ІННОВАЦІЇ У МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ: ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД ДО ДІАГНОСТИКИ, ЛІКУВАННЯ ТА ПРОФІЛАКТИКИ ЗАХВОРЮВАНЬ

Автор(и)

  • I. Ya. Krynytska ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»
  • M. І. Marushchak ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»
  • I. M. Klishch ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»
  • N. V. Petrenko ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8368

Ключові слова:

навчальний процес, інтегративна медицина.

Анотація

Мета роботи – проаналізувати переваги інтегративного підходу до вивчення діагностики, лікування та профілактики захворювань в освітньому процесі медичного університету.

Основна частина. Інтеграція України в міжнародне науково-освітнє співтовариство та реформування системи охорони здоров’я в Україні потребують впровадження в освітньо-інтегративний процес міжнародних медичних та освітніх стандартів. Однією із важливих компетентностей, якої має набути студент вищого медичного закладу, є клінічне мислення та інтегративний підхід до діагностики, лікування та профілактики захворювань.

Інтегративна медицина демонструє багаторівневий підхід до пацієнта з будь-якою патологією і передбачає співпрацю з таким пацієнтом на рівні його особистості, соматичної та психологічної проблеми та орієнтована на кінцеву мету – зміну стратегії та якості життя пацієнта, а не лише позбавлення його певного соматичного захворювання.

Висновок. Таким чином, принципи інтегративної медицини є найбільш перспективними для подальшого теоретичного розвитку і мають безумовні практичні переваги, оскільки, ґрунтуючись на ідеї єдиного механізму розвитку хвороб, обумовленого закономірними процесами життєдіяльності, передбачають більш раціональні шляхи пошуку ефективних засобів профілактики і лікування.

Біографія автора

I. Ya. Krynytska, ДВНЗ «Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України»

 

Посилання

Volosovets, O.P., Kryvopustov, S.P., Khomenko, V.Ye., & Mozyrska O. V. (2017). Suchasni tekhnolohii vykladannia temy “Funktsionalni hastrointestynalni rozlady u ditei (vidpovidno do Rymskykh kryteriiv IV)” na VI kursi medychnoho fakultetu [Modern technologies of teaching topic “childhood functional gastrointestinal disorders (According to rome criteria IV)” for 6th course students of medical faculty]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 87-90 [in Ukrainian].

Baluieva, O.V. (2013). Formuvannia stratehichnykh napriamiv diialnosti vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladiv, spriamovanykh na udoskonalennia pidhotovky medychnykh kadriv [Forming strategic directions for activities of higher medical education institutions, implemented to medical personnel training improvement]. Derzhavne upravlinnia: udoskonalennia ta rozvytok – Public administration: improvement and development, 12 [in Ukrainian].

Vasilyev, A.P., & Streltsova, N.N. (2014). Meditsina na puti k integratsii [Medicine on the way to integration]. Sibirskiy meditsinskiy zhurnal – Siberian Medical Journal, 29 (2), 7-14 [in Russian].

Kats, Ya.A., Parkhoniuk, Ye.V., & Skriptsova, S.A. (2015). Skleroticheskaya bolezn, integrativnaya diagnostika i puti resheniya problem khronizatsii i lecheniya bolezney (obzor) [Sclerotic disease, integrative diagnosis and ways to solve the problems of chronic diseases and treatment (review)]. Saratovskiy nauchno-meditsinskiy zhurnal – Saratov Journal of Medical Scientific Research, 11 (3), 268-274 [in Russian].

Dedov, I.I., Tyulpakov, A.N., Chekhonin, V.P., Baklaushev, V.P., Archakov, A.I., & Moshkovskiy, S.A. (2012). Personalizirovannaya meditsina: sovremennoye sostoyaniye i perspektivy [Personalized medicine: current status and prospects]. Vestnik RAMN – Journal of RAMN, 12, 4-12 [in Russian].

Whitcomb, D.C. (2011). Going MAD: development of a «matrix academic division» to facilitate translating research to personalized medicine. Acad. Med., 86 (11), 1353-1359.

Gozhenko, A.I. (2014). Sovremennoye sostoyaniye razvitiya teorii bolezni (diskussionnyye zametki) [The current state of the development of the theory of the disease (discussion notes)]. Naukovyi zhurnal MOZ Ukrainy – Scientific Journal of the Ministry of Health of Ukraine, 2 (6), 5-13.

Kats, Ya.A., Parkhonyuk, Ye.V., Akimova, N.S., & Korsunova, Ye.N. (2014). Individualnaya diagnostika i kontseptsiya preventivno-prediktivno-personifitsiruyush­chey meditsiny [Individual diagnosis and the concept of preventive-predictive-personalizing medicine]. Fundamentalnyye issledovaniya – Basic Research, 1, 124-128 [in Russian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-18

Як цитувати

Krynytska, I. Y., Marushchak M. І., Klishch, I. M., & Petrenko, N. V. (2018). ІННОВАЦІЇ У МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ: ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД ДО ДІАГНОСТИКИ, ЛІКУВАННЯ ТА ПРОФІЛАКТИКИ ЗАХВОРЮВАНЬ. Медична освіта, (4). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8368

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти