ДОСВІД ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ЗДОБУВАЧІВ МАГІСТЕРСЬКОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПРИ ВИКЛАДАННІ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ БОТАНІКИ В УМОВАХ ВІЙНИ ТА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • І. З. Кернична Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-2318-6410
  • М. І. Шанайда Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-1070-6739

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13824

Ключові слова:

контроль знань, оцінювання, фармацевтична ботаніка, дистанційна форма навчання

Анотація

Анотація. У сучасних умовах активного запровадження дистанційного навчання питання контролю та оцінки результатів навчального процесу є актуальною методологічною та теоретичною проблемою, особливо під час дії карантинних обмежень, спричинених пандемією СОVID-19 у світі, а в умовах сьогодення – у зв’язку із запровадженням в Україні воєнного стану в лютому 2022 р.

Фармацевтична ботаніка належить до базових (фундаментальних) дисциплін підготовки здобувачів магістерського рівня вищої освіти за спеціальністю 226 «Фармація, промислова фармація» та входить до переліку дисциплін єдиного державного кваліфікаційного іспиту (ЄДКІ) «Крок 1.Фармація». У Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського МОЗ України (ТНМУ) вона вивчається студентами фармацевтичного факультету на другому курсі. Вважаємо, що запорукою ефективного засвоєння студентами знань iз фармацевтичної ботаніки та успішного складання «Крок 1. Фармація» є детальний аналіз їхньої поточної успішності й підсумків складання іспиту. Це дасть змогу вчасно вжити необхідних заходів для запобігання ризикам не скласти на прохідний бал цей обов’язковий компонент ЄДКІ наприкінці третього курсу. За умов запровадження у березні 2020 р. дистанційного навчання викладачі кафедри фармакогнозії з медичною ботанікою ТНМУ постій­но проводять аналіз як поточної успішності з цієї дисципліни, так і результатів складання «преКроку» та сесії (тестової частини іспиту та усної співбесіди). Поступово запроваджуємо нові форми і методи навчання та контролю знань, удоскона­люємо алгоритми складання практичних вмінь і навичок тощо. Такий підхід до викладання навчальної дисципліни дасть змогу покращувати рівень знань студентів, що в майбутньому стане надійною передумовою для успішного засвоєння ними фахових дисциплін та подальшої практичної діяльності.

Біографії авторів

І. З. Кернична, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 57193728893

М. І. Шанайда, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 57193731560

Посилання

Krok 1 [Krok 1]. Retrieved from: https://www.testcentr.org.ua/ uk/krok-1 [in Ukrainian].

Kovalenko, N.P., Ponomarenko, S.V., Pospielova, H.D., & Sherstiuk, O.L. (2019). Motyvatsiia navchalnoi diialnosti yak zaporuka uspishnoi profesiinoi pidhotovky studenta [Motivation of educational activity as a pledge of successful student professional training]. Suchasnyi pidkhid do vykladannia navchalnykh dystsyplin v konteksti pidvyshchennia yakosti vyshchoi osvity – Modern approach to teaching disciplines in the context of improving the quality of higher education: Proceedings of 50 scientific and method. conf. teachers and postgraduate students. Poltava: PGAA [in Ukrainian].

Nalyvaiko, O., & Kutsyna, K. (2021). Osoblyvosti otsinyuvannya pid chas dystantsiynoho navchannya [Features of evaluation during distance learning]. Naukovi zapysky kafedry pedahohiky – Scientific Notes of the Pedagogical Department, 1(49), 35-41 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Chornomydz, A.V., Shulhai, A.H., & Mashtalir, A.I. (2020). Osoblyvosti funkcionuvannia systemu vnutrishnyoho zabezpechenia yakosti vushchoi osvity v Ternopilskomu nacionalnomu meduchnomu universuteti im. I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy [Features of functioning of the system of internal quality assurance of higher education at I. Horbachevsky Ternopil National Medical University of Ministry of Health of Ukraine]. Medychna osvita – Medical Education 4, 32-37. DOI 10.11603/me.2414-5998.2020.4.11655 [in Ukrainian].

Postanova Kabinetu Ministriv Pro zapobihannia poshyrenniu na terytorii Ukrainy koronavirusu COVID-19 vid 11 bereznia 2020 r. № 211 [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine On prevention of the spread of COVID-19 coronavirus on the territory of Ukraine dated 11.03.2020 No. 211] [in Ukrainian].

Skliachenko, H. (2021). Dystantsiina osvita pid chas pandemii [Distance education during the pandemic]. Naukovi zapysky – Рroceedings, 193, 439-445. DOI 10.36550/2522-4077-2021-1-193-439-444. [in Ukrainian].

Ismaili, Y. (2021). Evaluation of students’ attitude toward distance learning during the pandemic (COVID-19): a case study of ELTE university. On the Horizon, 29(1), 17-30. DOI 10.1108/OTH-09-2020- 0032.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-10

Як цитувати

Кернична, І. З., & Шанайда, М. І. (2023). ДОСВІД ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ ЗДОБУВАЧІВ МАГІСТЕРСЬКОГО РІВНЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПРИ ВИКЛАДАННІ ФАРМАЦЕВТИЧНОЇ БОТАНІКИ В УМОВАХ ВІЙНИ ТА ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ . Медична освіта, (1), 42–47. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13824

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ