СПЕЦИФІКА ВИКЛАДАННЯ У МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ДИСТАНЦІЙНОМУ ФОРМАТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.3.14707

Ключові слова:

освітня діяльність, викладач, онлайн-навчання, медичний університет

Анотація

Викладачі сучасних медичних ЗВО у світовій освітній практиці є викладачами безпосередньо, практикуючими лікарями, а також дослідниками одночасно. Вони мусять формувати у студентів-медиків позитивну мотивацію до навчання, нести відповідальність за якість здобувачів освіти та володіти високими професійними здібностями. Викладачу медичного університету потрібно постійно аналізувати й оцінювати та підлаштовувати себе у відповідь на зміни в педагогічній діяльності та професійно-педагогічному середовищі.

Сьогоденні медичні ЗВО, поряд із традиційними формами, також мусять розвивати навчання на основі сучасних та інноваційних освітніх технологій виховання. Педагогічні працівники адаптуються до мінливого напряму сучасної медичної освіти, готують студентів-медиків, у тому числі із використанням компʼютерних технологій. У рамках освітнього середовища університету, а також за його межами постає можливість реалізувати різноманітні форми комп’ютерної взаємодії між викладачами та студентами. Компʼютерні технології на даний час використовуються при вивченні всіх дисциплін (теоретичних та клінічних) у сучасних медичних університетах світу. Програмне забезпечення призначене та є дуже вагомим для початкової, поточної та безперервної освіти студентів-медиків. Освітні університетські платформи надають доступ до електронного онлайн-навчання, сприяють засвоєнню нової інформації й оснащені всім необхідним для підготовки та використання студентами відповідними навчальними матеріалами, які є необхідними при ефективному навчанні. Студенти-медики, у свою чергу, постійно звертаються до надійних джерел інтернет-ресурсів, щоб отримати додатковий матеріал, розширити свої знання і поліпшити свою практику. Під час пандемії COVID-19 у всіх країнах світу започаткувалося активне онлайн-навчання, що дало можливість продовжити безперервну медичну освіту. На жаль, після пандемії впровадження цифрових форматів навчання студентів-медиків в Україні не зупинилося через військове вторгнення росії.

Онлайн-навчання хоча і має велику кількість позитивних моментів, але воно не може повністю замінити традиційне аудиторне навчання. Тому українські викладачі повинні і надалі вдосконалювати свої знання в цифрових технологіях для онлайн-навчання.

Посилання

Dymar, N.M., Soika, L.D., & Shevchuk, A.M. (2021). Formuvannia profesiinykh kompetentnostei fakhivtsiv medychnykh spetsialnostei v umovakh dystantsiinoho navchannia [Formation of professional competencies of specialists in medical specialties in conditions of distance learning]. Innovatsiina pedahohika – Innovative pedagogy, 39, 139-142 [in Ukrainian].

Ivanchenko, L.V. (2020). Formuvannia profesiinoi motyvatsii vykladachiv medychnykh vuziv: teoriia i praktyka [Formation of professional motivation of medical university teachers: theory and practice]. Pedahohika i psykholohiia – Pedagogy and psychology, 1(76), 55-61 [in Ukrainian].

Kaminskyi, V.V., Kovalenko, V.V., Muntian, L.Ya., & Kiriienko, T.V. (2023). Innovatsii v ukrainskii vyshchii medychnii osviti: priorytetni napriamy, prohnoz maibuttia [Innovations in Ukrainian higher medical education: priority directions, future forecast]. Akademichni vizii – Academic visions, 19 [in Ukrainian].

Nalyvaiko, N., & Nalyvaiko, O. (2021). Zmishane navchannia v medychnykh zakladakh vyshchoi osvity [Mixed education in medical institutions of higher education]. Osvitolohichnyi dyskurs – Educational discourse, 32, 101-111 [in Ukrainian].

Pertseva, T.O., Konopkina, L.I., & Kireieva, T.V. (2018). Interaktivni tekhnolohii navchalno-piznavalnоі diialnosti inovatsiini metodyky zmishanoho navchannia [Interactive educational technology innovative methods of combined education]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 73-76 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy Pro vyshchu osvitu vid 1 lypnia 2014 roku № 1556 – VII [Law of Ukraine On higher education dated July 1, 2014]. Vidomosti Verkhovnoi Rady Ukrainy – Information of the Verkhovna Rada of Ukraine, 37-38, 2004. Retrieved from: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

Sokolovska, O.V. (2019). Pidvyshchennia kvalifikatsii vykladachiv medychnykh vuziv: problemy ta perspektyvy [Improving the qualifications of medical university teachers: problems and prospects]. Medychna osvita – Medical Education, 1(1), 73-79 [in Ukrainian].

Turliun, T.S., Sanina, N.A., & Konopkina, L.I. (2023). Zastosuvannia interaktyvnykh tekhnolohii navchannia v medychnii osviti [Application of interactive learning technologies in medical education]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 58-63 [in Ukrainian].

Ferfetska, K.V., Pits, L.O., & Stefaniuk, Ye.S. (2022). Vykorystannia tekhnolohii dystantsiinoho navchannia u medychnykh zakladakh osvity Bukovyny v umovakh sohodennia [The use of distance learning technologies at Bukovyna medical institutions of education in today’s conditions]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 46-50 [in Ukrainian].

Chernenko, A.I. (2020). Innovatsiini metody v profesiinii pidhotovtsi vykladachiv medychnykh navchalnykh zakladiv [Innovative methods in the professional training of teachers of medical educational institutions]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 3(83), 121-128 [in Ukrainian].

Kuivila, H.M., Mikkonen, K., Sjogren, T., Koivula, M., Koskimaki, M., Mannisto, M., … Kaariainen, M. (2020). Health science student teachers’ perceptions of teacher competence: a qualitative study. Nurse Education Today, 84, 104-210.

Al Qhtani, A., Al Swedan, N., Almulhim, A., Aladwan, R., Alessa, Y., AlQhtani, K., & Aldhaan, O. (2021). Online versus classroom teaching for medical students during COVID-19: measuring effectiveness and satisfaction. BMC Med. Educ., 21, 452. DOI 10.1186/s12909-021-02888-1.

Yelahina, N.I. (2023). Teachersʼ professional competence development as an integral part of higher medical education in the United States and Ukraine Medychna osvita – Medical Education, 4, 84-89.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-09

Як цитувати

Демидчук, А. С., & Шамало, С. М. (2024). СПЕЦИФІКА ВИКЛАДАННЯ У МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ В ДИСТАНЦІЙНОМУ ФОРМАТІ . Медична освіта, (3), 32–37. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.3.14707

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ