ВПЛИВ ЛАТИНСЬКОЇ МОВИ НА ФОРМУВАННЯ ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПАРАМЕДИКІВ

Автор(и)

  • І. І. Ворона Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-4038-5836
  • Т. І. Хвалибога Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-2160-4535
  • І. Р. Гуменна Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-2830-7878

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15385

Ключові слова:

компетентність; термінологічна компетентність; латинська мова; медична термінологія; медичний термін; термінотворення; парамедик.

Анотація

Анотація. У статті вказано на важливість формування термінологічної компетентності майбутніх парамедиків на
заняттях латинської мови. Розглянуто мету й завдання навчальної дисципліни «Латинська мова та медична термінологія» в процесі професійної підготовки студентів-парамедиків оволодіти медичною термінологією на основі вивчення
структури термінів. Висвітлено словотвірні шляхи утворення анатомічних і клінічних термінів, проаналізовано значення словотвірних елементів греко-латинського походження у фаховій лексиці української, латинської та англійської
мов. Продемонстровано, як морфемний розбір термінологічних одиниць допомагає студентам краще зрозуміти значення термінів і швидше їх засвоїти. Установлено, що вивчення здобувачами вищої освіти навчальної дисципліни
«Латинська мова та медична термінологія» є невід’ємним складником формування термінологічної компетентності
фахівця кваліфікації «Парамедик».

Посилання

Вікторова Л. Методологічні аспекти формування професійно-термінологічної компетентності студентів. Проблеми сучасної педагогічної освіти. Серія «Педагогіка і психологія». Ялта : РВВ КГУ, 2007. Вип. 14. Ч. 2. С. 164–171.

Ворона І.І. Рoль лaтинcькoї мoви у фoрмувaннi термінологічної кoмпeтeнтнocтi мaйбутнiх медиків. Медична освіта. 2015. Вип. 4. С. 77–79. DOI: https://doi.org/10.11603/me.v0i4.5355

Климoвa К.Я. Тeoрiя i прaктикa фoрмувaння мовно-кoмунiкaтивнoї прoфeciйнoї кoмпeтeнцiї cтудeнтiв нeфiлoлoгiчних cпeцiaльнocтeй пeдaгoгiчних унiвeрcитeтiв : монографія. Житoмир : ПП «Рутa», 2010. 560 c.

Лефтерова О.М. Роль латини у формуванні мовної компетенції при підготовці фахівців у галузі точних наук. Інноваційна педагогіка. 2021. Вип. 41 (1). С. 58–62. URL: http://nbuv.gov.ua/ UJRN/innped_2021_41(1)__13.

Парамедик (бакалавр) : освітньо-професійна програма. 2024. URL: https://drive.google.com/ file/d/1uNz81momQXZEcW5XwUniuv-H6iwCviQ/ view.

Освітньо-професійна програма та технологія підготовки парамедиків у Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського МОЗ України / М.М. Корда, А.А. Гудима, А.Г. Шульгай, С.Й. Запорожан. Медична освіта. 2019. № 3 (додаток). С. 6–14. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.3.10113

Паласюк Г.Б., Паласюк Б.М. Формування термінологічної грамотності майбутніх медиків на основі етимологічної характеристики клінічних термінів з хімічним компонентом. Медична освіта. 2021. № 1. С. 117–121. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.1.11980

Латинська мова та медична термінологія : робоча програма з дисципліни. URL: file:///C:/Users/Admin/Downloads/ Латинська%20мова%20та%20медична%20 т е р м і н о л о г і я % 2 0 ( М е д с е с т р и н с т в о , % 2 0 Екстрена%20медицина,%20Парамедик,%201%20 курс,%20бакалаври)%20(2).pdf.

Снєжик О.П., Бондар Ю.О. Проблеми перекладу та упорядкування медичної термінології (на матеріалі французької та української мов). Illuminazioni. 2010. № 12. С. 171–186.

Українсько-латинсько-англійський медичний енциклопедичний словник : у 4 т. / уклад. Л.І. Петрух, І.М. Головко. Т. 1 : А-Д. Київ : Медицина, 2012. 704 с. ; Т. 2 : Е-Н. Київ : Медицина, 2013. 741 с. ; Т. 3 : О-С. Київ : Медицина, 2016. 744 с. ; Т. 4 : Т-Я. Київ : Медицина, 2016. 600 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-19

Як цитувати

Ворона, І. І., Хвалибога, Т. І., & Гуменна, І. Р. (2025). ВПЛИВ ЛАТИНСЬКОЇ МОВИ НА ФОРМУВАННЯ ТЕРМІНОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ПАРАМЕДИКІВ. Медична освіта, (1), 120–125. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15385

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ