ПОЄДНАННЯ НОВІТНІХ ЦИФРОВИХ ТА КЛАСИЧНИХ МЕТОДІВ ПРИ ВИКЛАДАННІ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ у медичному закладі ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • А. В. Мізь Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-3149-415X
  • І. Є. Герасимюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-7848-332X
  • Б. Я. Ремінецький Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-1924-1827

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.14018

Ключові слова:

інтерактивні засоби, VR, дидактичні методи, анатомія людини, освіта, програма

Анотація

Анотація. Останнім часом цифрові інструменти стають усе більш популярними в дослідженні людської анатомії завдяки їх можливості створювати інтерактивні, тривимірні моделі анатомічних структур та систем, а також симулювати складні фізіологічні процеси. Технологія віртуальної реальності (VR) залучає значну увагу в навчанні анатомії через її потенціал створювати поглиблені та реалістичні навчальні платформи. У цій статті ми оцінюємо доцільність впровадження інноваційних методів за допомогою цифрових інструментів, таких, як сенсорні панелі, зокрема технології VR, у дослідженні та вивченні анатомії людини. У статті описується курс анатомії на основі VR, який поєднує традиційні методи навчання з цифровими інструментами, такими, як віртуальна реальність, інтерактивні лекції та поєднане викладання, і як це впливає на якість навчання та засвоєння матеріалу. Курс анатомії на основі VR має на меті надати студентам унікальний навчальний досвід, а для цього використовується VR-шолом, що дозволяє студентам досліджувати віртуальні анатомічні моделі у тривимірному середовищі. Ці моделі створюються за допомогою медичних зображень високої роздільної здатності, що забезпечує рівень деталізації та точності, який неможливо досягти за допомогою традиційних методів навчання. Комбіновані інтерактивні лекції дозволяють студентам ставити питання та одержувати негайну відповідь від викладача, а поєднане навчання сприяє обміну знаннями та досвідом між студентами. Досліджуємо в даній статті те, чи призвело використання сенсорних столів і VR-технології до покращення запамʼятовування та відтворення інформації, а також підвищення просторової свідомості та навичок розвʼязання проблем серед студентів. Робимо висновки, що курс анатомії на основі VR, запропонований у цій статті, є відмінним прикладом того, як VR-технологію можна ефективно інтегрувати в навчання анатомії, щоб зробити його глибоким та ефективним. Хоча й визнаємо, що нам потрібні подальші дослідження, проте ці результати свідчать, що VR-технологія у поєднанні з класичними методами має потенціал змінити спосіб, яким ми навчаємося та навчаємо студентів анатомії людини.

Біографії авторів

А. В. Мізь, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 57193741112

І. Є. Герасимюк, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 6505887120

Посилання

Vaskivska, H.O. (2018). Dydaktyka: teoriia i praktyka [Didactics: theory and practice]. Kyiv: Pedahohichna dumka [in Ukrainian].

Palasiuk, H.B., & Palasiuk, B.M. (2019). Medsestrynski naukovi doslidzhennia v Avstrii [Nursing research in Austria]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 154-162 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy Pro osvitu vid 05.09.2017 r. № 2145-VIII [The Law of Ukraine About education dated September 5, 2017 No. 2145-VIII] [in Ukrainian].

Challa, K.T., Sayed, A., & Acharya, Y. (2021). Modern techniques of teaching and learning in medical education: a descriptive literature review [version 1]. MedEdPublish, 10(18). DOI 10.15694/mep.2021.000018.1.

Naciri, A., Radid, M., Kharbach, A., & Chemsi, G. (2021). E-learning in health professions education during the COVID-19 pandemic: a systematic review. Journal of Educational Evaluation for Health Professions, 18, 27. DOI 10.3352/jeehp.2021.18.27.

Dwivedi, A., Qiu, X.M., Dwivedi, S.S., Tariq, M.R., Jha, S.K., & Sigdel, D. (2021). Impact of Online Lectures on Medical Students During COVID-19 Pandemic. Journal of Research in Medical and Dental Science, 9(4), 433-437.

Ibrahim, N.K., Al Raddadi, R., AlDarmasi, M., Al Ghamdi, A., Gaddoury, M., AlBar, H.M., & Ramadan I.K. (2021). Medical students’ acceptance and perceptions of e-learning during the COVID-19 closure time in King Abdulaziz University, Jeddah. J. Infect. Public Health, 14, 17-23. DOI 10.1016/j.jiph.2020.11.007.

AlQhtani, A., AlSwedan, N., Almulhim, A., Aladwan, R., Alessa, Y., AlQhtani, K., ... Aldhaan, O. (2021). Online versus classroom teaching for medical students during COVID-19: measuring effectiveness and satisfaction. BMC Med. Educ., 21, 452. DOI 10.1186/s12909-021-02888-1.

Rich, M. (2022). From dot.com to pandemic: Reflections on how universities respond. Advances in Online Education: A Peer-Reviewed Journal, 1, 16-25.

Surxonidinovna, E.G., Madrimovich, R.K., & Nematovna, A.M. (2020). Improving The Effective Use Of Interactive Software For Biology Education. European Journal of Molecular & Clinical Medicine, 7(1), 3594-3601.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-12

Як цитувати

Мізь, А. В., Герасимюк, І. Є., & Ремінецький, Б. Я. (2023). ПОЄДНАННЯ НОВІТНІХ ЦИФРОВИХ ТА КЛАСИЧНИХ МЕТОДІВ ПРИ ВИКЛАДАННІ АНАТОМІЇ ЛЮДИНИ у медичному закладі ВИЩОЇ ОСВІТИ. Медична освіта, (2), 97–102. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.14018

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ