ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ СТОМАТОЛОГІВ В УКРАЇНСЬКИХ РЕАЛІЯХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13538

Ключові слова:

симуляційне навчання, медицина, студент, стоматологія, фантоми

Анотація

Анотація. У статті описано сутність одного із пріоритетних напрямків вищої медичної освіти – симуляційного навчання, що є ефективним педагогічним інструментом якісної підготовки майбутніх лікарів-стоматологів до самостійної практичної лікарської діяльності. Головним фактором успішного симуляційного навчання є саме створення штучних, максимально наближених до реальної практичної ситуації клінічних сценаріїв. Враховуючи те, що стоматологія як науково-практична дисцип­ліна належить до особливих медичних спеціальностей, що мають переважно мануальні форми результативності практичної діяльності, впровадження та реалізація симуляційного навчання мають особливе значення. Визначено переваги цього підходу, що дозволяє підвищити якість засвоєння практичних маніпуляційних навичок студентами.

Мета статті – провести аналіз літературних джерел та представити досвід організації симуляційного навчання студентів-стоматологів на кафедрі дитячої стоматології ІФНМУ в українських реаліях сьогодення.

Посилання

Andriianova, O.Yu., Kaskova, L.F., & Karpenko, O.O. (2013). Shliakhy pokraschennia yakosti medychnoi osvity na suchasnomu etapi pidhotovky spetsialista [The way to improve the quality of medical education at the current stage of specialist training]. Yevropeiskyi vybir – nevidiemna skladova rozvytku vyschoi medychnoi osvity Ukrainy – The European choice is an integral component of the development of higher medical education in Ukraine: Proceedings of the Scientific and Methodical Conference. Poltava [in Ukrainian].

Hutor, N.S. (2022). Osoblyvosti navchannia ta formuvannia studentiv-stomatolohiv v umovakh viis’kovoho stanu [Features of education and training of dental students in the conditions of the military state]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 36-41. DOI 10.11603/m.2414-5998.2022.3.13404 [in Ukrainian].

Kovalyova, O. (2019). Vprovadzhennia symuliatsiinykh tekhnolohii navchannia v medychnu osvitu [Implementation simulation technologies in medical education]. Neperevna profesiina osvita: Teoriia i praktyka – Continuing Professional Education: Theory and Practice, 1, 36-41. DOI 10.28925/1609-8595.2019.1.3641 [in Ukrainian].

Kaidashev, I., Rasin, M., Selykhova, L., Borzykh, О.А., Dihtiar, N.І., Herasymenko, N.D., & Nevoit, H.V. (2015). Pidhotovka likariv-stomatolohiv z pozytsii osvitnoho prostoru XXI storichchia [Training of dentists from the perspective of the educational space of the 21st century]. Problemy ekolohii i medytsyny – Problems of Ecology and Medicine, 19(5-6), 22-23 [in Ukrainian].

Rozhko, V.I. (2022). Rol fantomnykh klasiv u profesiinii pidhotovtsi vypusknykiv stomatolohichnoho fakultetu [The role of phantom classes in the professional training of graduates of the dental faculty]. Medychna symuliatsiia – pohliad u maibutnie (vprovadzhennia innovatsiinykh tekhnolohii u vyshchu medychnu osvitu Ukrainy) (dlia likariv, naukovtsiv ta molodykh vchenykh) – Medical simulation – a look into the future (introduction of innovative technologies into higher medical education of Ukraine) (for doctors, scientists, and young scientists). Chernivtsi: BSMU [in Ukrainian].

Artiomenko, V.V., Semchenko, S.S., Yehorenko, O.S., Novikov, D.A., Karakonstantin, D.F., & Berlinska, L.S. (2015). Symuliatsiine navchannia v medytsyni: mizhnarodnyi ta vitchyznianyi dosvid [Simulation medical education: international and national experience]. Odeskyi medychnyi zhurnal – Odesa Medical Journal, 6, 67-74 [in Ukrainian].

Kaskova, L.F., Novikova, S.C., Anopriyeva, N.M., Amosova, L.I., & Yanko, N.V. (2017). Symuliatsiine navchannia u pidhotovtsi maibutnikh dytiachykh likariv-stomatolohiv [Simulation education in training of future pediatric dentists]. Visnyk problem biolohii ta medytsyny – Bulletin of Problems in Biology and Medicine, 2(136), 212-214 [in Ukrainian].

Nazarian, R.S., Hryhorov, S.M., Nikonov, V.V., Ru¬zin, H.P., Riabokon, Ye.M., Sokolova, I.I., ... Biriukova, M.M. (2016). Symuliatsiine navchannia v systemi pidhotovky medychnykh kadriv [Simulation training in the medical personnel training system]. Proceedings of the Scientific and Methodical Conference. Kharkiv: KhNMU [in Ukrainian].

Sheshukova, O., Udod, O., Ostapko, O., & Mruha, M. (2019). Standart vyshchoi osvity Ukrainy. Druhyi (mahisterskii) riven. Stupin vyshchoi osvity «Mahistr». Haluz znan 22 «Okhorona zdorovia». Spetsialnist 221 «Stomatolohiia» [Standard of higher education of Ukraine. Second (master’s) level. Degree of higher education “Master’s degree”. Field of knowledge 22 “Health care”. Specialty 221 “Dentistry”]. Kyiv: Ministerstvo osvity i nauky Ukrainy. Retrieved from: <<https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/ 2019/06/25/221-Stomatolohiya-mahistr.20.01.22.pdf>> [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-10

Як цитувати

Кошкін, О. Є. (2023). ДОСВІД ОРГАНІЗАЦІЇ СИМУЛЯЦІЙНОГО НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ СТОМАТОЛОГІВ В УКРАЇНСЬКИХ РЕАЛІЯХ. Медична освіта, (1), 54–58. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2023.1.13538

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ