ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ

Автор(и)

  • Н. О. Федчишин Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-0909-4424
  • Н. І. Єлагіна Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-5423-8327

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.3.15616

Ключові слова:

іноземна мова наукового спілкування; медичний подкаст; аудіо текст; навички й уміння мовлення; доктор філософії.

Анотація

Анотація. У статті проаналізовано особливості використання подкасту як засобу навчання іноземної мови майбутніх докторів філософії медичних університетів, розкрито модель удосконалення навичок аудіювання та читання крізь призму роботи з медичними подкастами на заняттях з іноземної мови наукового спілкування. Акцентовано увагу на технологіях роботи з подкастом, яка збігається з роботою над аудіотекстом і має чітку послідовність у діях як викладача, так і PhD-cтудентів (попередній інструктаж; завдання до сприйняття й розуміння інформації подкасту). З’ясовано роль змістового наповнення автентичних медичних подкастів (для опанування лексичного аспекту мови, навичок та умінь мовлення) і завдань до подкастів, що можуть містити субтитри як вербальну опору для аудіювання, спрямовану саме на формування навичок аудіювання відповідно до рівнів складності. Встановлено позитивні аспекти використання на заняттях з іноземної мови наукового спілкування медичних подкастів (різновекторна тематика, автоматичне та безоплатне завантаження, багаторазове прослуховування, необмежений час, різні рівні подкастів).

Посилання

Babenko, O. (2020). Using podcasts in the process of teaching English using the example of CBC Edmonton resources. Young Scientist, 11 (87), 352–364. DOI: https://doi.org/10.32839/2304-5809/2020-11-87-78

Baltina, O. (n.d). Podcasts as a means of learning and teaching English. Retrieved from: https:// ea.donntu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/1702/1/ Baltina%20Olena%20-%20Podkasty%20jak%20 zasib%20vyvchennia%20ta%20vykladannia%20 anglijskoii%20movy.pdf.

Betsko, O. (n.d). Didactic and methodological principles of integrating podcasts into the process of teaching a foreign language in higher education. Retrieved from: file:///C:/Users/ZavKafInozemna/ Downloads/14.pdf.

Vashchylo, O. (2015). Information and communication technologies in teaching future mechanical engineers English professionally oriented monological speech. In Foreign language education in higher technical schools: methods, approaches, technologies. Proceedings of the V International Scientific and Methodological Conference, October 30, 2015 (pp. 25–27). Kyiv: NTUU “KPI”.

Vashchylo, O. (2019). Criteria for selecting authentic podcasts for teaching future mechanical engineers English professionally oriented monologue speech. Foreign Languages, 2, 18–25. DOI: https://doi.org/10.32589/1817-8510.2019.2.169281

Hlushok, L. (n.d). Using podcasts and blogs in the process of forming professional competence of future English teachers. Retrieved from: https://naub. oa.edu.ua/vykorystannya-podkastiv-i-blohiv-u-pro.

Hrynova, Yu., Rafalska, M. & Polodiuk, M. (2023). The use of podcasts and videocasts during English language learning as a method of developing listening skills. Scientific papers of Uman State Pedagogical University, 3, 14–21. DOI: https://doi.org/10.31499/2307-4906.3.2023.289871

Hrytsyk, N. (2015). Podcasting technology in teaching a foreign language (by professional direction). Bulletin of Chernihiv National Pedagogical University, Series: Pedagogical Sciences, 124, 24–26.

Kirshova, O. (2021). Podcast as a Means of Learning German for Philology Students. Teacher education: theory and practice, (31), 281–291. https://doi.org/10.32626/2309-9763.2021- 31-281-291. DOI: https://doi.org/10.32626/2309-9763.2021-31-281-291

Morhunova, S. (2018). Didactic potential of podcast as a means of intensifying foreign language learning at the university. Scientific papers of Kherson State University, Pedagogical Sciences, 1 (84), 183–187.

Oxford English Dictionary. Retrieved from: https://www.oed.com/?tl=true.

Shevtsova, N. (2019). Methodological characteristics of podcasts for the formation of German- language sociocultural competence. Bulletin of the T.G. Shevchenko National University “Chernihiv Collegium”, Series: Pedagogical Sciences, 161 (5), 231–240.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-30

Як цитувати

Федчишин, Н. О., & Єлагіна, Н. І. (2025). ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРНЕТ-РЕСУРСІВ ДЛЯ ФОРМУВАННЯ ІНШОМОВНОЇ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ДОКТОРІВ ФІЛОСОФІЇ. Медична освіта, (3), 64–68. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.3.15616

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ