КОМПЕТЕНТНІСНО-ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ПРОВІЗОРІВ

Автор(и)

  • O. Yu. Toziuk Вінницький національний медичний університет імені М. І. Пирогова

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.7873

Ключові слова:

навчальний процес, провізор, компетентнісний підхід, інтегративний підхід.

Анотація

Мета роботи – охарактеризувати сучасні методи викладання дисциплін циклу професійної підготовки студентам фармацевтичного факультету  та розкрити особливості їх впровадження у навчальний процес.

Основна частина. У статті наведено аналіз даних наукової та методичної літератури і власний досвід використання компетентнісного та інтегративного підходів у навчальному процесі на кафедрі фармації Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова. Використання міждисциплінарної інтеграції в освітній діяльності передбачає побудову логічних узагальнень при послідовному вивченні програмних дисциплін. Таким чином, інтегративний підхід є важливим елементом закріплення умінь і навичок студентів. Наведено шляхи формування найбільш важливих професійних компетентностей майбутніх провізорів: пізнавальної, аналітичної та комунікативної. Представлено види роботи та можливі методичні підходи, використання яких під час навчального процесу дозволяє підготувати висококваліфікованого фахівця. Важливим елементом є робота з ситуаційними задачами та моделювання елементів професійної діяльності. При цьому велике значення приділяється практичній підготовці студентів, що полягає у виготовленні лікарських форм за прописами, веденні документації фінансово-господарської діяльності, складанні матеріальних балансів та технологічних схем.

Формуванню фахових компетентностей сприяє також індивідуальна самостійна робота студентів. Виконання наукових робіт під наглядом наукового керівника поглиблює знання з дисципліни, інтенсифікує творчий та дослідницький потенціал.

Висновок. Використання інноваційних освітніх методик у навчальному процесі підвищує якісний рівень знань студентів і зацікавленість в обраній професії.

Посилання

Zakon Ukrainy “Pro vyshchu osvitu” No. 1556-18 vid 01.07.2014 r. (redaktsiia stanom na 16.04.2017 r.) [Law of Ukraine “About the Higher Education”]. Retrieved from: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/1556-18.

Natsionalna stratehiia reformuvannia systemy okhorony zdorovia v Ukraini na period 2015–2020 rokiv [National strategy for healthcare reform in Ukraine for 2015-2020 years]. Retrieved from: http://uoz.cn.ua/strategiya.pdf [in Ukrainian].

Nakaz MOZ Ukrainy No. 455 “Pro zatverdzhennіa nastanovy «Nalezhna aptechna praktyka: standarty iakosti aptechnykh posluh” vid 30.05.2013 r. [MOH Ukraine No. 455 of 30.05.2013 “On approval of instruction “Good Pharmacy Practice: standards of quality pharmacy services”]. Retrieved from: http://www.apteka.ua/article/240270.

Zimnyaya, I.A. (2006). Obshchaya kultura i sotsyalno-professionalnaya kompetentnost cheloveka [General culture and social and professional competence of a person]. Internet-zhurnal “Jejdos” – Internet Journal “Jejdos”. Retrieved from: http://eidos.ru/journal/2006/0504.htm [in Russian].

Hrytsenko, V.V., Krasylnykova, H.V. (2008). Klasyfikatsiia kompetentnostei i kompetentsii v osviti: analitychnyi ohliad [Classification of competences in education: analytical review]. Suchasni informatsiini tekhnolohii ta innovatsiini metodyky navchannia v pidhotovtsi fakhivtsiv: metodolohiia, teoriia, dosvid, problemy. Kyiv-Vinnytsia, DOV “Vinnytsia” [in Ukrainian].

Galuzevyi standart vyshchoi osvity pidhotovky na druhomu (mahisterskomu) rivni Mahistra u haluzi znan 22 Okhorona zdorovia za spetsialnistiu 226 Farmatsiia [Industry standards of higher education for training at the second (graduate) MA level in the knowledge field 22 “Public Health” specialty 226 “Pharmacy”]. Retrieved from: http://www.vnmu.edu.ua/downloads/pdf/standart_farm.pdf [in Ukrainian].

Kryvoviaz, O.V., Tomashevska, Yu.O., & Harnyk, M.S. (2015). Vykorystannia mizhpredmetnoi intehratsii pry pidhotovtsi studentiv farmatsevtychnoho fakultetu do derzhavnoi atestatsii [Interdisciplinary integration applying at pharmaceutical students’ training for state validation]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 33-35 [in Ukrainian].

Toziuk, O.Yu. (2015). Kompetentnisnyi pidkhid u fakhovii pidhotovtsi kvalifikovanoho provizora [Competence approach in the professional training of a qualified pharmacist]. Problemy ta perspektyvy vyshchoi medychnoi shkoly u rozrobtsi ta realizatsii natsionalnoi stratehii pobudovy novoi systemy okhorony zdorovia v Ukraini na period 2015–2025 rr., tezy dop. navch.-metod. konf., Vinnytsia [in Ukrainian].

Savenko, A.V., Kysylytsia, R.I., Horodetska, V.I., & Kotvitska, A.A. (2015). Analiz vymoh Nalezhnoi aptechnoi praktyky do kompetentnosti provizora [Analysis of the requirements of good pharmacy practice for the competence of pharmacists]. Retrieved from: http://socpharm.nuph.edu.ua/files/2015/05/Savenko.pdf [in Ukrainian].

Mykytiuk, O.Yu., Boiechko, V.F., & Olar, O.I. (2013). Mizhpredmetna intehratsiia pry vyvchenni medychnoi i biolohichnoi fizyky yak faktor formuvannia naukovoho svitohliadu maibutnoho likaria [Interdisciplinary integration of the study of medical and biological physics as a factor in the formation of a scientific outlook of future doctor]. Kredytno-modulna systema orhanizatsii navchalnoho protsesu u vyshchykh medychnykh (farmatsevtychnomu) navchalnykh zakladakh Ukrainy na novomu etapi: materialy dop. 10 yuvil. Vseukr. navch.-nauk. konf. z mizhnar. uchastiu,18-19 kvit. 2013; Ternopil. (pp. 602-604) [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2018-01-18

Як цитувати

Toziuk, O. Y. (2018). КОМПЕТЕНТНІСНО-ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ПРОВІЗОРІВ. Медична освіта, (4). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.7873

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти