ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО ВИВЧЕННЯ БІОЛОГІЧНОЇ ТА БІООРГАНІЧНОЇ ХІМІЇ ІНОЗЕМНИМИ СТУДЕНТАМИ-МЕДИКАМИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Автор(и)

  • О. І. Острівка Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-6611-1497
  • Л. М. Палиця Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-0794-0911
  • А. Є. Мудра Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-3219-931X

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14580

Ключові слова:

дистанційне навчання, іноземні студенти-медики, біологічна та біоорганічна хімія, умови воєнного стaну, плaтформа Microsoft Teams

Анотація

У статті проаналізовано ефективність та перспективи використання дистaнційної форми навчання під час виклaдання навчальної дисципліни «Біологічна та біоорганічна хімія» в іноземних студентів-медиків на кафедрі медичної біохімії Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України за умов воєнного стану. Сформульовано основні принципи впровaдження у навчальний процес дистанційної освіти. Розглянуто переваги та недоліки дистанційного навчaння в іноземних студентів, визначено основні пріоритети вивчення біологічної та біоорганічної хімії як фундаментального бaзового предмета, який є одним з основних нa шляху до підготовки майбутнього медика у світлі сучасних вимог інтегрaції в європейські та світові освітні структури. Охaрaктеризoвано вaжливу специфічність освітнього процесу за дистанційною формою – «змішана» форма навчання, під час якої певна чaстина студентів перебуває у біохімічній лaбораторії, а інша частина групи студентів – дистaнційно у своїх країнах. Представлено можливості, які відкриває дистaнційне вивчення предмета для всіх учасників навчального процесу, розглянуто основні принципи та теорії цієї форми навчання. Необхідною вимогою сьогоднішньої підготовки студентів-медиків є пошук нових технологій та інновaційних методів нaвчання.

Посилання

Korda, M.M., Shulhay, A.H., Mashtalir, A.I., & Chornomydz, A.V. (2021). Dystantsiyne navchannya – vymushenyy zakhid chy vymoha chasu (na prykladi Ternopilskoho natsionalnoho medychnoho universytetu imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrayiny) [Distance learning is a forced measure or a time requirement (on the example of I. Horbachevsky Ternopil National Medical University Ministry of Health of Ukraine]. Aktualni pytannya vyshchoyi medychnoyi (farmatsevtychnoyi) osvity: vyklyky sohodennya ta perspektyvy yikh vyrishennya – Current issues of higher medical (pharmaceutical) education: todayʼs challenges and prospects for their solution: Proceedings of the XVIII All-Ukrainian scientific and practical conference in online mode using the Microsoft Teams system. Ternopil: TNMU [in Ukrainian].

Korda, M.M, Shershun, H.H, Pidruchna, S.R., Ostrivka, O.I., Honskyi, Ya.I., Yavorska, S.I., … Palytsia, L.M. (2012). Dosvid i perspektyvy navchannia studentiv, vdoskonalennia naukovykh poshukiv i doslidzhen na kafedri medychnoi biokhimii v systemi novitnikh tekhnolohii [Experience and prospects of student education, improvement of scientific research and research at the Department of Medical Biochemistry in the system of the latest technologies]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 151-154 [in Ukrainian].

Zhyvtsova, L.I. (2022). Dystantsiyne navchannya z vykorystannyam suchasnykh informatsiynykh tekhnolohiy [Distance learning using modern information technologies]. Ukrayinskyy zhurnal budivnytstva ta arkhitektury – Ukrainian Journal of Construction and Architecture, 2(008), 29-36 [in Ukrainian].

Zmishane navchannya: sutnist ta perevahy u suchasnomu sviti [Blended learning: essence and benefits in todayʼs world]. Retrieved from: http://blog.ed-era.com/blended-learning-sut-pierievaghi-ta-uspishni-prikladi/ [in Ukrainian].

Knyazevych-Chorna, T.V., Hryshchuk, M.I., & Popadynets, O.H. (2011). Problemy vykladannya biokhimiyi u vyshchiy medychniy shkoli [Problems of teaching biochemistry in a higher medical school]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 17-19 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Shulhay, A.H., & Mashtalir, A.I. (2023). Osoblyvosti orhanizatsiyi osvitnoho protsesu v Ternopilskomu natsionalnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Horbachevskoho Ministerstva okhorony zdorovya Ukrayiny v period voyennoho stanu [Peculiarities of the organization of the educational process at I. Horbachevsky Ternopil National Medical University by of the Ministry of Health of Ukraine during the period of martial law]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 44-50 [in Ukrainian].

Letnyak, N.Ya., & Kuzmak, I.P. (2021). Osoblyvosti dystantsiynoho navchannya studentiv spetsialnosti «Medsestrynstvo» pry vyvchenni dystsypliny «Biolohichna khimiya» [Peculiarities of distance learning for students majoring in “Nursing” while studying the discipline “Biological Chemistry”]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 29-35 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Shershun, H.H., Kulitska, M.I., Pidruchna, S.R., Ostrivka, O.I., & Yaremchuk, O.Z. (2017). Navchalno-metodychne ta materialno-tekhnichne zabezpechennia osvitnoho protsesu na kafedri medychnoi biokhimii [Educational and methodological and logistical support of the educational process at the Department of Me­dical Biochemistry]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 28-32 [in Ukrainian].

Polozhennya pro dystantsiyne navchannya [Regulations on distance learning]. Nakaz MON Ukrayiny vid 25 kvit. 2013 r. № 466 (iz zminamy zhidno z nakazom MON vid 01.06.2013 r. № 660, vid 14.07.2015 r. № 716) – Order of the Ministry of Education and Culture of Ukraine dated April 25 No. 466 of 2013 (as amended in accordance with the order of the Ministry of Education and Culture dated 01.06.2013 No. 660, dated 4.07.2015 No. 716)]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13 [in Ukrainian].

Savchuk, H.O. (2021). Zastosunok Microsoft Teams yak instrument orhanizatsiyi dystantsiynoho navchannya [The Microsoft Teams application as a tool for organizing distance learning]. International scientific and practical conference. Wloclawek, Republic of Poland.

Stechenko, O.V. (2019). Biolohichna ta bioorhanichna khimiya v navchalnykh planakh pidhotovky likariv [Biological and bioorganic chemistry in the training plans of doctors]. Nauka i osvita – Science and education, 2, 5-12 [in Ukrainian].

Stechenko, O.V. (2019). Zrostannya roli samostiynoyi roboty studentiv-medykiv z biolohichnoyi ta bioorhanichnoyi khimiyi [Growing role of independent work of medical students in biological and bioorganic chemistry]. Vyshcha osvita Ukrayiny u konteksti intehratsiyi do yevropeyskoho osvitnoho prostoru – Higher education of Ukraine in the context of integration into the European educational space, 1(83), 106-119 [in Ukrainian].

Yaremyna, I.V., Holovchanska-Pushkar, S.Ye., Derezyuk, A.V., & Baydyuk, I.A. (2021). Suchasni perevahy, nedoliky ta perspektyvy rozvytku osvity v umovakh dystantsiynoho navchannya u zakladakh vyshchoyi medychnoyi osvity [Modern advantages, disadvantages and prospects for the development of education in the conditions of distance learning in institutions of higher medical education]. Ukrayinskyy zhurnal medytsyny, biolohiyi ta sportu – Ukrainian Journal of Medicine, Biology and Sports, 6(34), 224-229 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-24

Як цитувати

Острівка, О. І., Палиця, Л. М., & Мудра, А. Є. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ДИСТАНЦІЙНОГО ВИВЧЕННЯ БІОЛОГІЧНОЇ ТА БІООРГАНІЧНОЇ ХІМІЇ ІНОЗЕМНИМИ СТУДЕНТАМИ-МЕДИКАМИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ. Медична освіта, (1), 41–47. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2024.1.14580

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ