АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ТЕОРЕТИЧНОЇ ТА ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ ПРИ ВИВЧЕННІ ЦИКЛУ “ВНУТРІШНЯ МЕДИЦИНА” НА 6 КУРСІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.3.8725Ключові слова:
теорія, практика, інтеграція, самостійна робота, внутрішня медицина, патологічна фізіологія.Анотація
Мета роботи – підвищити рівень теоретичної та практичної підготовки студентів 6 курсу з дисципліни “Внутрішня медицина” шляхом застосування міждисциплінарної інтеграції, залучення студентів до практичної та самостійної роботи з пацієнтами.
Основна частина. У статті наведені актуальні на сьогодні проблеми теоретичної та практичної підготовки студентів при вивченні циклу “Внутрішня медицина” студентами 6-го курсу навчання. Основним завданням професійного спрямування студентів-медиків на цьому етапі є формування здатності самостійно та ефективно використовувати знання в професійній діяльності. При плануванні практичних занять і створенні методичних рекомендацій для студентів 6-го курсу увага приділяється теоретичним дисциплінам, зокрема патологічній фізіології, шляхом міждисциплінарної інтеграції. Адже теоретико-практичний підхід до навчання патофізіології сприяє формуванню клінічного мислення майбутніх лікарів, яке, в свою чергу, вдосконалюється на клінічних кафедрах, зокрема внутрішньої медицини. Одним із важливих етапів у навчанні студентів є самостійна робота, що дозволяє оптимально використовувати індивідуальні можливості студентів, сприяє поглибленню знань, вмінь, розвиває практичні навички, клінічне мислення, формує відповідальність, наполегливість, організованість, спонукає до необхідності постійного поповнення та впровадження знань.
Висновки. Проблеми теоретичної та практичної підготовки студентів-медиків при вивченні циклу “Внутрішня медицина” на 6 курсі залишаються актуальними на даний час. Для їх вирішення необхідно застосовувати як інтеграцію з теоретичними дисциплінами, так і безпосередню роботу із хворим, коли самостійні спроби розв’язування клінічної ситуації в реальних умовах формують клінічне мислення, відповідальність, зацікавленість і розуміння необхідності постійного поповнення знань та вмінь.
Посилання
Vіtenko, І.S., Kozhyna, H.M., Markova, M.V., Haichuk, L.M. (2011). Osoblyvostі ta problemy formuvannia psykholohіchnoi adaptatsіi sіmeinoho lіkaria do profesіinoi dіialnostі [Features and problems of formation of psychological adaptation of family doctor to professional activity]. Medychna psykholohіia – Medical Psychology, 4, 10-13 [in Ukrainian].
Іvanchenko, O.Z., Melnykova, O.Z., Malakhova, S.M. (2014). Osoblyvostі navchalnoi motyvatsіi studentіv medychnoho fakultetu [Features of educational motivation of students of medical faculty]. Vіsnyk VDNZU “Ukrainska medychna stomatolohіchna akademіia” – Journal of Higher State Educational Establishment of Ukraine “Ukrainian Medical Stomatological Academy”, 17, 1 (57), 268-270 [in Ukrainian].
Chechotіna, S.Yu. (2012). Aktualnіst uprovadzhennia mіzhdystsyplіnarnoi іntehratsіi pry vyvchennі farmakolohіi [Actuality of the introduction of interdisciplinary integration in the study of pharmacology]. Ukrainskyi stomatolohіchnyi almanakh – Ukrainian Dental Almanac, 4, 86-89 [in Ukrainian].
Zavіzіon, V.F., & Bondarenko, І.M. (2012). Suchasnі pіdkhody do vykladannia onkolohіi yak osnova vdoskonalennia navchalnoho protsesu [Modern approaches to teaching oncology as a basis for improving the educational process]. Medychnі perspektyvy – Medical Prospects, 1, 12-18 [in Ukrainian].
Tykhonova, O.O. (2013). Pro vazhlyvіst rolі kuratora u formuvannі profesіinoi kompetentnostі studentіv-medykіv [The importance of the role of the curator in shaping the professional competence of medical students]. Vіsnyk problem bіolohіi і medytsyny – Herald of Problems of Biology and Medicine, 2 (103), 70-73 [in Ukrainian].