РОЛЬ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ФАХОВОГО СПРЯМУВАННЯ ПРИ ФОРМУВАННІ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • І. І. Ворона Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-4038-5836
  • Г. І. Кліщ Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1074-1772
  • H. Ya. Kitura Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-7271-6364

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14487

Ключові слова:

компетентність, комунікативний, підхід, іншомовна комунікативна компетенція, aнглійська мова за професійним спрямуванням, медична термінологія

Анотація

Анотація. Cтаття присвячена обґрунтуванню використання інноваційних методів викладання іноземної мови фахового спрямування при формуванні іншомовної комунікативної компетентності у студентів медичних закладів вищої освіти. З’ясовано суть використання інноваційних методів викладання іноземної мови фахового спрямування, що є важливою складовою формування комунікативної компетентності майбутнього працівника охорони здоров’я. Наголошується на необхідності використання інноваційних методів викладання іноземної мови фахового спрямування для формування іншомовної комунікативної компетентності у студентів медичних закладів вищої освіти. Англомовний комунікативний підхід фахової компетентності студента-медика є невід’ємним аспектом професійно орієнтованого навчання у медичному закладі вищої освіти, оскільки формується характерна тенденція до посилення комунікативної спрямованості навчального процесу, його наближення до реального процесу спілкування. Увага акцентується на необхідності аналізу науково обґрунтованого використання інноваційних методів викладання іноземної мови фахового спрямування при формуванні іншомовної комунікативної компетентності у студентів медичних закладів вищої освіти як фундаментальної основи засвоєння англійської мови за професійним спрямуванням. Розглядаються теоретичні питання використання інноваційних методів викладання іноземної мови фахового спрямування, відбору методів для засвоєння навчального матеріалу, розвитку комунікативної складової в процесі оволодіння студентами англомовними уміннями. Охарактеризовано основні складові використання інноваційних методів викладання іноземної мови фахового спрямування для студентів-медиків, розглянуто науково обґрунтовану класифікацію інноваційних методів, необхідних для формування англомовної комунікації. Висвітлено теоретичні та методологічні аспекти комунікативного підходу для засвоєння навчального матеріалу з англійської мови за професійним спрямуванням. Інноваційні методи навчання іноземних мов сприяють вирішенню проблем комунікативного, пізнавального та виховного характеру, розвивають уміння і навички спілкування; встановлюють емоційний контакт із здобувачами вищої освіти; навчають їх працювати в команді та зважати на думки і висловлювання інших. Якісна іншомовна підготовка студентів-медиків на заняттях англійської мови за професійним спрямуванням неможлива без використання інноваційних методів навчання, які розвивають можливість давати оцінку, висловлювати думку, тренують увагу, пам’ять, розвивають мислення.

Біографії авторів

І. І. Ворона, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID Q-4691-2016

Г. І. Кліщ, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 57202834170

H. Ya. Kitura, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 57202834170

Посилання

Zastrizhna, L.V. (2017). Aktualni metodolohichni aspekty vykladannia inozemnoi movy v medychnomu vuzi [Current methodological aspects of foreign language tea­ching at a medical institution]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Seriia «Filolohichna» – Scientific notes of the National University “Ostroh Aca­demy”. “Philological” Series, 67, 127-129 [in Ukrainian].

Kozachenko, Yu.S. (2019). Vykladannia inozemnykh mov u medychnykh zakladakh osvity [Teaching of foreign languages at medical educational institutions]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 2(86), 36-46 [in Ukrainian].

Kuziv, M.Z., Yurchyshyn, T.V., & Polyhach, I.O. (2021). Vykorystannia interaktyvnykh tekhnolohii na zaniatti z inozemnoi movy [The use of interactive technologies at a foreign language class]. Visnyk Cherkaskoho natsionalnoho universytetu imeni Bohdana Khmelnytskoho. Seriia «Pe­dahohichni nauky» – Bulletin of the Bohdan Khmelnytsky National University of Cherkasy. Series “Pedagogical sciences”, 2 [in Ukrainian].

Maksymova, O. (2018). Innovatsiini metody navchannia profesiinoi inozemnoi movy u nemovnykh VNZ [Innovative methods of a professional foreign language teaching at non-linguistic universities]. Naukovi zapysky. Seriia «Filolohichni nauky» – Scientific notes. Series “Philological sciences”, 2(165), 535-538. Retrieved from: https://europub.co.uk/articles/-A-639973 [in Ukrainian].

Onuchak, L.V. (2023). Interaktyvni metody navchannia inozemnykh mov studentiv nemovnykh spetsialnostei [Interactive methods of foreign languages teaching of students of non-linguistic specialties]. Pedahohichni nauky – Pedagogical sciences, 102, 68-75 [in Ukrainian].

Ponomarova, O.I., & Kovalova, A.V. (2011). Moderni­zatsiia protsesu vykladannia inozemnoi movy profesiinoho spriamuvannia [Modernization of the process of a professional foreign language teaching]. Vykladannia mov u vyshchykh navchalnykh zakladakh osvity – Teaching of languages at higher educational institutions, 19, 97-105 [in Ukrainian].

Bakaieva, H.Ye., Borysenko, O.A., Zuienok, I.I., Ivanishcheva, V.O., Klymenko, L.Y., Kozymyrska, T.I., … Khodzeva, A.O. (2005). Prohrama z anhliiskoi movy dlia profesiinoho spilkuvannia [English language program for professional communication] [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy Pro zatverdzhennia poriadku zdiisnennia yedynoho derzhavnoho kvalifikatsiinoho ispytu dlia zdobuvachiv stupenia vyshchoi osvity mahistr za spetsialnostiamy «22 Okhorona zdorovia». Law of Ukraine On approval of the procedure for conducting a unified state qualification exam for students of Master’s higher education degree in specialties “22 Health care”. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/334-2018-%D0%BF [in Ukrainian].

Filippova, L.V. (2010). Innovatsiini metody navchannia inozemnykh mov [Innovative methods of teaching foreign languages]. Naukovi zapysky Kirovohradskoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu – Scientific notes of the Kirovohrad National Technical University, 10(1), 51-53 [in Ukrainian].

Chornous, V.P. (2023). Kompetentnisnyi pidkhid u navchanni inozemnoi movy studentiv medychnykh spetsialnostei zakladiv vyshchoi osvity [A competent approach in a foreign language teaching of medical students of higher educational institutions]. Health & Education, 2, 41-45 [in Ukrainian].

Oxford, R.L. (2011). Teaching and Researching: Language Learning Strategies. Pearson Longman.

Yelahina, N.I., & Fedchyshyn, N.O. (2021). Innovative methods of teaching professional English to medical students. Medychna osvita – Medical Education, 2, 100-106.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-28

Як цитувати

Ворона, І. І., Кліщ, Г. І., & Kitura, H. Y. (2024). РОЛЬ ІННОВАЦІЙНИХ МЕТОДІВ ВИКЛАДАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ФАХОВОГО СПРЯМУВАННЯ ПРИ ФОРМУВАННІ КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У СТУДЕНТІВ МЕДИЧНИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Медична освіта, (4), 120–126. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14487

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ