СТАНДАРТИЗОВАНІ ПАЦІЄНТИ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МАГІСТРАНТІВ-МЕДИЧНИХ СЕСТЕР

Автор(и)

  • I. Ya. Hospodarskyi Тернопільський державний медичний університет, Тернопіль

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7934

Ключові слова:

навчальний процес, стандартизовані пацієнти, клінічна компетентність, клінічна практика, медична сестра.

Анотація

Мета роботи – вдосконалення організації навчального процесу для студентів-магістрантів спеціальності «Медсестринство» з числа іноземних громадян шляхом розробки нових методів об’єктивного навчання і тестування, які б забезпечили значний прогрес у бік професійно-орієнтованого клінічного оцінювання на всіх рівнях та етапах навчання і практики.

Основна частина. У статті здійснено оцінку існуючих методів викладання іноземним студентам медичних навчальних закладів III – IV рівнів акредитації за спеціальністю «Медсестринство», магістерського рівня вищої освіти. Виокремлено основні педагогічні прийоми засвоєння практичних навичок магістрантами-медичними сестрами. Визначено доцільність застосування оцінки клінічної компетентності за допомогою стандартизованих пацієнтів.

Існує багато варіацій в організації іспитів із клінічної компетентності за допомогою стандартизованих пацієнтів, наприклад поєднання в одному іспиті симульованих та реальних хворих (що може підвищити достовірність усього іспиту) і навіть симуляторів, іспит може складатись з різної кількості (7 - 40) станцій (станція - це місце роботи екзаменованого з конкретним стандартизованим пацієнтом), тривалість станції може коливатись від 4 до 25 хвилин, використовуються різні форми контролю (контрольні таблиці (checklists), рейтингові шкали (rating scales), відеозапис.

Висновок. Метод стандартизованих пацієнтів є ефективним та якісним методом оцінювання клінічної компетентності. Він має кращі психометричні властивості, ніж традиційні засоби оцінювання студентів біля ліжка хворого.

Посилання

Vu, N.V., & Barrows, H.S. (1994). Use of standardized patients in clinical assessments: recent developments and measurement findings. Educational Researcher, 23(3), 23-30.

Miller, G.E. (1990). The assessment of clinical skills/ competence/ performance. Academic medicine, 65(9), S63-7.

Swartz, M.H., Friedman, M., Gambert, S., Anderson-Kline, S., Regan, M.B., & Stimmel, B. (1992). Assessment of Clinical Competence Utilizing Standardized Patients: What are we Really Measuring?. Approaches to the assessment of clinical competence (p. 261).

Suinick, A.I. (1993). The global value of standards in medical knowledge and competence. Changing medical education, 27.

Sutnick, A.I., Stillman, P.L., Norcini, J.J., Friedman, M., Regan, M.B., Williams, R.G., ... & Wilson, M.P. (1993). ECFMG assessment of clinical competence of graduates of foreign medical schools. Jama, 270(9), 1041-1045.

Collins, J.P., & Harden, R.M. (1999). The use of real patients, simulated patients and simulators in clinical examinations. Medical Teacher, 20, 508-521.

Barrows, H.S., Cohen, R., Guerin, R.O., Hart, I.R., Klass, D.J., Kopelow, M., ... & Ramsey, P. (1993). Consensus statement of the researchers in clinical skills assessment (RCSA) on the use of standardized patients to evaluate clinical skills. Academic Medicine, 68(6), 475-477.

Norman, G.R., Tugwell, P., & Feightner, J.W. (1982). A comparison of resident performance on real and simulated patients. Academic Medicine, 57(9), 708-715.

Barrows, H.S., & Abrahamson, S. (1964). The programmed patient: A technique for appraising student performance in clinical neurology. Academic Medicine, 39(8), 802-805.

Barrows, H.S. (1968). Simulated patients in medical teaching. Canadian Medical Association Journal, 98(14), 674.

Terry, R., Hiester, E., & James, G.D. (2007). The use of standardized patients to evaluate family medicine resident decision making. FAMILY MEDICINE-KANSAS CITY, 39(4), 261.

Harden, R.T.M., Stevenson, M., Downie, W.W., & Wilson, G.M. (1975). Assessment of clinical competence using objective structured examination. British Medical Journal, 1(5955), 447-451.

Stillman, P.L., Sabers, D.L., & Redfield, D.L. (1976). The use of paraprofessionals to teach interviewing skills. Pediatrics, 57(5), 769-774.

Anderson, M.B., Stillman, P.L., & Wang, Y. (1994). Growing use of standardized patients in teaching and evaluation in medical education. Teaching and Learning in Medicine: An International Journal, 6(1), 15-22.

Ziv, A., Ben-David, M.F., Sutnick, A.I., & Gary, N.E. (1998). Lessons learned from six years of international administrations of the ECFMG's SP-based clinical skills assessment. Academic Medicine, 73(1), 84-91.

Stillman, P.L., Swanson, D.B., Smee, S., Stillman, A.E., Ebert, T.H., Emmel, V.S., ... & Levenson, D.J. (1986). Assessing clinical skills of residents with standardized patients. Annals of Internal Medicine, 105(5), 762-771.

Vu, N.V., Marcy, M.M., Colliver, J.A., Verhulst, S.J., Travis, T.A., & Barrows, H.S. (1992). Standardized (simulated) patients' accuracy in recording clinical performance check‐list items. Medical Education, 26(2), 99-104.

Boulet J.R., Friedman, B.D.M., Ziv A., Burdick W.P., Curtis M., Peitzman S., & Gary N.E. (1998). Using standardized patients to assess the interpersonal skills of physicians, Academic Medicine, 73(10), 194-196.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-24

Як цитувати

Hospodarskyi, I. Y. (2017). СТАНДАРТИЗОВАНІ ПАЦІЄНТИ У НАВЧАННІ ІНОЗЕМНИХ МАГІСТРАНТІВ-МЕДИЧНИХ СЕСТЕР. Медична освіта, (2). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7934

Номер

Розділ

Досвід з організації навчальної роботи