ОСОБЛИВОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ Й НІМЕЧЧИНІ: ІСТОРИЧНИЙ КОНТЕКСТ

Автор(и)

  • О. Й. Снітовська Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-3086-9503
  • Т. І. Пискливець Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0009-0005-2537-0897

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15365

Ключові слова:

медична освіта; практична підготовка; клінічні дисципліни; навчальний процес; медична практи- ка; професійна підготовка лікаря.

Анотація

Анотація. У статті проаналізовано основи медичної освіти в Україні й Німеччині в історичному контексті, що передбачає практичну підготовку лікаря, здатного до самостійної відповідальної професійної діяльності й безперервного професійного розвитку, починаючи від медичних шкіл, колегіумів, медичних факультетів університетів в Україні й до реформи вищої медичної школи в Німеччині. Закцентовано увагу на необхідності практико зорієнтованого вектору професійної підготовки лікаря з особливим наголосом на використанні новітніх технологій у навчальному процесі, модерному змісті навчання й відповідності професорсько-викладацького складу сучасним світовим вимогам щодо такої підготовки. Особливістю німецької системи є яскраво виражена традиційна спадковість лікування, високий рівень підготовки медичних працівників і постійна фахова й наукова діяльність лікаря.

Посилання

Андрейчин С.М., Качор В.О. Медична освіта у Словацькій республіці. Тернопіль : ТДМУ «Укрмедкнига», 2006. 247 с.

Кучумова Н.В. Розвиток системи вищої медичної освіти у німецькомовних країнах (друга половина ХХ – початок XXI століття) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Дрогоб. держ. пед. ун-т ім. Івана Франка. Дрогобич, 2012. 20 с.

Кушик М.Л. Дидактичні основи фахової підготовки студентів у медичних навчальних закладах України (друга половина ХІХ – початок ХХ ст.) : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Черкаський національний ун-т ім. Богдана Хмельницького. Черкаси, 2009. 20 с.

Саварин Т.В. Організація медичної освіти на західноукраїнських землях у другій половині XVIII–XIX ст. Медична освіта. 2017. № 4. С. 119–126. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8287. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.4.8287

Федчишин Н.О., Бичок А.В. Концепт забезпечення якості вищої медичної освіти: досвід України й традиції Німеччини. Якість вищої

медичної освіти (до 60-річчя ТДМУ) : монографія / А.В. Вихрущ, І.М. Кліщ, Н.О. Федчишин та ін. ; за ред. А.Г. Шульгая, Н.О. Федчишин. Тернопіль : ТДМУ, 2017. С. 158–177.

Aurich H. Stand und Probleme des Medizinstudiums in DDR. Medizinische Ausbildung. 1990. № 7 (2). S. 134–139.

Fedchyshyn N., Klishch H., Yelagina N. Quality improvement through quality audit in Austrian higher education. Медична освіта. 2017.

№ 2 (74). С. 153–157. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7921. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2017.2.7921

Fedchyshyn N.O., Shulhai A.H., Shevchuk O.O., Ilkiv O.P., Shuminska O.B. Mentoring in Medical Science: the Experience of German-speaking Countries. Медична освіта. 2024. № 1 (103). С. 5–9. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14575. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14575

Gebert G. Die Reform der Ausbildung zum Arzt. Medizinische Ausbildung. 1994. № 11 (2). S. 138–148.

Gysin S., Neuner-Jehle S., Kuni H. Die Phasen der medizinischen Ausbildung. Zeitschrift für Pädagogik. Weinheim ; Berlin ; Basel : Beltz, 1971. № 10. S. 105–108.

Gysin S., Neuner-Jehle S. Überlegungen zur Zukunft der medizinischen Ausbildung. 2023. URL: https://econtent.hogrefe.com/doi/epdf/10.1024/1661-8157/a004024. DOI: https://doi.org/10.1024/1661-8157/a004024

Schäfer H. Studienreform in der deutschen Medizin 1953–1959. Medizinische Ausbildung. 1998. № 15. S. 47–50.

Schagen U. Reformen auf dem Papier – Studium der Humanmedizin in der Bundesrepublik Deutschland seit 1970. Jahrbuch für kritische Medizin. 2013. № 37. S. 7–23. URL: https://www.med.uni-magdeburg.de/jkmg/wp-content/uploads/2013/03/JKM_Band37_Kapitel03_

Schagen.pdf.

Seifert R. Die Entwicklung der MTA-Ausbildung unter besonderer Berücksichtigung von Jena. 2019. URL: https://dvta.de/historie-der-mta-ausbildung.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-19

Як цитувати

Снітовська, О. Й., & Пискливець, Т. І. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ Й НІМЕЧЧИНІ: ІСТОРИЧНИЙ КОНТЕКСТ. Медична освіта, (1), 13–17. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2025.1.15365

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ