НАПРЯМИ РОЗВИТКУ СИСТЕМИ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ: ПОГЛЯД У МАЙБУТНЄ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.3.7721Ключові слова:
підготовка медичних кадрів, реформа вищої медичної освіти.Анотація
Метою даної роботи є концептуальне обґрунтування моделі підготовки медичних кадрів в Україні. Робота побудована на статистичних даних МОЗ України із застосуванням методів концептуального узагальнення та соціального моделювання.
Визначено проблеми підготовки медичних кадрів, що існують у всьому світі і в Україні, наприклад: невідповідності між компетенціями, потребами і фінансами; географічні і професійні дисбаланси медиків на ринку праці; гендерна стратифікація по спеціальностях; кадрове домінування стаціонарної допомоги над первинною; професійний сепаратизм із великою кількістю спеціальностей тощо.
Запропоновано низку концептуальних першочергових заходів, які стосуються змін у законодавстві та направлені на: улагодження взаємовідносин між ВНЗ та практичними закладами охорони здоров’я; введення ліцензування медичної практики; удосконалення системи кількісної оцінки безперервного професійного розвитку; введення резидентури; якісної підготовки управлінців та фахівців за спеціальністю “Громадське здоров’я”; оптимізації спеціальностей та підготовки лікарів в інтернатурі тощо.
Соціальними наслідками втілення концептуальних складових моделі підготовки медичних кадрів в Україні прогнозується не тільки значне підвищення якості підготовки професійних медичних кадрів, а й забезпечення європейського вектора розвитку держави. Робота є оригінальною.Посилання
Savinkina, L.A., & Shepelova, T.S. (2014). Problema defitsyta meditsynskikh kadrov i puti yeyë resheniya [The problem of medical personnel deficiency and the lines of approach]. Sovremennyye problemy nauki i obrazovaniya – Contemporary Science and Education Problems, 6. Retrieved from https://www.science education.ru/ru/article/ view?id=16466 [in Russian].
Beck, Andrew H. (2004). The Flexner report and the standardization of American medical education. The Journal of the American Medical Association. 291 (17): 21, 39–40.
World Federation for Medical Education. Global standards for quality improvement. Postgraduate Medical Education. WFME 2003 (2003). –Retrieved from http://wfme.org/standards/pgme/20-qualityimprovementinpostgraduate-medical-education-russian/file