ВІДКРИТА ОСВІТА: АКТУАЛЬНІСТЬ ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ В УМОВАХ ЗМІН І ВИКЛИКІВ СУЧАСНОСТІ НА ПРИКЛАДІ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ

Автор(и)

  • М. М. Корда Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0000-0003-0676-336X
  • А. Г. Шульгай Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0000-0002-2145-5851
  • А. І. Машталір Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0000-0002-4508-3650
  • В. Б. Радчук Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0000-0001-9019-6008
  • А. В. Чорномидз Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України https://orcid.org/0000-0001-5479-8298

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.2.15491

Ключові слова:

освітня програма; громадське обговорення; забезпечення якості; стейкхолдери; медична освіта; ТНМУ.

Анотація

Анотація. У статті висвітлено методичні підходи до організації громадського обговорення освітніх програм у ТНМУ. Представлено структуровану модель залучення стейкхолдерів до процесу формування, перегляду та вдосконалення освітніх програм відповідно до чинного нормативного забезпечення університету, зокрема Положення про освітні програми, їх моніторинг, перегляд і процедуру оновлення в Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського Міністерства охорони здоров’я України, вимог національних стандартів вищої освіти та міжнародних рекомендацій. У межах дослідження схарактеризовано основні етапи проведення громадського обговорення, які містять підготовку проєктів освітніх програм, інформування стейкхолдерів, збір і систематизацію пропозицій, а також їх аналіз і врахування у фіналізації змісту програм. Особливу увагу приділено опису механізмів взаємодії із зацікавленими сторонами: здобувачами освіти, науково-педагогічними працівниками, роботодавцями, випускниками, представниками професійних асоціацій. Висвітлено переваги запровадження відкритого діалогу в академічному середовищі як засобу підвищення якості медичної освіти, її відповідності сучасним вимогам системи охорони здоров’я та потребам ринку праці. Узагальнено практичні результати впровадження системної процедури обговорення освітніх програм у ТНМУ, що забезпечує зростання релевантності змісту програм, оновлення навчальних компонентів, розширення переліку компетентностей і підвищення ефективності освітнього процесу.Матеріали статті можуть бути використані як методичне підґрунтя для закладів вищої освіти, що здійснюють підготовку фахівців медичного та фармацевтичного профілю.

Посилання

Androshchuk, I. (2022). Vrakhuvannya suchasnykh dosyahnenʹ u haluzi nauky ta osvitnikh praktyk u zmisti osvitnikh komponentiv pid chas pidhotovky zdobuvachiv vyshchoyi osvity [Considering modern achievements in science and educational practices in the content of educational components during the preparation of higher education applicants]. Materials of the V All-Ukrainian Scientific and Practical Seminar “Modernization of Educational Programs for Training Higher Education Applicants in the Context of Global and National Challenges”. 2022, October 31, 6−8 [in Ukrainian].

Androshchuk, I.V. & Androshchuk, I.P. (2020). Spivpratsya zakladiv vyshchoyi osvity iz steykkholderamy yak umova pidvyshchennya efektyvnosti pidhotovky maybutnikh pedahohiv [Cooperation of higher education institutions with stakeholders as a condition for increasing the effectiveness of training future teachers]. Pedagogical education: theory and practice: collection of scientific works of the Ivan Ohienko Kamianets-Podilskyi National University, 29, 215−226. DOI: 10.32626/2309-9763.2020-29- 215-226 [in Ukrainian].

Nazymko, YE.S., Klemparsʹkyy, M.M. & Buha H.S. (2023). Hromadsʹki obhovorennya v umovakh pravovoho rezhymu voyennoho stanu [Public discussions under the legal regime of martial law]. State and regions, 3(81), 388–393. DOI https://doi.org/10.32782/1813-338X-2023.3.62 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.32782/1813-338X-2023.3.62

TNMU. (2020). Polozhennya pro haranta osvitnikh prohram u Ternopilʹsʹkomu natsionalʹ- nomu medychnomu universyteti imeni I.YA. Horbachevs ʹkoho Ministerstva okhorony zdorovʺya Ukrayiny [Regulations on the guarantor of educational programs at Ivan Horbachevsky Ternopil National Medical University of the Ministry of Health of Ukraine]. Ternopil. Retrieved from: https://www.tdmu.edu.ua/wp-content/uploads/ 2020/03/Garant.pdf [in Ukrainian].

TNMU. (2020). Polozhennya pro opytuvannya zdobuvachiv vyshchoyi osvity stosovno yakosti osvitnʹoyi diyalʹnosti pry zavershenni navchalʹnoho roku (reytynhove anketuvannya) u Ternopilʹsʹkomu natsionalʹnomu medychnomu universyteti imeni I.YA. Horbachevsʹkoho Ministerstva okhorony zdorovʺya Ukrayiny [Regulations on the survey of higher education applicants regarding the quality of educational activities at the end of the academic year (rating questionnaire) at the Ivan Horbachevsky Ternopil National Medical University of the Ministry of Health of Ukraine]. Ternopil. Retrieved from: https://www.tdmu.edu.ua/wp-content/ uploads/2020/06/Polozhennya-pro-anketuvannya- rejtyngove-PDF.pdf [in Ukrainian].

TNMU. (2021). Polozhennya pro osvitni prohramy, yikh monitorynh, perehlyad ta protseduru onovlennya u Ternopilʹsʹkomu natsionalʹnomu medychnomu universyteti imeni I.YA. Horbachevsʹ- koho Ministerstva okhorony zdorovʺya Ukrayiny [Regulations on educational programs, their monitoring, review and updating procedure at Ivan Horbachevsky Ternopil National Medical University of the Ministry of Health of Ukraine]. Ternopil. Retrieved from: https://drive.google.com/file/d/1XRi0J4vn5GqD75RHvlB40IX9SHFv_ H2r/view [in Ukrainian].

TNMU. (2024). Polozhennya pro orhanizatsiyu osvitnʹoho protsesu v Ternopilʹsʹkomu natsionalʹ- nomu medychnomu universyteti imeni I.YA. Horbachevs ʹkoho Ministerstva okhorony zdorovʺya Ukrayiny [Regulations on the organization of the educational process at Ivan Horbachevsky Ternopil National Medical University of the Ministry of Health of Ukraine]. Ternopil. Retrieved from: https://drive.google.com/file/d/1E4G445D-02l6cYv 9C8uVPL7NCh4IWkAM/view [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-08-20

Як цитувати

Корда, М. М., Шульгай, А. Г., Машталір, А. І., Радчук, В. Б., & Чорномидз, А. В. (2025). ВІДКРИТА ОСВІТА: АКТУАЛЬНІСТЬ ГРОМАДСЬКОГО ОБГОВОРЕННЯ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ В УМОВАХ ЗМІН І ВИКЛИКІВ СУЧАСНОСТІ НА ПРИКЛАДІ ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я УКРАЇНИ. Медична освіта, (2), 72–76. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.2.15491

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ