ПРОФЕСІЙНА КОМУНІКАЦІЯ ЛІКАРЯ З ПАЦІЄНТОМ У ПУЛЬМОНОЛОГІЧНОМУ ТА ЛОР-ВІДДІЛЕННЯХ: МАТЕРІАЛИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ

Автор(и)

  • О. А. Мисик Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-8314-088X
  • С. І. Гнатишин Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України
  • М. С. Мисула Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0009-0005-7961-2847

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14480

Ключові слова:

українська мова як іноземна, професійна медична комунікація, професійне мовлення, навчально-методичні матеріали

Анотація

Анотація. У статті запропоновано систему завдань для вивчення теми «Професійна комунікація лікаря з пацієнтом у пульмонологічному та ЛОР-відділеннях» на заняттях із вибіркового курсу «Професійна медична комунікація лікаря з пацієнтом» у медичних закладах вищої освіти. Підкреслено, що актуальним напрямом сучасних лінгводидактичних розвідок є розроблення навчально-методичного забезпечення для формування фахової українськомовної компетенції іншомовних здобувачів вищої освіти. Рекомендований комплекс вправ має на меті розширити фаховий словниковий запас, навчити використовувати засвоєну лексику у монологічному та діалогічному мовленні відповідно до норм української літературної мови, розвивати навички ситуа­тивно зумовленого фахового мовлення. Запропонований матеріал відповідає комунікативному та професійно зорієнтованому підходам до вивчення іноземної мови й апробований викладачами кафедри української мови Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України.

Біографія автора

М. С. Мисула, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 57219529057

Посилання

Bodnariuk, L. (2017). Spetsyfika navchannia ukrainskoi movy studentiv-inozemtsiv medychnykh VNZ u hrupakh z anhliiskoiu movoiu vykladannia [Specificity of the Ukrainian-language teaching of foreign students of medical universities in groups with English language teaching]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 5(69), 217-230 [in Ukrainian].

Havrylovska, M.V. (2011). Znachennia zmistu poniat «movna kompetentsiia» i «komunikatyvna kompetentsiia» v osviti maibutnoho vchytelia [The mea­ning of the content of the concepts “language competence” and “communicative competence” in the education of the future teacher]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka – Pedagogical education: theory and practice, 9, 95-100 [in Ukrainian].

Zevako, V.I. (2019). Systema vprav i zavdan dlia formuvannia profesiinooriientovanoho spilkuvannia maibutnikh likariv (na materiali temy «Medytsyna. Medychni spetsialnosti. Medychnyi personal» z ukrainskoi movy yak inozemnoi) [System of exercises and tasks for shaping a professionally-oriented communication for future doctors (based on the material of the Ukrainian as a foreign language course for the topic “Medicine. Medical specialties. Medical staff”]. Innovatsiina pedahohika – Innovative pedagogy, 13(2), 90-93 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-13-2-19

Lopatynska, N.A. (2015). Movna, movlennieva ta komunikatyvna kompetentsii u studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv yak skladnyky fakhovoi kultury maibutnoho korektsiinoho pedahoha [Linguistic and communicative competence in university students as a component of future correction teacher]. Aktualni pytannia korektsiinoi osvity – Actual problems of the correctional education, 5, 187-197 [in Ukrainian].

Novitska, O.I., & Hnatyshyn, S.I. (2021). Vyvchennia temy «Liudy i rechi navkolo nas» na zaniattiakh z ukrainskoi movy yak inozemnoi: metodychna rozrobka dlia vykladacha [Study of the topic “People and things us” at the classes in ukrainian as a foreign language: methodical instruction for a teacher]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 102-106. DOI 10.11603/m.2414-5998.2021.4.12698.

Novitska, O.I., & Mysyk, O.A. (2023). Navchalnyi kompleks vprav dlia inozemnykh studentiv-medykiv (na materiali zaniattia «Profesiina komunikatsiia travmatoloha-ortopeda i patsiienta iz zakhvoriuvanniamy oporno-rukhovoho aparatu») [Training complex of exercises for foreign medical students (based on the materials of the training session “Professional communication of a traumatologist-orthopedist and a patient with diseases of the musculoskeletal system”]. Innovatsiina pedahohika – Innovative pedagogy, 55(2), 60-64 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/55.2.12

Oliinyk, N.Ya. (2022). Pidhotovka studentiv-inozemtsiv do profesiinoho spilkuvannia (na prykladi komunikatsii akushera-hinekoloha z patsiientkoiu) [Preparation of fo­reign students for professional communication (on the example of communication of obstetrics-gynecologist with patient)]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 48-55 [in Ukrainian].

Pavlenko, O. (2018). Sutnist, struktura ta zmist inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentsii [Essence, structure and content of foreign language communicative competence]. Pedahohichni nauky – Pedagogical sciences, 71, 23-27 [in Ukrainian].

Stefanyshyn, K.L. (2021). Profesiina komunikatsiia pediatra z dytynoiu ta yii batkamy: metodychna rozrobka praktychnoho zaniattia dlia vykladacha [Professional communication of a pediatrician with a child and his parents: guidelines of a practical for a teacher]. Medychna osvita – Medical Education, 4(94), 107-116 [in Ukrainian].

Tyshkovets, M.P. (2022). Profesiine spilkuvannia likaria z patsiientom u kardiolohichnomu viddilenni: metodychni rekomendatsii dlia opanuvannia temy anhlomovnymy zdobuvachamy vyshchoi medychnoi osvity [Professional communication of a doctor with a patient in the cardiology department: guidelines for mastering the topic by english-speaking seekers of the medical higher education]. Medychna osvita – Medical Education, 1(95), 56-61 [in Ukrainian].

Drach, I.D., & Zalipska, I.Ya. (2022). Communicative parameters of studying the theme “Professional communication of a paramedic during the providing of emergency aid” of discipline “Professional medical communication of a doctor with a patient in Ukrainian language” in a high educational establishment. Medychna osvita – Medical Education, 4, 82-87. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13637

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-28

Як цитувати

Мисик, О. А., Гнатишин, С. І., & Мисула, М. С. (2024). ПРОФЕСІЙНА КОМУНІКАЦІЯ ЛІКАРЯ З ПАЦІЄНТОМ У ПУЛЬМОНОЛОГІЧНОМУ ТА ЛОР-ВІДДІЛЕННЯХ: МАТЕРІАЛИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ. Медична освіта, (4), 90–95. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14480

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ