МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ ВИВЧЕННЯ АНГЛОМОВНОЇ ФАХОВОЇ ТЕРМІНОЛОГІЇ У КОНТЕКСТІ ДИСЦИПЛІНИ «АНГЛІЙСЬКА МОВА ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ О СВІТИ

Автор(и)

  • Н. І. Єлагіна Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-5423-8327

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.3.15608

Ключові слова:

англомовна медична термінологія; «Англійська мова за професійним спрямуванням» (ESP); методика викладання іноземних мов; метод навчання на основі завдань (TBL); контекстуалізація термінів; медична освіта.

Анотація

Анотація. У статті розглядається важливість вивчення англомовної медичної термінології в контексті дисциплі- ни «Англійська мова за професійним спрямуванням» (ESP) для студентів медичних закладів вищої освіти. Зважаю- чи на глобалізацію медичної освіти та роль англійської мови як основної мови наукових досліджень і міжнародної співпраці, вивчення англомовної медичної терміносистеми стало важливим аспектом підготовки майбутніх медичних працівників. Англомовна медична термінологія є основою професійної комунікації фахівців у сфері світової системи охорони здоров’я. Стаття описує методологічну основу для ефективного вивчення фахової термінології на заняттях із дисципліни «Англійська мова за професійним спрямуванням», акцентуючи увагу на методологічних стратегіях і ме- тодах: аналіз потреб студентів, навчання на основі завдань та контекстуалізоване вивчення англомовної термінології тощо. Автори наголошують на загальних рекомендаціях засвоєння іншомовних нових лексем і пропонують практичні способи збільшення ефективності засвоєння англомовної термінології крізь оптику фахових комунікативних ситуацій та кейсів. Крім того, важливими є інтерактивні методи та прийоми, зокрема групові обговорення, рольові ігри й колек- тивне навчання, які сприяють запам’ятовуванню термінів у контексті реальних фахових ситуацій. Розглянуті стратегії забезпечують студентам можливість застосовувати медичні лексеми в різноманітних професійних комунікаціях, що покращує їхні мовленнєві навички та готує їх до ефективної роботи в клінічних і наукових установах.

Посилання

Basturkmen, H. (2010). Developing courses in English for Specific Purposes. Basingstoke: Palgrave Macmillan. DOI: https://doi.org/10.1057/9780230290518

Bogachenko, T. Contextualizing educational innovation: Task-based language teaching and post-soviet schools in Ukraine. Retrieved from: http://hdl.handle.net/20.500.11937/2063.

Dudley-Evans, T. & St. John, M. (1998). Developments in English for Specific Purposes. Cambridge: Cambridge University Press.

Huhta, M., Vogt, K., Johnson, E. & Tulggi, K. (2013). Needs Analysis for Language Course Design. Cambridge: Cambridge University Press.

Kovalenko, O. & Afanasenko, O. (2021). Enhancing Professional Competence of Pharmaceutical Students. Advanced Education. 84–89. DOI: https://doi.org/10.20535/2410-8286.229690. DOI: https://doi.org/10.20535/2410-8286.229690

Rezunova, V. (2022). The Development of Foreign Language Professionally-Oriented Communicative Competence as an Integral Part of the Future Doctors Professional Competence. In collective monograph, Scientific and Methodological Principles of Accounting, Financial, Information and Language and Communication Support for Sustainable Development of Agribusiness Entities and Rural Territories (pp. 327–351). Dnipro: Dnipro State Agrarian and Economic University.

Swales, J. (1990). Genre Analysis: English in Academic and Research Settings. Cambridge: Cambridge University Press.

Yelahina, N.I. & Fedchyshyn, N.O. (2021). Methods of Learning Professional English Vocabulary by Medical Students. Medical Education, 3 (93), 106–112. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2021.3.12609. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.3.12609

Yelahina, N. I. (2024). The Efficacy of Interactive Strategies in Teaching English Medical Terminology to Medical Students in Distance Learning Environment. Medical Education, 1, 104–109. DOI: 10.11603/m.2414-5998.2024.1.14587. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14587

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-30

Як цитувати

Єлагіна, Н. І. (2025). МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ ВИВЧЕННЯ АНГЛОМОВНОЇ ФАХОВОЇ ТЕРМІНОЛОГІЇ У КОНТЕКСТІ ДИСЦИПЛІНИ «АНГЛІЙСЬКА МОВА ЗА ПРОФЕСІЙНИМ СПРЯМУВАННЯМ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ О СВІТИ. Медична освіта, (3), 21–26. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.3.15608

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ