ВИКОРИСТАННЯ МАЙСТЕР-КЛАСІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ВИКОНАННЯ МЕДИЧНИХ МАНІПУЛЯЦІЙ НА КАФЕДРІ ПРОПЕДЕВТИКИ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ

Автор(и)

  • T. V. Kolesnyk ДЗ "ДМА МОЗ України"
  • O. V. Smolianova ДЗ "ДМА МОЗ України"

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8406

Ключові слова:

інноваційні методи навчання, практичні навички, студенти, внутрішня медицина.

Анотація

Мета роботи – висвітлити досвід застосування майстер-класів як самостійної роботи студентів на кафедрі пропедевтики внутрішньої медицини ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”.

Основна частина. Об’єктом даного дослідження є майстер-клас як позааудиторна форма організації самостійної роботи студентів. У статті розглянуто особливості організації майстер-класів для формування навичок виконання медичних маніпуляцій на кафедрі пропедевтики внутрішньої медицини ДЗ “Дніпропетровська медична академія МОЗ України”.

У статті запропоновано новий алгоритм проведення майстер-класів для формування професійної компетентності майбутнього лікаря – “навички виконання медичних маніпуляцій”. Відзначено роль асистента кафедри, який бере активну участь у залученні студентів до нових форм позааудиторної роботи.

Висновки. Формування висококваліфікованого фахівця у галузі знань “Охорона здоров’я”, особливо за спеціальністю “Медицина”, неможливе без повного оволодіння усіма компетентностями, які заплановані відповідним стандартом освіти. А саме високий та безпечний рівень оволодіння навичками виконання медичних маніпуляцій забезпечується за допомогою симуляційної освіти, зокрема майстер-класів.

Біографії авторів

T. V. Kolesnyk, ДЗ "ДМА МОЗ України"

завідувач кафедри пропедевтики внутрішньої медицини

O. V. Smolianova, ДЗ "ДМА МОЗ України"

асистент кафедри пропедевтики внутрішньої медицини

Посилання

Aggarwal R. Training and simulation for patient safety / R. Aggarwal, O. T. Mytton, M. Derbrew [та ін.] // Quality and Safety in Health Care. – 2010. – Vol. 19, No. Suppl 2. – C. i34–i43.

Корда M.M. Організація симуляційного навчання у ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І.Я. Горбачевського МОЗ України» / M.M. Корда, А.Г. Шульгай, A.A. Гудима, С.Й. Запорожан // Медична освіта. – 2017. – №3. – C. 22–26.

Думанський Ю.В. Контроль ефективності засвоєння практичних навичок випускниками донецького національного медичного університету за спеціальністю «Медицина» / Ю.В. Думанський, П.Г. Кондратенко, М.В Конькова, О.В. Кєтінг // Медична освіта. – 2017. – №3. – C. 46–47.

Максименко С.Д. Педагогіка вищої медичної освіти / С.Д. Максименко, М.М. Філоненко. – К. : Центр учбової літератури, 2014. – 288 с.

Schmidt E. Simulation exercises as a patient safety strategy: a systematic review / E. Schmidt, S.N. Goldhaber-Fiebert, L.A. Ho, K.M. McDonald // Annals of Internal Medicine. – 2013. – Vol. 158, №5_2. – C. 426.

Дзяк Г.В. Шляхи підвищення якості навчання на підставі моніторингу анкетування випускників академії / Г.В. Дзяк, Т.О. Перцева, С.В. Захаров, Г.В. Горбунова // Медична освіта. – 2015. – №2. – C. 64–66.

Галюк Н.М. Майстер-клас як нова форма професійної підготовки лікарів / Н.М. Галюк // Буковинський медичний вісник. – 2013. – №17, № 2. – C. 212–214.

Галюк Н.М. Майстер-клас як нова форма організації навчального процесу / Н.М. Галюк // Буковинський медичний вісник. – 2015. – №19, № 1. – C. 247–249.

Мухлынина Т.В. Методические рекомендации по проведению мастер-класса / Т.В. Мухлынина, О.В. Фадеенко. – СПб., 2016. – 20 с.

Bosse H. M. The benefit of repetitive skills training and frequency of expert feedback in the early acquisition of procedural skills / H. M. Bosse, J. Mohr, B. Buss [et al.] // BMC Medical Education. — 2015. — Т.15, №1. – С. 15-22.

References.

Aggarwal, R., Mytton, O. T., Derbrew, M., Hananel, D., Heydenburg, M., Issenberg, B., … Reznick, R. (2010). Training and simulation for patient safety. Quality and Safety in Health Care, 19(Suppl 2), i34–i43. https://doi.org/10.1136/qshc.2009.038562

Korda, M. M., Shulhai, A. H., Hudyma, A. A., & Zaporozhan, S. Y. (2017). Orhanizatsiia symuliatsiinoho navchannia u DVNZ «Ternopilskyi derzhavnyi medychnyi universytet imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy». [Simulation training at I. Horbachevsky Ternopil state medical university organization]. Medychna osvita – Medical Education, (3), 22–26. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.3.7759 [in Ukrainian].

Dumanskyi, Yu. V., Kondratenko, P. H., Konkova, M. V., & Kietinh, O. V. (2017). Kontrol efektyvnosti zasvoiennia praktychnykh navychok vypusknykamy donetskoho natsionalnoho medychnoho universytetu za spetsialnistiu «Medytsyna» [Performance management of learning practical skills by Donetsk national medical university graduates with a specialization in “Medicine”]. Medychna osvita – Medical Education, (3), 46–47. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.3.7774 [in Ukrainian].

Maksymenko, S. D., & Filonenko, M. M. (2014). Pedahohika vyshchoi medychnoi osvity [Pedagogy of higher medical education]. K.: Tsentr uchbovoi literatury. [in Ukrainian].

Schmidt, E., Goldhaber-Fiebert, S. N., Ho, L. A., & McDonald, K. M. (2013). Simulation Exercises as a Patient Safety Strategy: A Systematic Review. Annals of Internal Medicine, 158(5_2), 426. https://doi.org/10.7326/0003-4819-158-5-201303051-00010

Dziak, H. V., Pertseva, T. O., Zakharov, S. V., & Horbunova, H. V. (2015). Shliakhy pidvyshchennia yakosti navchannia na pidstavi monitorynhu anketuvannia vypusknykiv akademii [Quality improving ways of education based on monitoring of academy graduates’ survey]. Medychna osvita – Medical Education, (2), 64–66. [in Ukrainian].

Haliuk, N. M. (2013). Maister-klas yak nova forma profesiinoi pidhotovky likariv [Master class as a new form of professional training doctors]. Bukovynskyi medychnyi visnyk - Bukovinian Medical Herald, 17(2), 212–214. [in Ukrainian].

Haliuk, N. M. (2015). Maister-klas yak nova forma orhanizatsii navchalnoho protsesu [Master class as a new form of the educational process organization]. Bukovynskyi medychnyi visnyk - Bukovinian Medical Herald, 19(1), 247–249. [in Ukrainian].

Muhlynina, T. V., & Fadeenko, O. V. (2016). Metodicheskie rekomendacii po provedeniju master-klassa [Methodical recommendations for a master class conducting]. SPb. Removed from http://dumspb.ru/sites/default/files/razdatka_dlya_pdo_mk.pdf [in Russian].

Bosse, H. M., Mohr, J., Buss, B., Krautter, M., Weyrich, P., Herzog, W., … Nikendei, C. (2015). The benefit of repetitive skills training and frequency of expert feedback in the early acquisition of procedural skills. BMC Medical Education, 15(1), 15–22. https://doi.org/10.1186/s12909-015-0286-5

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-12

Як цитувати

Kolesnyk, T. V., & Smolianova, O. V. (2018). ВИКОРИСТАННЯ МАЙСТЕР-КЛАСІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ НАВИЧОК ВИКОНАННЯ МЕДИЧНИХ МАНІПУЛЯЦІЙ НА КАФЕДРІ ПРОПЕДЕВТИКИ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ. Медична освіта, (1). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8406

Номер

Розділ

Досвід з організації навчальної роботи