КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ПІДГОТОВЦІ СТУДЕНТІВ-МЕДИКІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.v0i2.6226Анотація
Експерти Ради Європи вказують на цілу низку компетенцій, якими повинен оволодіти випускник вищого навчального закладу: соціальні, комунікативні, інформаційні, навчальні. Для реалізації професійно мотивованої діяльності студентів медичних (фармацевтичних) навчальних закладів, на нашу думку, важливим є створення навчально-практичних центрів (НПЦ), які дозволяють оволодіти необхідними практичними навичками. За рішенням Вченої ради, в Івано-Франківському національному медичному університеті (ІФНМУ) створені та активно функціонують упродовж чотирьох років НПЦ: “Медицина”, “Центр слуху”, “Анатомія”, “Військово-медична підготовка”, “Стоматологія”, “Фармація”, “Хроматографічний аналіз”, на базі яких студенти, лікарі-інтерни мають можливість опанувати практичні навички та підготуватись до державної атестації, а лікарі загальної практики – сімейної медицини – вдосконалювати свої практичні можливості. З метою якісного засвоєння студентами практичних навичок та повноцінного контролю за їх виконанням в університеті розроблено Індивідуальний план практичної підготовки студента. На нашу думку, розвиток системи навчально-практичних центрів з належним матеріальним, методичним та інформаційним забезпеченням є одним із шляхів реалізації компетентнісного підходу в підготовці майбутніх фахівців медичної та фармацевтичної сфери.
Посилання
Pro vprovadzhennia Rishennia narady rektoriv vyshchykh medychnykh (farmatsevtychnoho) navchalnykh zakladiv IV rivnia akredytatsii ta zakladiv pisliadyplomnoi osvity MOZ Ukrainy “Pidsumky provedennia vstupnoi kampanii do vyshchykh navchalnykh zakladiv MOZ Ukrainy u 2011 rotsi. Aktualni pytannia polipshennia yakosti ta orhanizatsii pidhotovky medychnykh ta farmatsevtychnykh spetsialistiv” : nakaz MOZ Ukrainy vid 11.11.2011 r. № 782.
Navchalnyi plan pidhotovky fakhivtsiv osvitno-kvalifikatsiinoho rivnia “spetsialist” kvalifikatsii “likar” u VNZ IV rivnia akredytatsii za spetsialnostiamy 7.110101 “Likuvalna sprava”, 7.110104 “Pediatriia”. (2007, 2010 rr.)
Navchalnyi plan pidhotovky fakhivtsiv osvitno-kvalifikatsiinoho rivnia “spetsialist” kvalifikatsii “likar-stomatoloh” u VNZ IV rivnia akredytatsii za spetsialnostiamy 7.110106 “Stomatolohiia”. (2007, 2010 rr.)
Navchalnyi plan pidhotovky fakhivtsiv osvitno-kvalifikatsiinoho rivnia “spetsialist” kvalifikatsii “provizor” u VNZ IV rivnia akredytatsii za spetsialnostiamy 7.110201 “Farmatsiia”. (2007, 2010 rr.)
Medytsynskoe obrazovanye v myre y v Ukrayne / [Iu. V. Poliachenko, V. H. Perederyi, A. P. Volosovets y dr.]. – Kharkov : YPP “Kontrast”, 2005. – 464 s.
Kremen V. H. Novi vymohy do yakisnoi osvity / V. H. Kremen // Osvita Ukrainy. – 2006. – № 45–46. – S. 6–7.
Sytuatsiina metodyka navchannia: teoriia i praktyka. – K. : Tsentr innovatsii ta rozvytku, 2001. – S. 8–10.
Drach I. I. Kompetentnisnyi pidkhid yak zasib modernizatsii zmistu vyshchoi osvity / I. I. Drach // Problemy osvity: nauk. zb. / [kol. avt.]. – K. : Instytut innovatsiinykh tekhnolohii i zmistu osvity MON Ukrainy, 2008. – S. 44–48.
Kodliuk Ya. P. Kompetentnisnyi pidkhid u pidhotovtsi maibutnikh pedahohiv yak priorytet modernizatsii vyshchoi osvity Ukrainy / Ya. P. Kodliuk // Kompetentnisnyi pidkhid u suchasnii osviti: svitovyi dosvid ta ukrainski perspektyvy: Biblioteka z osvitnoi polityky / za zah. red. O. V. Ovcharuk. – K. : K.I.S., 2004. – S. 10–110.
Natsionalnyi osvitnii hlosarii: vyshcha osvita / Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy, Natsionalna akademiia pedahohichnykh nauk Ukrainy, Natsionalnyi Tempus-ofis v Ukraini. – 2-he vyd., pererobl. i dopovn. Vydannia zdiisneno v ramkakh proektu Yevropeiskoho Soiuzu “Natsionalnyi Tempus-ofis v Ukraini”, shcho realizuietsia HO “Instytut liderstva, innovatsii ta rozvytku”. – K., 2014.