ПРОФЕСІЙНА КОМУНІКАЦІЯ ЛІКАРЯ З ПАЦІЄНТОМ У ПУЛЬМОНОЛОГІЧНОМУ ТА ЛОР-ВІДДІЛЕННЯХ: МАТЕРІАЛИ ДО ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.4.14480Ключові слова:
українська мова як іноземна, професійна медична комунікація, професійне мовлення, навчально-методичні матеріалиАнотація
Анотація. У статті запропоновано систему завдань для вивчення теми «Професійна комунікація лікаря з пацієнтом у пульмонологічному та ЛОР-відділеннях» на заняттях із вибіркового курсу «Професійна медична комунікація лікаря з пацієнтом» у медичних закладах вищої освіти. Підкреслено, що актуальним напрямом сучасних лінгводидактичних розвідок є розроблення навчально-методичного забезпечення для формування фахової українськомовної компетенції іншомовних здобувачів вищої освіти. Рекомендований комплекс вправ має на меті розширити фаховий словниковий запас, навчити використовувати засвоєну лексику у монологічному та діалогічному мовленні відповідно до норм української літературної мови, розвивати навички ситуативно зумовленого фахового мовлення. Запропонований матеріал відповідає комунікативному та професійно зорієнтованому підходам до вивчення іноземної мови й апробований викладачами кафедри української мови Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України.
Посилання
Bodnariuk, L. (2017). Spetsyfika navchannia ukrainskoi movy studentiv-inozemtsiv medychnykh VNZ u hrupakh z anhliiskoiu movoiu vykladannia [Specificity of the Ukrainian-language teaching of foreign students of medical universities in groups with English language teaching]. Pedahohichni nauky: teoriia, istoriia, innovatsiini tekhnolohii – Pedagogical sciences: theory, history, innovative technologies, 5(69), 217-230 [in Ukrainian].
Havrylovska, M.V. (2011). Znachennia zmistu poniat «movna kompetentsiia» i «komunikatyvna kompetentsiia» v osviti maibutnoho vchytelia [The meaning of the content of the concepts “language competence” and “communicative competence” in the education of the future teacher]. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka – Pedagogical education: theory and practice, 9, 95-100 [in Ukrainian].
Zevako, V.I. (2019). Systema vprav i zavdan dlia formuvannia profesiinooriientovanoho spilkuvannia maibutnikh likariv (na materiali temy «Medytsyna. Medychni spetsialnosti. Medychnyi personal» z ukrainskoi movy yak inozemnoi) [System of exercises and tasks for shaping a professionally-oriented communication for future doctors (based on the material of the Ukrainian as a foreign language course for the topic “Medicine. Medical specialties. Medical staff”]. Innovatsiina pedahohika – Innovative pedagogy, 13(2), 90-93 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.32843/2663-6085-2019-13-2-19
Lopatynska, N.A. (2015). Movna, movlennieva ta komunikatyvna kompetentsii u studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv yak skladnyky fakhovoi kultury maibutnoho korektsiinoho pedahoha [Linguistic and communicative competence in university students as a component of future correction teacher]. Aktualni pytannia korektsiinoi osvity – Actual problems of the correctional education, 5, 187-197 [in Ukrainian].
Novitska, O.I., & Hnatyshyn, S.I. (2021). Vyvchennia temy «Liudy i rechi navkolo nas» na zaniattiakh z ukrainskoi movy yak inozemnoi: metodychna rozrobka dlia vykladacha [Study of the topic “People and things us” at the classes in ukrainian as a foreign language: methodical instruction for a teacher]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 102-106. DOI 10.11603/m.2414-5998.2021.4.12698.
Novitska, O.I., & Mysyk, O.A. (2023). Navchalnyi kompleks vprav dlia inozemnykh studentiv-medykiv (na materiali zaniattia «Profesiina komunikatsiia travmatoloha-ortopeda i patsiienta iz zakhvoriuvanniamy oporno-rukhovoho aparatu») [Training complex of exercises for foreign medical students (based on the materials of the training session “Professional communication of a traumatologist-orthopedist and a patient with diseases of the musculoskeletal system”]. Innovatsiina pedahohika – Innovative pedagogy, 55(2), 60-64 [in Ukrainian]. DOI: https://doi.org/10.32782/2663-6085/2023/55.2.12
Oliinyk, N.Ya. (2022). Pidhotovka studentiv-inozemtsiv do profesiinoho spilkuvannia (na prykladi komunikatsii akushera-hinekoloha z patsiientkoiu) [Preparation of foreign students for professional communication (on the example of communication of obstetrics-gynecologist with patient)]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 48-55 [in Ukrainian].
Pavlenko, O. (2018). Sutnist, struktura ta zmist inshomovnoi komunikatyvnoi kompetentsii [Essence, structure and content of foreign language communicative competence]. Pedahohichni nauky – Pedagogical sciences, 71, 23-27 [in Ukrainian].
Stefanyshyn, K.L. (2021). Profesiina komunikatsiia pediatra z dytynoiu ta yii batkamy: metodychna rozrobka praktychnoho zaniattia dlia vykladacha [Professional communication of a pediatrician with a child and his parents: guidelines of a practical for a teacher]. Medychna osvita – Medical Education, 4(94), 107-116 [in Ukrainian].
Tyshkovets, M.P. (2022). Profesiine spilkuvannia likaria z patsiientom u kardiolohichnomu viddilenni: metodychni rekomendatsii dlia opanuvannia temy anhlomovnymy zdobuvachamy vyshchoi medychnoi osvity [Professional communication of a doctor with a patient in the cardiology department: guidelines for mastering the topic by english-speaking seekers of the medical higher education]. Medychna osvita – Medical Education, 1(95), 56-61 [in Ukrainian].
Drach, I.D., & Zalipska, I.Ya. (2022). Communicative parameters of studying the theme “Professional communication of a paramedic during the providing of emergency aid” of discipline “Professional medical communication of a doctor with a patient in Ukrainian language” in a high educational establishment. Medychna osvita – Medical Education, 4, 82-87. DOI: https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.4.13637
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.