsypi rozboru klinichnykh vypadkiv. Chastyna 1: opys metodu [Сase-based learning: trial experience on the pathological anatomy department. Part I: Method description ]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 102-106 [in Ukrainian].
Bondarenko, O.O., Petruk, N.S., & Shponka, I.S. (2017). Dosvid vprovadzhennia metodu navchannia na kafedri patolohichnoi anatomii, osnovanoho na pryntsypi rozboru klinichnykh vypadkiv. Chastyna 2: analiz rezultativ vprovadzennia [Сase-based learning: trial experience on the pathological anatomy department. Part II: Analysis of trial results]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 74-76 [in Ukrainian].
Cohen, E.B. (1993). Dead teachers: exploring uses of autopsies in basic science medical education. The Forum Newsletter.
Charlton, R., Dovey, S.M., Jones, D.G., & Blunt, A. (1994). Effects of cadaver dissection on the attitudes of medical students. Med. Educ., 28, 290-295.
Benbow, E.W. (1990). How do we teach pathology? Autopsy demonstrations to medical students: audit by questionnaire. J. Pathol., 162, 177-179.