ПРІОРИТЕТИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В ПАРАДИГМІ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ

Автор(и)

  • Т. В. Дерев’янко Полтавський державний медичний університет https://orcid.org/0000-0002-5097-8299
  • І. М. Звягольська Полтавський державний медичний університет
  • В. П. Полянська Полтавський державний медичний університет https://orcid.org/0000-0002-8727-9029

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.14011

Ключові слова:

національно-патріотичне виховання, патріотизм, національна ідентичність, здобувачі вищої медичної освіти, громадянин України

Анотація

Анотація. Метою нашого дослідження було висвітлення ролі національно-патріотичного виховання здобувачів вищої медичної освіти в парадигмі сучасних викликів, узагальнення досвіду організації та проведення заходів національно-патріотичного спрямування з метою формування патріотично свідомого громадянина.

У статті обґрунтовано мету, основні завдання та принципи реалізації національно-патріотичного виховання здобувачів вищої медичної освіти в реаліях військового часу. Розкрито та узагальнено досвід організації і проведення заходів національно-патріо­тичного спрямування науково-педагогічним колективом кафедри мікробіології, вірусології та імунології з метою формування патріотично свідомого громадянина в освітньо-виховному просторі Полтавського державного медичного університету. Серед упроваджених форм національно-патріотичного виховання пріоритетне місце посідають години-зустрічі, засідання круглих столів, фотопрезентації, флешмоби, акції пам’яті, волонтерський рух та інші. Значна увага науково-педагогічним колективом кафедри приділяється виконанню завдань Національної програми патріотичного виховання дітей та молоді України, розвитку їх активної життєвої позиції як громадянина своєї держави.

Таким чином, охарактеризовані форми і методи інноваційної виховної діяльності кафедри мікробіології, вірусології та імунології сприяють вдосконаленню процесу національно-патріотичного виховання студентської молоді в парадигмі сучасних викликів. Реалізація основних принципів і завдань національно-патріотичного виховання здійснюється за загальноприйнятими науково-педагогічними уявленнями через дієву вибудову глибокого розуміння історії українського народу, національної ідентичності, самобутності, готовності до виконання громадянського та конституційного обов’язку із захисту національних інтересів незалежності України. Головним аспектом дієвого формування національної свідомості та патріотизму у здобувачів вищої медичної освіти є суб’єкт-суб’єктна взаємодія.

Посилання

Derevianko, T.V., & Zviaholska, I.M. (2021). Dosvid orhanizatsiyi vykhovnoyi roboty na kafedri mikrobiolohiyi, virusolohiyi ta imunolohiyi v umovakh dystantsiynoho navchannya [Experience of organizing educational work at the department of microbiology, virology and immunology in the conditions of distance learning]. Aktualni problem vyshchoyi medychnoyi osvity i nauky – Actual problems of higher medical education and science: Proceedings of the All-Ukrainian scientific and practical conference with international participation. Kharkiv [in Ukrainian].

Derevianko, T.V., & Zviaholska, I.M. (2021). Motyvatsiya yak chynnyk uspishnoho formuvannya navchalnoyi diyalnosti zdobuvachiv medychnoyi osvity v umovakh modernizovanoho osvitnioho seredovyshcha kafedry mikrobiolohiyi, virusolohiyi ta imunolohiyi [Motivationas a factor of successful formation of educational activity of medical education seekers in the conditions of modernized educational environment of the department of microbiology, virology and immunology]. Metodyka navchannya pryrodnychykh dystsyplin u seredniy ta vyshchiy shkoli (XXVIII Karyshynsʹki chytannya) – Methods of teaching natural sciences in secondary and higher school (XXVIII Karyshyn readings): Proceedings of the International scientific-practical conference. Poltava [in Ukrainian].

Derevianko, T.V., Zviaholska, I.M., & Polyanska, V.P. (2022). Natsionalne-patriotychne vykhovannya zdobuvachiv medychnoyi osvity na kafedri mikrobiolohiyi, virusolohiyi ta imunolohiyi [National and patriotic education of students at medical educational at the department of microbiology, virology and immunology]. Suchasni kontseptsiyi vykladannya pryrodnychykh dystsyplin v medychnykh osvitnikh zakladakh – Modern concepts of teaching natural sciences in medical educational institutions: Proceedings of the XV International Scientific and Methodical Internet Conference. Kharkiv [in Ukrainian].

Derevianko, T.V., & Zviaholska, I.M. (2020). Orhanizatsiya vykhovnoho protsesu na kafedri mikrobiolohiyi, virusolohiyi ta imunolohiyi [Organization of the educational process at the department of microbiology, virology and immunology]. Metodyka navchannya pryrodnychykh dystsyplin u seredniy ta vyshchiy shkoli (XXVII Karyshynsʹki chytannya) – Methods of teaching natural sciences in secondary and higher school (XXVII Karyshyn readings): Proceedings of the International scientific-practical confe­rence. Poltava [in Ukrainian].

Zviaholska, I.M., Polianska, V.P., & Derevianko, T.V. (2019). Shlyakhy pidvyshchennya navchalno-piznavalnoyi diyalnosti studentiv pry vyvchenni dystsypliny «Mikrobiolohiya, virusolohiya ta imunolohiya» u vyshchomu medychnomu zakladi [Ways of increase of educational-cognitive activity of students at the study of discipline “Microbiology, virology and immunology” in higher medical establishment]. Aktualni pytannya linhvistyky, profesiynoyi linhvodydaktyky, psykholohiyi i pedahohiky vyshchoyi shkoly – Current issues of linguistics, professional languagedidactics, psychology and pedagogy of higher education: Proceedings of the International Scientific and Practical Conference. Poltava [in Ukrainian].

Kravchenko, A., & Sakhno, M. (2015). Natsionalno-patriotychne vykhovannya molodi v Ukrayini: v ymovakh siohodennya [National-patriotic education of youth in Ukraine– a require menttoday]. Pedahohichni nauky – Pedagogical Science, 63, 71-75 [in Ukrainian].

Polianska, V.P., Zviaholska, I.M., & Derevianko, T.V. (2021). Pedahohichno-orhanizatsiyni aspekty dystantsiynoho navchannya v medytsyni [Pedagogical and organizational aspects of distance learning in medicine]. Aktualni problemy suchasnoyi medytsyny – Actual problems of modern medicine, 21, 1(73), 137-141 [in Ukrainian].

Nakaz MON Ukrayiny Pro deyaki pytannya natsionalno-patriotychnoho vykhovannya v zakladakh osvity Ukrayiny ta vyznannya takym, shcho vtratyv chynnist, nakazu Ministerstva osvity i nauky Ukrayiny vid 16.06.2015 r. № 641 vid 06.06.2022 r. № 527 [Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine On some issues of national-patriotic education in educational institutions of Ukraine and the recognition as invalid of the dated 16.06.2015 No. 641 order of the Ministry of Education and Science of Ukraine dated 06.06.2022 No. 527]. Retrieved from: http://nvk59.sadok.zt.ua/konczepcziya-naczionalno-patriotychnogo-vyhovannya-v-systemi-osvity-ukrayiny/ [in Ukrainian].

Derevianko, T.V., & Zviaholska, I.M. (2020). Formation of the personality of a future doctor through extracurricular activities at the department of microbiology, virology and immunology: experience and perspectives. Medychna osvita – Medical Education, 1, 5-10.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-12

Як цитувати

Дерев’янко, Т. В., Звягольська, І. М., & Полянська, В. П. (2023). ПРІОРИТЕТИ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ В ПАРАДИГМІ СУЧАСНИХ ВИКЛИКІВ. Медична освіта, (2), 25–30. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.2.14011

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ