ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ IV КУРСУ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ

Автор(и)

  • L. V. Radetska ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • N. V. Pasyechko ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • N. I. Yarema ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • A. O. Bob ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • I. V. Smachylo ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • I. P. Savchenko ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • M. E. Gavrylyuk ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • L. V. Naumova ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • A. I. Chomicka ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • T. I. Krytskyy ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”
  • Z. P. Mandziy ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8285

Ключові слова:

методика організації самостійної роботи студентів, практичні заняття, самостійна робота аудиторна та поза­аудиторна, якість навчання.

Анотація

Мета роботи – вдосконалення організації самостійної роботи студентів медичного факультету з використанням інтерактивних методів педагогіки.

Основна частина. У статті, з метою інтеграції навчального процесу до Європейського простору, висвітлено питання організації самостійної роботи студентів в освітньому процесі з урахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій навчання. Проаналізовано власний досвід проведення практичних занять для студентів ІV курсу медичного факультету на основі наявних у наукових публікаціях даних про результати впровадження даної форми навчання у вищих медичних навчальних закладах України.

У рамках традиційної парадигми навчання наявні добре відпрацьовані структури забезпечення викладацької діяльності, що зводяться в основному до читання лекцій і проведення семінарських та практичних занять у лекційно-дискусійному форматі. Дотримуючись точки зору про те, що самостійна робота – це вид навчально-пізнавальної діяльності студента з освоєння професійної освітньої програми за партнерської участі викладача у її плануванні й оцінці досягнення конкретного результату, слід визнати, що можна говорити лише про певний ступінь самостійності при виконанні різних типів самостійних робіт.

Основне завдання викладача зводиться не до викладу готових знань, а до організації навчання. Головна мета викладача в такій моделі навчання – навчити студента “як вчитися”.

Висновок. Вміле педагогічне управління, використання різних індивідуально-орієнтованих форм навчання дозволяє досягти більшої самостійності і ставить студента у такі умови, в яких у нього з’являються освітні потреби і, як наслідок, намагання оволодіти професійними знаннями та вміннями, а в результаті у майбутньому стати професіоналом.

Біографія автора

L. V. Radetska, ДВНЗ “Тернопільський державний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України”

 

Посилання

Voronenko, Yu.V., & Mintser, O.P. (2013). Ryzyk vynyknennia osvitnoi synhulairnosti: tendentsii ta mozhlyvi naslidky [The risk of the emergence of educational singulari­ty: trends and possible consequences]. Medycna informatyka ta inzheneriia – Medical Informatics and Engineering, 1, 4-11 [in Ukrainian].

Khrebtii, H.I. (2015). Innovatsiini tehnolohii, napravleni na rozvytok klinicnoho myslennia u studentiv vyshchykh medycnykh navchalnykh zakladiv Ukrainy [Innovative technologies aimed at the development of clinical thinking among students of higher medical educational institutions of Ukraine]. Bukovynskyi medycnyi visnyk – Bukovyna Medical Journal, 9, 2, 252-255 [in Ukrainian].

Kompetentnisnyi pidkhid v osviti: teoretychni zasady i praktyka realizatsii: materialy metodol. seminaru (Kyiv, 3 kvit. 2014 r.) [Competency approach in education: theoretical foundations and practice of realization: materials method. Workshop (Kyiv, April 3, 2014)]. Nats. akad. ped. nauk Ukrainy; redkol.: V.H. Kremen, V.I. Luhovyi, O.I. Liashenko ta in. – National acad. ped Sciences of Ukraine; Editorial: V.H Kremen, V.I. Luhovyi, O.I. Liashen­ko and others. – Kyiv: In-t obdarovanoi dytyny NAPN Ukrainy [in Ukrainian].

Opar, N.V. (2015). Osoblyvosti normatyvno-pravovoho zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity v Ukraini v umovakh yevrointehratsii [The peculiarities of the normative-legal ensuring of the quality of higher education in Ukraine in the conditions of European integration]. Retrieved from: httl:// el-zbirn-du.at.ua/2015_1/22.pdf. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-18

Як цитувати

Radetska, L. V., Pasyechko, N. V., Yarema, N. I., Bob, A. O., Smachylo, I. V., Savchenko, I. P., … Mandziy, Z. P. (2018). ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ IV КУРСУ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ВНУТРІШНЬОЇ МЕДИЦИНИ. Медична освіта, (4). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8285

Номер

Розділ

Досвід з організації навчальної роботи