БАГАТОВАРІАНТНІ ТА КОМПЛЕКСНІ ЗАДАЧІ ЯК ЗАСОБИ ПЕРЕВІРКИ ЯКОСТІ ЗАСВОЄННЯ ПРОГРАМНОГО МАТЕРІАЛУ З ФІЗИЧНОЇ ТА КОЛОЇДНОЇ ХІМІЇ У ВИЩОМУ ФАРМАЦЕВТИЧНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ

Автор(и)

  • L. D. Grytsan Національний фармацевтичний університет, м.Харків

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.7893

Ключові слова:

фізична та колоїдна хімія, засоби контролю набутих знань, багатоваріантні задачі, комплексні задачі

Анотація

Мета роботи – акцентувати увагу викладачів курсу фізичної та колоїдної хімії на виборі засобів для об’єктивної оцінки якості засвоєння програмного матеріалу студентами різних форм навчання.

Основна частина. Проведено аналіз літературних даних та власного багаторічного досвіду викладання фізичної та колоїдної хімії з метою вибору оптимальних методів та форм контролю набутих знань мaйбутніми працівниками фармацевтичної галузі, які навчаються за різними спеціальностями.

Скорочення обсягу аудиторних годин, які відводяться для вивчення фундаментальних дисциплін, у тому числі і фізичної та колоїдної хімії, вимагає від викладача певну частину програмного матеріалу курсу виносити на самостійне опрацювання студентами. У свою чергу, це потребує від викладача правильного вибору засобів контролю знань студентів. У статті проаналізовано роль багатоваріантних та комплексних задач в організації контрольних заходів з метою перевірки якості засвоєння студентами програмного матеріалу курсу фізичної та колоїдної хімії.

Висновки. 1. Розв’язання багатоваріантних та комплексних задач суттєво розширює можливості об’єктивного та всебічного контролю знань, умінь та навичок, набутих студентами. Його обов’язково треба поєднувати з іншими методами контролю, такими, як тестування, усна відповідь, підготовка доповіді на студентську конференцію, реферату та ін. 2. При розв’язуванні профілізованих багатоваріантних та комплексних задач викладач має нагоду підкреслити міждисциплінарну інтеграцію, а студенти – краще зрозуміти необхідність вивчення курсу фізичної та колоїдної хімії з метою подальшого опанування медико-біологічних і спеціальних дисциплін. 3. Перевагою використання в навчальному процесі багатоваріантних задач є можливість для викладача дати кожному студенту індивідуальне завдання з певної теми. Такі задачі можуть бути використані і як засіб контролю якості освіти.

Біографія автора

L. D. Grytsan, Національний фармацевтичний університет, м.Харків

Доцент кафедри фізичної та колоїдної хімії НФаУ, к.х.н.

Посилання

Chernykh, V.P., Tolochko, V.M., Kaidalova, L.H., Horodyska, N.M., Vinnik, L.M., Zaychenko, H.V., & Svietocheva, I.I. (2004). Kredytno-modulna systema orhanizatsii navchannia u konteksti Bolonskoho protsesu v Natsionalnomu farmatsevtychnomu universyteti [Credit-transfer system of training process organization in the context of the Bologna process at the National University of Pharmacy]. Kharkiv: Vydavnytstvo NFaUv [in Ukrainian].

Chernykh, V.P., Kaidalova, L.H., Tolochko, V.M., & Vakhrusheva, T.Yu. (2005). Osvitni innovatsii v Natsionalnomu farmatsevtychnomu universyteti [Educatonal innovations at the National University of Pharmacy]. Kharkiv: Vydavnytstvo NFaU [in Ukrainian].

Zahrychuk, H.Ya., & Martseniuk, V.P. (2012). Kontseptualni pidkhody shchodo pokrashchennia yakosti pidhotovky fakhivtsiv [Conceptual approaches of improving the quality of teacher training]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 44-47 [in Ukrainian].

Vynohradova, O.M., Hnid, R.M., & Pupin, T.I. (2015). Modernizatsiia vyshchoi ukrainskoi osvity shliakhom vprovadzhennia polozhen Bolonskoho protsesu. Ohliad literatury [Modernization of the higher Ukrainian education through the introduction of provisions of the Bologna process. Literature review]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 22-25 [in Ukrainian].

Zarudna, O.I. (2012). Rol vykladacha v orhanizatsii navchalnoho protsesu za kredutno-modulnoiu systemoiu [The role of the teacher in organization of educational process according to the credit-transfer system]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 48-49 [in Ukrainian].

Kovalska, N.P. (2015). Deiaki aspekty vykorystannia mizhdystsyplinarnoi intehratsii v lektsii dlia studentiv farmatsevtychnoho fakultetu [Some aspects of using interdisciplinary integration at a lecture for pharmaceutical faculty students]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 52-54 [in Ukrainian].

Sait kafedry fizychnoi ta koloidnoi khimii NFaU – Webpage of the Department of Physical and Colloid Chemistry of NUPh. Retrieved from: http://physcollchem.nuph.edu.ua/?page_id=31&lang=ua

Kabachnyi, V.I, Hrytsan, L.D., Osipenko, L.K., Kolesnik, V.P., Tomarovska, T.O., Horbunova, N.I., … Ivashura, M.M. (2003). Deiaki osoblyvosti metodyky vykladannia rozdilu “Rozchyny” v kursi fizychnoi ta koloidnoi khimii u farmatsevtychnomu VNZ [Some peculiarities of teaching methodology of section “Solutions” in the course of Physical and Colloid Chemistry at the Pharmaceutical Higher Educational Institution]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 27-31 [in Ukrainian].

Hrytsan, L.D. (2012). Dosvid vykladannia temy “Ekstraktsiia” v kursi fizychnoi ta koloidnoi khimii u farmatsevtychnomu navchalnomu zakladi [Experience in teaching the theme “Extraction” in the course of Physical and Colloid Chemistry at the Pharmaceutical Educational Institution]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 36-40[in Ukrainian].

Hrytsan, L.D. (2015). Rol rozrakhunkovo-hrafichnykh zavdan pry vykladanni rozdilu “Fazovi rivnovahy” u kursi fizychnoi ta koloidnoi khimii [The role of calculation-graphical tasks in the process of teaching “Phase Equilibria” section in the course of Physical and Colloid Chemistry]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 36-39 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-18

Як цитувати

Grytsan, L. D. (2018). БАГАТОВАРІАНТНІ ТА КОМПЛЕКСНІ ЗАДАЧІ ЯК ЗАСОБИ ПЕРЕВІРКИ ЯКОСТІ ЗАСВОЄННЯ ПРОГРАМНОГО МАТЕРІАЛУ З ФІЗИЧНОЇ ТА КОЛОЇДНОЇ ХІМІЇ У ВИЩОМУ ФАРМАЦЕВТИЧНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДІ. Медична освіта, (4). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.7893

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти