ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЯКІСНОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • N. V. Scrobach ДВНЗ “Івано-Франківський національний медичний університет”
  • O. A. Shapoval ДВНЗ “Івано-Франківський національний медичний університет”
  • V. O. Petryna ДВНЗ “Івано-Франківський національний медичний університет”
  • V. Y. Vyshyvanyuk ДВНЗ “Івано-Франківський національний медичний університет”

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8289

Ключові слова:

вища освіта, нові освітні стандарти, модель фахівця, особистісно-орієнтована освіта, тести.

Анотація

Мета роботи – розглянути основні шляхи підвищення якісного рівня вищої освіти та застосування інноваційних педагогічних технологій під час підготовки майбутніх фахівців у системі вищої медичної освіти.

Основна частина. Якісний рівень освіти значною мірою залежить від якості навчальної та навчально-методичної роботи. Перше, що тут варто було б відзначити, – це перехід на нові освітні стандарти. У кожному вищому навчальному закладі затверджені вченими радами плани заходів щодо навчально-методичного, інформаційного і матеріально-технічного забезпечення нових стандартів із усіх спеціальностей і напрямів.

Кінцеву мету освіти можна представити у вигляді проектованої моделі фахівця. Головні складові такої моделі – професійні знання й уміння, соціально-психологічні й духовно-творчі якості особистості фахівця, що визначать його здатність працювати в умовах ринкових відносин, домагаючись результатів, адекватних вимогам суспільного й науково-технічного прогресу.

Якщо говорити про професійні складові моделі фахівця, то, крім кваліфікаційних вимог, детально розроблених у державних стандартах, вона повинна містити в собі такі характеристики, як інтелектуальна компетентність, інтелектуальна ініціатива, самоорганізація й саморегуляція.

Розробка моделі фахівця дозволить забезпечити наукове обґрунтування навчальних планів і програм, стратегії і методів виховної роботи, способів інтеграції навчального процесу і виховної роботи, що втілюють у собі принципи гуманізму. Реалізація цих принципів, відповідно до моделі випускника, стане основою формування у майбутнього фахівця таких якостей, яких вимагають нове століття, нове тисячоліття.

Особистісно-орієнтована освіта має на меті забезпечення розвитку й саморозвитку особистості того, кого навчають, виходячи з його індивідуальних особливостей, і надає йому право вибору власного шляху навчання. Ця модель освіти представлена низкою як загальнопредметних технологій, так і предметних.

Особистісно-орієнтована парадигма освіти обумовлює і формування нових теоретико-методологічних принципів побудови освітніх систем. Їх реалізація вимагає спеціальних зусиль щодо їх технологізації. Конструктивно-технологічною формою організації особистісно-орієнтованої концепції в освіті може служити відповідна модель навчання  (розвиваючого, продуктивного, збагачуючого тощо).

Висновки. Одним із основних завдань на сьогоднішньому етапі модернізації вищої медичної освіти України є впровадження компетентнісного підходу. Розв’язання цього завдання можливе за умови зміни педагогічних методик та впровадження інноваційних педагогічних технологій. 

Біографія автора

N. V. Scrobach, ДВНЗ “Івано-Франківський національний медичний університет”

 

Посилання

Vandzhura Ya.L. Interaktyvna forma orhanizatsiyi navchal'noho protsesu studentiv-medykiv u ramkakh predmetno-modul'noyi systemy / Ya. L. Vandzhura // Arkhiv klinichnoyi medytsyny. – 2013. – T. 20, # 3. – s. 112–114.

Vykladannya medychnykh klinichnykh dystsyplin za kredytno-modul'noyu systemoyu – pohlyad studentiv na vlasnyy dosvid / T. Osalazyuk, V. Bezuts'kyy, K. Yehorov [ta in.] // Vyshcha shkola. – 2009. – s. 81–87.

Intehratsiya Ukrayiny v Yevropeys'kyy prostir vyshchoyi osvity – osnovni perevahy ta nedoliky / M.Y. Reytmayer, A.B. Volosyanko, O.B. Synovers'ka [ta in.] // Halyts'kyy likars'kyy visnyk. – 2012. – T.19, #2. – s. 132–135.

Rezul'taty vprovadzhennya novykh tekhnolohiy navchannya za kredytno-modul'noyu systemoyu u Vinnyts'komu natsional'nomu medychnomu universyteti / V.M. Moroz, T.L. Polesya, Yu.Y. Humins'kyy [ta in.] // Medychna osvita. – 2011. – #2. – s. 83–85.

Samotova O.L. Kontrol' znan' studentiv u naukovo-pedahohichnomu protsesi / O.L. Samotova // Arkhiv klinichnoyi medytsyny. – 2012. – T.18, #2. – s. 110–113.

Podkovko Kh.V. Innovatsiyni osvitni tekhnolohiyi u vyshchykh medychnykh (farmatsevtychnykh) navchal'nykh zakladakh: pereshkody ta perspektyvy vprovadzhennya / Kh.V. Podkovko // Visnyk. Seriya pedahohichni nauky. – 2016. – #140. – s. 61–64.

Podkovko Kh.V. Innovatsiyni tekhnolohiyi navchannya v konteksti kompetentnisnoho pidkhodu v osviti // Kh.V. Podkovko // Medychna osvita. – 2016. – #1. – s. 41–43.

Maksymenko S.D. Pedahohika vyshchoyi medychnoyi osvity [tekst]: pidruchnyk / S.D. Maksymenko, M.M. Filonenko. – K. : Tsentr uchbovoyi literatury, 2014. – 288 s.

Filonenko M. M. Psykholohiya osobystisnoho stanovlennya maybutn'oho likarya : monohrafiya / M. M. Filonenko. – K. : Tsentr uchbovoyi literatury, 2015. – 420 s.

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-06-12

Як цитувати

Scrobach, N. V., Shapoval, O. A., Petryna, V. O., & Vyshyvanyuk, V. Y. (2018). ШЛЯХИ ПІДВИЩЕННЯ ЯКІСНОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Медична освіта, (1). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8289

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти