АДАПТАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ДО ВИКЛИКІВ СУЧАСНОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.14015

Ключові слова:

освітній процес, медичний переклад, парамедик, реабілітація

Анотація

Анотація. У статті висвітлено особливості організації освітнього процесу в Івано-Франківському національному медичному університеті за умов пандемії COVID-19 та воєнного стану в Україні. Актуальними постають проблеми адаптації освітнього процесу до таких викликів на всіх рівнях освіти. В університеті ліцензовано нові освітньо-професійні програми, такі, як: «Прикладна лінгвістика. Медичний переклад (англійська мова)» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, «Екстрена медицина/парамедик» за спеціальністю 223 «Медсестринство» галузі знань 22 «Охорона здоров’я» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціалізації «Екстрена медицина», «Фізична терапія, ерготерапія» за спеціальністю 227 «Терапія та реабілітація» галузі знань 22 «Охорона здоров’я» другого (магістерського) рівня вищої освіти. Участь у міжнародних проектах дозволила внести до навчальних планів вибіркові компоненти: «Міцне здоров’я та благополуччя в контексті сталого розвитку» і «Глобальні зміни клімату та їх вплив на здоров’я людини».

У відповідь на виклики воєнного часу в ІФНМУ апробована методика навчання за програмою «Вишкіл професора Сулими» (авт. право 111327), що довела свою ефективність для засвоєння базових принципів само- та взаємодопомоги особами без медичної освіти в сучасних надзвичайних умовах. Активізовано роботу Центру психологічної підтримки для внутрішньо переміщених осіб та місцевих жителів під керівництвом навчаючого терапевта і супервізора УСП/ЄАП за напрямом «Психоаналіз», професора, завідувача кафедри психіатрії, наркології та медичної психології ІФНМУ Михайла Пустовойта. Досвід роботи центру послужив підґрунтям для започаткування на післядипломній освіті спеціалізації з психотерапії.

Посилання

Ozarko, I.I., Melnyk, O.A., Malyuvanchuk, S.V., Grechuh, L.S., & Malyshevska, O.S. (2022). Vazhlyvist implementatsiyi kontseptsiyi staloho rozvytku v osvitniy protses ZVO Ukrayiny [The importance of implementing the concept of sustainable development in the educational process of higher education institutions of Ukraine]. Aktualni pytannya pidvyshchennya yakosti osvitnioho protsesu – Actual issues of improving the quality of the educational process: Proceedings of the scientific and methodological conference with the international with the participation. IFNMU [in Ukrainian].

Sulima, V.S., Filyak, Yu.O., Hafiychuk, Kh.I., & Filyak, S.V. (2022). Otsinka efektyvnosti metody vyshkolu profesora Sulymy z ovolodinnya navychkamy domedychnoyi dopomohy v umovakh viyny [Evaluation of the effectiveness of Professor Sulimaʼs training methods for mastering the skills of pre-medical care in war conditions]. Aktualni pytannya pidvyshchennya yakosti osvitnioho protsesu – Current issues of improving the quality of the educational process: Proceedings of the scientific- methodological conference with international participation. IFNMU [in Ukrainian].

Zakon Ukrayiny Pro ekstrenu medychnu dopomohu vid 05.07.2012 r. № 5081-VI [Law of Ukraine On Emergency Medical Aid dated 05.07.12 No. 5081-VI]. Retrieved from: https://ips.ligazakon.net/document/view/t125081?an=1 [in Ukrainian].

https://ifnmu.edu.ua/uk/publichna-informatsiya/osvitni-prohramy.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-12

Як цитувати

Рожко, М. М., Ерстенюк, Г. М., Голуб, В. В., Капечук, В. В., Пелехан, Л. І., Луцак, С. М., & Озарко, І. І. (2023). АДАПТАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ДО ВИКЛИКІВ СУЧАСНОСТІ. Медична освіта, (2), 63–67. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.14015

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ