ВИКЛАДАННЯ В МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ НА ЗАСАДАХ ЛІДЕРСТВА

Автор(и)

  • M. I. Marushchak ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»
  • I. Ya. Krynytska ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»
  • N. V. Petrenko ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»
  • H. H. Habor ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8369

Ключові слова:

викладання, лідерство, сфера діяльності, професійні цінності.

Анотація

Мета роботи – проаналізувати особливості викладання в медичному університеті на засадах лідерства.

Основна частина. В еру глобалізації, інтернаціоналізації, розвитку інформаційних технологій відбувається перехід від поверхневого підходу (surface approach) викладання до глибинного (deep approach). Викладання на засадах лідерства спрямоване на розкриття потенціалу кожного, активно залучаючи студентів в освітній процес, надихаючи їх на запитання і пошук відповідей на них. Студент отримує знання через аналіз та синтез інформації, інтегруючи їх із загальними здібностями комунікації, критичного мислення та вирішення проблем, а викладач лише допомагає в цьому.

Висновки. Розвиток теорії дистрибутивного лідерства передбачає лідерство усіх співробітників навчального закладу, незалежно від посади, яку вони обіймають, та рівня відповідальності, здійснення впливу на колег, а також на загальний напрям розвитку вишу.

Викладач-лідер – це професіонал зі збереженими професійними цінностями і чітко визначеною сферою діяльності. Викладання на засадах лідерства спрямоване на розкриття потенціалу кожного студента та активне їх залучення в освітній процес.

Біографія автора

M. I. Marushchak, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

 

Посилання

Perminova, S.O., & Perminova, V.O. (2010). Efektyvne liderstvo v umovakh hlobalizatsii rynku [Effective leadership in the global market]. Naukovi pratsi KNTU. Ekonomichni nauky – Scientific works of KNTU. Economic sciences, 17, 1-8 [in Ukrainian].

Spillane, J., Halverson, R., & Diamond, J. (2004). Towards a theory of leadership practice: a ditributed perspective. Journal of Curriculum Studies, 36 (1), 3.

Zakharchenko, V.M., Luhovyi, V.I., Rashkevych, Iu.M., Talanova, Zh.V., & Kremen, V.H. (2014). Rozroblennia osvitnikh prohram. Metodychni rekomendatsii [Development of educational programs. Guidelines]. Kyiv: DP “NVTs “Priorytety” [in Ukrainian].

Leadership foundation for higher education. Stimulus paper by Paul Ramsden. Leadership for better student experience. What do senior executives need to know. (2013). ihed.org.ua Retrieved from: http://ihed.org.ua/images/biblioteka/conf_Elite-III_05.2017_ELITE.Education-for-Leadership_VOU_II-2017-170p.pdf

Sura, N.A. (2014). Mizhdystsyplinarnist navchannia: novi zavdannia v umovakh modernizatsii vyshchoi profesiinoi inshomovnoi osvity [Interdisciplinary learning: New challenges in modernization of higher professional se­condary education]. Dukhovnist osobystosti: metodolohiia, teoriia i praktyka – Personality Spirituality: Methodology, Theory and Practice, 3 (62), 156-164 [in Ukrainian].

The UK Professional Standards Framework for teaching and supporting learning in higher education. (2011). www.heacademy.ac.uk. Retrieved from: https://www.heacademy.ac.uk/about/news/higher-education-sector-celebrates-teaching-excellence

Bondaruk, O., Drach, I., Kalashnikova, S., Kovalenko, O., Kurbatov, S., Nevmerzhytska, N., Palamarchuk, O., …Chervona, L. (2017). Optymalni shliakhy ta modeli rozvytku instytutsiinoho potentsialu universytetiv v konteksti hlobalnoho liderstva: metodychni rekomendatsii [Optimal ways and models of institutional capacity development of universities in the context of global leadership: methodological recommendations]. Kyiv: TOV “Vydavnychyi dim “Pleiady” [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-18

Як цитувати

Marushchak, M. I., Krynytska, I. Y., Petrenko, N. V., & Habor, H. H. (2018). ВИКЛАДАННЯ В МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ НА ЗАСАДАХ ЛІДЕРСТВА. Медична освіта, (4). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8369

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти