НАПИСАННЯ ІСТОРІЇ ХВОРОБИ ЯК ВАЖЛИВИЙ КОМПОНЕНТ ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНТІВ-СТОМАТОЛОГІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ

Автор(и)

  • Л. Я. Посоленик Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-1656-4420

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14482

Ключові слова:

компетентність, вища освіта, фахова компетентність, медична освіта, історія хвороби

Анотація

Анотація. У даній статті висвітлено аспекти формування компетентностей у студентів медичного університету кафедри дитячої стоматології. В сучасних умовах у відповідь на реформування галузі медицини в закладах вищої освіти впроваджено компетентнісний підхід, що забезпечує підготовку висококваліфікованих фахівців. Компетентнісна підготовка має вагоме значення для загальноосвітнього, особистісно орієнтованого та професійного розвитку освіченої людини. Завдяки сформованим компетентнісним навичкам молодий спеціаліст має можливість підвищувати рівень професійної культури та розв’язувати різноманітні завдання: визначати цілі, оцінювати ситуацію, обирати адекватні стратегії, бути готовим до інтеграції в соціальний простір та успішно займатися певним видом професійної діяльності. В якості демонстрації оволодіння спеціальними фаховими компетентностями студентами на кафедрі дитячої стоматології було обрано написання історії хвороби.

Біографія автора

Л. Я. Посоленик, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID Q-8033-2016
Scopus Author ID 57208184640

Посилання

Vorona, I.I., Kitura, H.Ya., & Makovska, O.A. (2021). Profesiino-komunikatyvna kultura maibutnikh likariv kriz pryzmu fakhovoi osvity [Professional and communicative culture of future doctors through the prism of professional education]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 81-86 [in Ukrainian].

Humenna, I.R. (2020). Komunikatyvna kompetentnist yak odna iz skladovykh profesiynoi kultury maibutnikh likariv [Communicative competence as one of the components of the professional culture of future doctors]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho nats. universytetu. Seriia «Pedahohika, sotsialna robota» – Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series “Pedagogy, Social Work”, 29, 42-45 [in Ukrainian].

Smaglyuk, L.V., Karasyunok, A.E., & Kulish, N.V. (2017). Orhanizatsiya indyvidualno-doslidnytskoyi samostiynoyi roboty studentiv pid chas napysannya istoriyi khvoroby ortodontychnoho patsiyenta – kompetentnisnyy pidkhid v yakosti pidhotovky spetsialistiv [Organization of individual research independent work of students while writing the medical history of an orthodontic patient – a competency-based approach as the training of specialists]. Innovatsiyni tekhnolohiyi v orhanizatsiyi samostiynoyi roboty studentiv medychnykh osvitnikh zakladiv – Innovative technologies in the organization of independent work of students of medical educational institutions: Materials of the education and science conf. from international participation. (pp. 153-154). Poltava [in Ukrainian].

Korda, M.M., Chornomydz, A.V., Shulhai, A.H., & Mashtalir, A.I. (2020). Osoblyvosti funktsionuvannya systemy vnutrishnoho zabezpechennya yakosti vyshchoyi osvity v ternopilskomu natsionalnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrayiny [Features of functioning of the system of internal quality assurance of higher education at I. Horbachevsky Ternopil National Medical University of Ministry of Health of Ukraine]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 32-37 [in Ukrainian].

Moroz, V.M., Guminsky, Yu.I., Fomina, L.V., & Polesya, T.L. (2015). Problemy ta perspektyvy vyshchoyi medychnoyi osvity u realizatsiyi Natsionalnoyi stratehiyi reformuvannya systemy okhorony zdorovya Ukrayiny [Problems and prospects of higher medical education in the implementation of the National strategy of reforming the health care system of Ukraine]. Problemy ta perspektyvy vyshchoyi medychnoyi shkoly u rozrobtsi ta realizatsiyi na­tsionalnoyi stratehiyi pobudovy novoyi systemy okhorony zdorovya v Ukrayini na period 2015–2025 – Problems and Prospects of the Higher Medical School in the Development and Implementation of the National Strategy for the Construction of a New Health Care System in Ukraine for the Period 2015-2025: Theses of Reports [in Ukrainian].

Smahlyuk, L.V., Kulish, N.V., & Karasyunok, A.Ye. (2017). Koordynatsiya samostiynoyi roboty studentiv u ramkakh kompetentnistnoho pidkhodu v orhanizatsiyi navchalnoho protsesu v vyshchykh medychnykh zakladakh [Coordination of independent work of students within the framework of the competence approach in the organization of the educational process in higher medical institutions]. The unity of science, March, 33-35 [in Ukrainian].

Bilavych, H.V., Bahriy, M.A., Hrechanyk N.Yu., & Hnatyshyn, S.I. (2022). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti zdobuvachiv vyshchoi osvity [Formation of communicative competence of students of higher education]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 77-81 [in Ukrainian].

Fedchyshyn, N., Vykhrushch, A., Bilavych, H., Horpi­nich, T., Yelahina, N., & Klishch, H. (2020). Development of Medical Students’ Foreign Language Lexical Competence in the Virtual Learning Environment. Analele Universităţii din Craiova. Seria Ştiinţe Filologice. Lingvistică, 1-2, 71-79.

Yediler, F., & Çakan, M. (2018). The Importance of Communicative Competence in Medical Education. Eurasian Journal of Educational Research, 78, 21-38.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-28

Як цитувати

Посоленик, Л. Я. (2024). НАПИСАННЯ ІСТОРІЇ ХВОРОБИ ЯК ВАЖЛИВИЙ КОМПОНЕНТ ФОРМУВАННЯ У СТУДЕНТІВ-СТОМАТОЛОГІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ . Медична освіта, (4), 102–106. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14482

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ