ФОРМУВАННЯ АНГЛОМОВНОЇ ПРОФЕСІЙНО ЗОРІЄНТОВАНОЇ КОМУНІКАЦІЇ В КОНТЕКСТІ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.3.13421Ключові слова:
англомовна професійно зорієнтована комунікація, фахова компетентність, комунікативна культура, навчанняАнотація
Стаття присвячена обґрунтуванню доцільності формування фахової комунікації у студентів медичних закладів вищої освіти. З’ясовано суть іншомовної комунікації, що є важливим концептом професіограми майбутнього працівника охорони здоров’я. Наголошується, що формування іншомовного фахового мовлення студента-медика є невід’ємним аспектом професійно орієнтованого навчання у медичному закладі вищої освіти і здійснюється шляхом опанування особливостей мовної компетенції на її фонетичному, лексичному та граматичному рівнях вивчення. Увага акцентується на необхідності формування англомовної професійно зорієнтованої комунікації як фундаментальної основи курсів англійської мови та англійської мови за професійним спрямуванням. Розглядаються питання змістового наповнення англійської мови за професійним спрямуванням, відбору навчального лексичного матеріалу, розвитку комунікативного компонента в процесі оволодіння студентом іншомовними фаховими вміннями. Охарактеризовано головні особливості підготовки англомовного компетентного фахівця, розглянуто науково обґрунтовані педагогічні умови, необхідні для формування комунікативної компетенції; наголошено на необхідності засвоєння лексики для правильного оформлення висловлювання. Запропоновано перелік педагогічних принципів, які необхідні для здійснення фахової мовленнєвої діяльності студентів-медиків. З’ясовано, що використання фахових автентичних текстів і різноманітних завдань на заняттях англійської мови та англійської мови за професійним спрямуванням розвиває фахові англомовні комунікативні навички і вміння, які надають можливість оцінювати, висловлювати власну думку та сприяють саморозвитку й самоактуалізації студентів-медиків.
Посилання
Demchenko, D.I. (2014). Formuvannia profesiinoi inshomovnoi kompetentnosti maibutnikh yurystiv zasobamy inozemnoi movy u fakhovii pidhotovtsi [Formation of professional foreign language competence of future lawyers by means of a foreign language in professional training].Kharkiv: Vydavets Ivanchenko I. S. [in Ukrainian].
Nikolayeva, S.Yu. (Ed.). (2003). Zahalnoievropeiski Rekomendatsii z movnoi osvity: vyvchennia, vykladannia, otsi-niuvannia [All-European Recommendations on language education: study, teaching, evaluation]. Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].
Znanetska, O.M., & Railianova, V.E. (2012). Problemy motyvatsii navchannia inozemnoi movy u vyshchii shkoli [Problems of motivation of foreign language studing at higher school]. Visnyk Zaporizkoho natsionalnoho universytetu – Bulletin of the Zaporizhzhya National University, 2(18), 87-92 [in Ukrainian].
Kemin, H., & Voloshanska, I. (2014). Formuvannia u studentiv vyshchykh navchalnykh zakladiv komunikatyvnoi kompetentsii na zaniattiakh anhliiskoi movy [Formation of communicative competence in students of higher educational institutions in English classes]. Molod i rynok – Youth and Market, 6(113), 48-50 [in Ukrainian].
Lukash, Yu.M. (2018). Osnovni aspekty formuvannia profesiino-komunikatyvnoi kompetentnosti studentiv-medykiv u protsesi vyvchennia sotsialno-humanitarnykh dystsyplin [Main aspects of formation of professional and communicative competence of medical students in the process of studying social and humanitarian disciplines]. Visnyk Universytetu imeni Alfreda Nobelia. Seriia «Pedahohika i psykholohiia» – Bulletin of the Alfred Nobel University. Series “Pedagogy and Psychology”, 1, 150-156 [in Ukrainian].
Metodyka navchannia inozemnykh mov i kultur: teoriia i praktyka [Methods of teaching foreign languages and cultures: theory and practice]. S.Yu. Nikolayeva (Ed.). Kyiv: Lenvit [in Ukrainian].
Yusef, Yu.V. (2013). Teoretychni zasady formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh likariv [Theoretical principles of formation of future doctors’ communicative competence]. Pedahohichnyi protses: teoriia i praktyka – Pedagogical Process: Theory and Practice, 3, 187-194 [in Ukrainian].
Allen, J.B., & Widdowson, H.G. (1974). English in physical science (English in Focus Series). Oxford: Oxford University Press.
Fedchyshyn, N.O., Yelahina, N.I., & Permiakova, O.H. (2020). Distance learning of future doctors in foreign language: challenges of time. Medychna osvita – Medical Education, 2(87), 32-39.
Fiorito, L. (2005). Teaching English for specific purposes. Retrieved from: http://www.usingenglish.com/tea-chers/articles/teaching-english-for-specific-purposes-esp.html.
Prokop, І.A., & Kitura, H.Ya. (2021). Foreign language authentic text as a basis for the formation of future doctors’ professional communication. Medychna osvita – Medical Education, 4, 86-89.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.