ДОСВІД ПОЗААУДИТОРНОЇ РОБОТИ ЗІ СТУДЕНТАМИ НА КАФЕДРІ ТЕРАПЕВТИЧНОЇ СТОМАТОЛОГІЇ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2018.1.8279Ключові слова:
практичні навички, позааудиторна робота.Анотація
Мета роботи – проаналізувати сутність позааудиторної самостійної роботи студентів як складової професійної підготовки майбутніх лікарів-стоматологів, а також висвітлити досвід її організації та проведення на кафедрі терапевтичної стоматології ВДНЗУ “УМСА”.
Основна частина. Для підвищення освітнього рівня підготовки висококваліфікованих спеціалістів та збагачення їх інтелектуального та творчого потенціалу слід постійно раціоналізовувати навчальний процес шляхом удосконалювання змісту, форм і методів навчально-пізнавальної діяльності студентів вищих навчальних закладів. При обмеженні навчального аудиторного часу виникає необхідність навчання в позааудиторний час. Заходами позааудиторної роботи з розвитку особистості майбутнього лікаря і підготовки професійно-орієнтованого фахівця є проведення відбіркового туру Всеукраїнського студентського конкурсу на кращу практичну роботу “Фахівець”, а також індивідуальні та групові фантомні заняття.
Висновок. Практично спрямований вид позааудиторної роботи дозволяє кожному бажаючому студенту напрацювати мануальні навички, сприяє максимальному розвитку індивідуальних творчих здібностей і в кінцевому підсумку приводить до поліпшення якості та рівня підготовки майбутніх фахівців.
Посилання
Voronenko, Iu.V., Vdovychenko, Iu.P., Tolstanov, O.K., Mintser, O.P., & Krasnov, V.V. (2016). Tendentsii intehratsii system pidhotovky ta atestatsii medychnykh kadriv u sviti ta Ukraini [Trends in the integration of training and certification systems for medical personnel in the world and in Ukraine]. Realizatsiia zakonu Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» u vyshchyi medychnii ta farmatsevtychnii osviti Ukrainy: Vseukrainska navchalno-naukova konferentsiia z mizhnarodnoiu uchastiu: Mat. konf. – Implementation of the Law of Ukraine “On Higher Education” in the Higher Medical and Pharmaceutical Education of Ukraine: All-Ukrainian Educational and Scientific Conference with International Participation: Proceedings of the Conference. Ternopil. 2016. (рр.25-28) [in Ukrainian].
Bulakh, I.Ie., Volosovets, O.P., Mruha, M.R. (2011). Problemy otsiniuvannia znan studentiv u konteksti vymoh Bolonskoi deklaratsii [Problems of assessment of students’ knowledge in the context of the requirements of the Bologna Declaration]. Medychna osvita – Medical Education, (2), 20-22 [in Ukrainian].
Zhdan, V.M., Bobyrov, V.M., & Sheshukova, O.V. (2006). Dosvid uprovadzhennia novykh form orhanizatsii navchalnoho protsesu v umovakh kredytno-modulnoi systemy [Experience of introduction of new forms of organization of educational process in conditions of credit-transfer system]. Intehratsiia ukrainskoi medychnoi osvity v yevropeiskyi ta amerykanskyi medychnyi prostir: Navchalno-naukova konferentsiia: Mat. konf. – Integration of Ukrainian medical education into European and American medical space: Proceedings of the Conference. Ternopil, 2006. (рр.34-35) [in Ukrainian].
Ilenko, N.M., Marchenko, A.V., Nikolishyna, E.V., & Ilenko, N.V. (2015). Shliakhy vdoskonalennia praktychnykh navychok iz terapevtychnoi stomatolohii [Ways to improve practical skills in therapeutic dentistry]. Osnovni napriamky udoskonalennia pidhotovky medychnykh kadriv u suchasnykh umovakh: Vseukrainska navchalno-naukova konferentsiia z mizhnarodnoiu uchastiu: Mat. konf. – The main directions of improvement of training of medical personnel in modern conditions: Proceedings of the International Conference. Poltava, 2015. (рр. 99-100) [in Ukrainian].
Petrushanko, T.O., Ostrovska, L.I., Popovych, I.Iu. (2016). Znachennia fantomnykh zaniat u formuvanni praktychnykh navychok maibutnikh likariv-stomatolohiv [The significance of phantom lessons in shaping the practical skills of future dental practitioners]. Ukrainskyi stomatolohichnyi almanakh – Ukrainian Dental Almanac, 1 (2), 94-97 [in Ukrainian].