НАУКОВО-МЕТОДИЧНІ ОСНОВИ ВИКЛАДАННЯ ФАРМАКОЛОГІЇ ЛІКАРСЬКИХ ЗАСОБІВ, ЩО ВПЛИВАЮТЬ НА ПРОЦЕСИ ЗГОРТАННЯ КРОВІ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2016.3.6911Анотація
Швидкий розвиток фармакологічної науки та поява нових лікарських засобів вимагають постійної зміни програмного матеріалу і вдосконалення методичних підходів до викладання цього матеріалу майбутнім лікарям. Метa роботи – виділити підходи до викладання одного з найбільш складних та важливих розділів фармакології – “Засоби, що впливають на згортання крові” студентам 3-го курсу медичного факультету й 2-го курсу стоматологічного факультету. Аналіз педагогічного досвіду викладачів кафедри фармакології Вінницького національного медичного університету та літературних даних показав, що оптимальним є комплексний підхід. Він включає надання інформації викладачем на лекційних і практичних заняттях (пояснювально-ілюстративний метод), активний самостійний пошук інформації студентом (репродуктивний, проблемний, евристичний методи), а також інноваційні та нетрадиційні методи навчання (наприклад, фармакологічна вікторина). Принцип “від простого до складного” при збереженні послідовності дидактичних підходів викладання, а також правильна організація аудиторної та позааудиторної самостійної роботи студентів дозволяють отримати стабільні і глибокі знання та вміння, навчити його працювати самостійно.
Посилання
Moroz V. M. Problemy ta perspektyvy vyshchoyi medychnoyi osvity u realizatsiyi Natsionalʹnoyi stratehiyi reformuvannya systemy okhorony zdorovʺya Ukrayiny / V. M. Moroz, YU. Y. Huminsʹkyy, L. V. Fomina // Problemy ta perspektyvy vyshchoyi medychnoyi shkoly u rozrobtsi ta realizatsiyi natsionalʹnoyi stratehiyi pobudovy novoyi systemy okhorony zdorovʺya v Ukrayini na period 2015–2025 rr. : tezy dop. navch.-metod. konf. – Vinnytsya, 2015. – S. 3–6.
Baluyeva O. V. Formuvannya stratehichnykh napryamiv diyalʹnosti vyshchykh medychnykh navchalʹnykh zakladiv, spryamovanykh na udoskonalennya pidhotovky medychnykh kadriv / O. V. Baluyeva // Derzhavne upravlinnya: udoskonalennya ta rozvytok. – 2013. – № 12. – Elektron. resurs., dostup : http://www.dy.nayka.com.ua.
Korolʹ A. D. Dyalohovyy podkhod k orhanyzatsyy évrystycheskoho obuchenyya / A. D. Korolʹ // Pedahohyka. – 2007. – № 9. – S. 18–25.
Pro vyshchu osvitu: Zakon Ukrayiny vid 1 lypnya 2014 r. № 1556-VII [Elektronnyy resurs]. – Rezhym dostupu : http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/print1392304548710695.
Kovalʹchuk O. Dydaktychni ihry yak metod aktyvatsiyi navchalʹno-piznavalʹnoyi diyalʹnosti studentiv u protsesi vyvchennya pedahohiky / O. Kovalʹchuk // Visnyk Lʹvivsʹkoho universytetu. Seriya pedahohichna. – 2004. – Vyp. 18. – S. 89–97.