ФОРМУВАННЯ ІНДИВІДУАЛЬНОЇ ОСВІТНЬОЇ ТРАЄКТОРІЇ ЗДОБУВАЧА В МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ: СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.2.15489Ключові слова:
здобувачі; якість освіти; вибіркова дисципліна; прихильність до профілактичних щеплень; індивідуальна освітня траєкторія; опитування.Анотація
Анотація. Статтю присвячено питанням організації та формуванню індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів медичного закладу вищої освіти на прикладі викладання вибіркового освітнього компонента «Імунопрофілактика: практика спілкування та адміністрування». Сьогодні вже визначено, що здобувач має право на вибір освітнього компонента, який формує не тільки його навички, а й уявлення та світоглядні знання. Обґрунтовано, що індивідуальна освітня траєкторія здобувача в цьому разі зорієнтована на здобуття знань студентів-медиків щодо ефективності та безпеки вакцинації дітей і дорослих, створення умов для самовираження під час вивчення матеріалу, здатність студента до пошуку й засвоєння нових знань, аналізу проблем, досягнення певного рівня компетентності про вміння доносити об’єктивну інформацію населенню щодо ефективності профілактичних щеплень. Доведено, що навчальна програма вибіркового освітнього компонента повинна створювати загальний алгоритм дій здобувача, водночас передбачати персональні цілі та завдання при опануванні дисципліни, додаючи більше свободи для саморозвитку фахівця. Під час дослідження показано, що шляхом досягнення цілей та результату, що формує індивідуальна освітня траєкторія здобувача, послужило проведене опитування студентів, що проходило за анкетами, розробленими на підставі рекомендацій ЮНІСЕФ «Дослідження знань, відносин і практики імунізації». Після проведеного аналізу результатів анкетування виявлено ставлення здобувачів до ефективності профілактичних щеплень, їх негативне ставлення до процедур, інформаційний голод з актуальних питань вакцинології, що слугувало впровадженням в освітній процес вибіркової дисципліни з питань поглибленого вивчення профілактичних щеплень.
Посилання
Pro osvitu : Zakon Ukrainy vid 05.09.2017 № 2145-VIII (2025) (Ukraina). [On education : Law of Ukraine]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/2145-19 [in Ukrainian].
Boiarchuk, O. R. & Mishchanchuk, V. A. (2023). Otsinka faktoriv, yaki vplyvaiut na stavlennia batkiv do imunoprofilaktyky [Evaluation of influence factors on parents’ adherence to the immunization]. Suchasna pediatriia. Ukraina – Modern pediatrics. Ukraine, 5(109), 19–23. DOI: https://doi.org/ 10.15574/sp.2020.109.19 [in Ukrainian].
Pugach, A.M. & Bondarenko, A.V. (2023). Prykhylnist medychnykh pratsivnykiv do vaktsynatsii [Competency of health care workers before vaccination]. Ukrainskyi medychnyi chasopys – Ukrainian Medical Journal, 155(3). DOI: https://doi. org/10.32471/umj.1680-3051.155 [in Ukrainian] DOI: https://doi.org/10.32471/umj.1680-3051.155.242412
Afonso, N. M., Kavanagh, M. J., Swanberg, S. M., Schulte, J. M., Wunderlich, T., & Lucia, V. C. (2017). Will they lead by example? Assessment of vaccination rates and attitudes to human papilloma virus in millennial medical students. BMC Public Health, 17(1). DOI: https://doi.org/ 10.1186/s12889-016-3969-x DOI: https://doi.org/10.1186/s12889-016-3969-x
Baessler, F., Zafar, A., Mengler, K ., Natus, R. N., Dutt, A. J., Kuhlmann, M., Çinkaya, E., & Hennes, S. (2022). A needs-based analysis of teaching on vaccinations and COVID-19 in german medical schools. Vaccines, 10(6), 975. DOI: https://doi.org/ 10.3390/vaccines10060975 DOI: https://doi.org/10.3390/vaccines10060975
Brien, K . S., Faig, W., Gutierrez, L. S., Whitfield, C., Winters, S., Eichenlaub, B., Anderson, S., Bauerle Bass, S., Moser, C. A., & Kuter, B. J. (2024). University students’ knowledge, perceptions, and sources of information on routinely recommended vaccines. Journal of American College Health, 1–8. DOI: https://doi.org/10.1080/07448481.2024.2435948 DOI: https://doi.org/10.1080/07448481.2024.2435948
Herrmann-Werner, A., Festl-Wietek, T., Gille, C., Zipfel, S., & Wiechers, S. (2022). Medical student attitudes on vaccination relevance: A mixed-method study. Plos One, 17(8), e0273529. DOI: https://doi.org/ 10.1371/journal.pone.0273529 DOI: https://doi.org/10.1371/journal.pone.0273529
Onello, E., Friedrichsen, S., Krafts, K ., Simmons, G., & Diebel, K . (2020). First year allopathic medical student attitudes about vaccination and vaccine hesitancy. Vaccine, 38(4), 808–814. DOI: https://doi.org/10.1016/j.vaccine.2019.10.094 DOI: https://doi.org/10.1016/j.vaccine.2019.10.094
Sojati, J., Murali, A., Rapsinski, G., & Williams, J. V. (2023). Don’t throw away your shot: Pilot study in improving medical school curricula through focused vaccine education. AJPM Focus, 100178. DOI: https://doi.org/10.1016/j.focus.2023.100178 DOI: https://doi.org/10.1016/j.focus.2023.100178
Tsodikova, O. & Reshetova, I. (2025). Vyvchennia prykhylnosti studentiv-medykiv do profilaktychnykh shcheplen [Studying the adherence of medical students to preventive vaccinations]. Current trends in scientific research development. Proceedings of the 8th International scientific and practical conference. BoScience Publisher. Boston, USA, 107–113. Retrieved from: https://sci-conf.com.ua/viiimizhnarodna- naukovo-praktichna-konferentsiyacurrent- trends-in-scientific-research-development- 13-15-03-2025-boston-ssha-arhiv/ [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 О. А. Цодікова, М. П. Гиря

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.