ДИДАКТИЧНІ АСПЕКТИ ОПТИМІЗАЦІЇ БЕЗПЕРЕРВНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ ДІЛЬНИЧНИХ ПЕДІАТРІВ

Автор(и)

  • О. М. Khvysiuk
  • V. H. Marchenko
  • O. A. Tsodikova
  • A. V. Yalovchuk
  • O. O. Rozhnov
  • N. N. Hridnieva
  • S. S. Bryntsova
  • I. H. Lapina

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.3.7785

Ключові слова:

безперервна медична освіта, інформаційні технології, дільничні педіатри.

Анотація

Мета роботи – поділитись власним досвідом та думками про вдосконалення методів безперервної медичної освіти в умовах реформування охорони здоров’я.

Основна частина. У статі висвітлено проблеми безперервної медичної освіти дільничних педіатрів. Представлено власний погляд на оптимізацію навчального процесу, що полягає в підвищенні змістовних аспектів підготовки лікаря, застосуванні ефективних педагогічних прийомів і методик, а також широкому впровадженні новітніх інформаційних технологій. Це дозволяє лікарю одержати освітні послуги прямо на робочому місці чи вдома, підвищити ступінь індивідуалізації і диференціації навчання, покращити мотиваційну активність, окрім цього, знизити фінансову залежність, що є не менш важливим у наш час.

В умовах реформування охорони здоров’я бажано, щоб  цикли тематичного удосконалення бути короткотривалими: 5, 10, 14 днів, а їх кількість – не обмежувалася протягом року.

Тематика циклів тематичного удосконалення сучасних дільничних педіатрів обов’язково має бути спрямована на профілактику, збереження й зміцнення здоров’я дітей і орієнтована на доказову медицину. Такий підхід сприятиме якісній підготовці висококваліфікованого спеціаліста, формуванню його професійної компетенції на всіх етапах безперервного професійного розвитку.

Використовуючи сучасне комп’ютерне обладнання та технічні засоби навчання (достатня кількість комп’ютерів, інтерактивна дошка, симулятори, Smart-система для інтерактивного тестування), впровадження передових педагогічних прийомів, методів і технологій сприяє формуванню необхідного рівня знань  педіатрів. 

На циклах (у тому числі й на виїзних) проводяться бінарні лекції, що підвищує ефективність засвоєння матеріалу заняття та сприяє активності слухачів, використовуються елементи дистанційного навчання на базі платформи Moodle ХМАПО (moodle.med.edu.ua) з додатковими консультаціями викладачів по Skype у Центрі дистанційної освіти академії.

У перспективі, в умовах конкурентного освітнього середовища відбудеться “вільний вибір закладу, форми навчання (курси, стажування, e-Learning)”. Дільничні педіатри будуть самі обирати й оцінювати роботу вищого медичного навчального закладу за якістю наданої їм навчальної послуги.

Висновки. Інформаційні технології в медичній освіті оптимізують та підвищують ефективність безперервного професійного розвитку сучасного лікаря-педіатра.

Впровадження нових сучасних методів у медичну освіту дільничних лікарів сприяє формуванню нового мислення, підвищенню зацікавленості та задоволеності навчальним процесом.

Посилання

Hvysiuk, O.M., Marchenko, V. H., Zherebkin, V. V., Zhadan, I. A., Sobolieva, I. A., Bodnia, K. I., … Kolomiichenko, N. O. (2014). Іnnovatsіinі osvіtnі tekhnolohii v realіzatsii prohram bezperervnoho profesіinoho rozvytku lіkarіv Innovative technologies within programs of doctors continuous professional development implementation. Medychna osvіta – Medical education, 4, 124-127 in Ukrainian.

Hvysiuk, O. M., Marchenko, V. H., Tsodikova, O. A. & Korzh, O.M. (2015). Obhruntuvannia vprovadzhennia symuliatsiinykh tekhnolohii na pisliadyplomnomu etapi stupinchastoi systemy praktychno-oriientovanoho navchannia likariv zahalnoi praktyky – simeinoi medytsyny Justification for simulation technologies implementation at the postgraduate stage of staged system of family physicians practice oriented education. Problemy bezperervnoi medychnoi osvity ta nauky – Problems of lifelong medical education and science, 3, 6-9 in Ukrainian.

Hvysiuk, O. M., Marchenko, V. H., Tsodikova, O. A., Korzh, O.M., Bryntsova, S. S., Rozhnov, O. O. & Lapina, I. H. (2016). Rol binarnoi lektsii v rozvytku profesiinoi kompetentsii likariv pervynnoho kontaktu The role of binary lecture in the development of first contact physicians professional competence. Problemy bezperervnoi medychnoi osvity ta nauky – Problems of lifelong medical education and science, 3, 6-9 in Ukrainian.

Linchevskyi, O. (2017). Parlamentski sluhannia na temu: «Medychna osvita v Ukraini: pohliad u maibutne» [Parliament proceedings on a topic «Medical education in Ukraine: future outlook»]. Retrieved from https://www.slideshare.net/MOZukr/ss-73506506 in Ukrainian.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-10-24

Як цитувати

Khvysiuk О. М., Marchenko, V. H., Tsodikova, O. A., Yalovchuk, A. V., Rozhnov, O. O., Hridnieva, N. N., … Lapina, I. H. (2017). ДИДАКТИЧНІ АСПЕКТИ ОПТИМІЗАЦІЇ БЕЗПЕРЕРВНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ ДІЛЬНИЧНИХ ПЕДІАТРІВ. Медична освіта, (3). https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.3.7785

Номер

Розділ

Вдосконалення вищої медичної освіти