ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНО-КОМУНІКАТИВНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАГІСТРІВ МЕДИЦИНИ В УМОВАХ УНІВЕРСИТЕТУ
DOI:
https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.3.13420Ключові слова:
компетентність, професійне спілкування, магістр медицини, комунікативна взаємодія, навчальний процесАнотація
У статті проаналізовано основні аспекти формування професійно-комунікативної компетентності магістрів медицини в умовах університету, закцентовано увагу на «професійно-комунікативній компетентності магістрів медицини» як складній професійній якості, з’ясовано сутність формування цієї складової фахової підготовки висококваліфікованих фахівців медичної сфери, розкрито засоби для оволодіння мовленнєвими уміннями й навичками, необхідними для спілкування, сукупність знань про норми й правила ведення комунікації.
Посилання
Asymov, M., Nurmahambetova, S., & Yhnatev, Yu. (2009). Kommunikativnye navyki – Communicative skills. Almatу: Еvero [in Russian].
Babyshena, M. (2013). Rol sotsialno-humanitarnykh dystsyplin u protsesi stanovlennia maibutnikh sudnovykh ofitseriv [The role of social and humanitarian disciplines in the process of formation of future ship officers]. V. Kuzmenko, I. Zhorova, I. Voskova, V. Musiienko (Eds.). Psykholoho-pedahohichni zasady diialnosti fakhivtsia: istoriia, teoriia, praktyka – Psychological and pedagogical principles of the activity of a specialist: history, theory, practice: Proceedings of the International Scientific and Practical Web-Conference. (pp. 8-10). Kherson: KVNZ «Khersonska akademiia neperervnoi osvity» [in Ukrainian].
Humenna, I. (2013). Komunikatyvna kompetentnist yak odna iz skladovykh profesiinoi kultury maibutnikh likariv [Communicative competence as one of the components of the professional culture of future doctors]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu – Scientific Bulletin of the Uzhhorod National University, 29, 42-45 [in Ukrainian].
Kaban, L. (2007). Otsiniuvannia innovatsiinoi diialnosti zahalnoosvitnikh navchalnykh zakladiv rehionu [Evaluation of innovative activities of general educational institutions of the region]. Narodna osvita – Public Education, 1. Retrieved from: http://www. narodnaosvita.kiev.ua/Narodna_osvita/vupysku/1/statti/2kaban/2kaban.html [in Ukrainian].
Karpenko, O. (2004). Profesiine stanovlennia sotsialnoho pratsivnyka [Professional development of a social worker]. Kyiv: DTsSSM [in Ukrainian].
Kasevych, N. (2009). Medsestrynska etyka i deontolohiia [Nursing ethics and deontology]. Kyiv: Instytut kulturolohii AMU [in Ukrainian].
Kubitskyi, C., & Nedilka, N. (2010). Osoblyvosti profesiinoi komunikatyvnoi vzaiemodii maibutnikh medpratsiv-nykiv [Peculiarities of professional communicative interaction of future medical workers]. Visnyk Natsionalnoi akademii oborony. Pytannia pedahohiky – Bulletin of the National Defense Academy. Issues of Pedagogy, 2(15), 55 [in Ukrainian].
Nazar, P., Vilenskyi, Yu., & Hrando, O. (2002). Osnovy medychnoi etyky [Basics of medical ethics]. Kyiv: Zdorovia [in Ukrainian].
Pyrih, L. (1998). Medytsyna i ukrainske suspilstvo [Medicine and Ukrainian society]. Kyiv: B.v. [in Ukrainian].
Prykhodko, A. (2014). Struktura profesiino-komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh fakhivtsiv tekhnichnoho profiliu [The structure of professional and communicative competence of future technical professionals]. Osvitnii prostir. Hlobalni, rehionalni ta informatsiini aspekty – Educational Space. Global, Regional and Informational Aspects. Chernivtsi: Nashi knyhy [in Ukrainian].
Ryndina, N., & Koteliukh, M. (2015). Rozvytok komunikatyvnoi kompetentnosti inozemnykh studentiv u vyshchykh medychnykh navchalnikh zakladakh [Development of communicative competence of foreign students in higher medical educational institutions]. Realizatsiia zakonu Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» u vyshchii medychnii ta farmatsevtychnii osviti Ukrainy (z distantsiinym pidiednanniam VM(F)NZ Ukrainy za dopomohoiu videokonferentszviazku – Implementation of the Law of Ukraine “On Higher Education” in higher medical and pharmaceutical education of Ukraine with remote connection of VM(F)NZ of Ukraine using video conference communication: Proceedings of the All-Ukraine education and science conf. from international participation, dedicated to the memory of the rector, member-cor. National Academy of Sciences of Ukraine, prof. L. Kovalchuk. (pp. 563-567). Ternopil: TDMU [in Ukrainian].
Shlomenko, O. Pro profesiino-komunikatyvnu kompetentnist suchasnoho fakhivtsia [About the professional and communicative competence of a modern specialist]. Retrieved from: http://www.rusnauka.com/35_ OINBG_2010/Pedagogica/76269.doc.html [in Ukrainian].
Bensing, J., & Verheul, W. (2010). The silent healer: the role of communication in placebo effects. Patient Educ. Couns., 80, 293-299.
Bilovus, L., Homotiuk, O., & Fedchyshyn, N. (2020). Cognitive features of pedagogical Communication. Medychna osvita – Medical Education, 3(88), 113-117.
Laidlaw, A., & Hart, J. (2011). Communication skills: An essential component of medical curricula. Part 1: Assessment of clinical communication: AMEE Guide. No. 51. Med. Teach, 33, 6-8.
Rider, E., Hinrichs, M., & Lown, B. (2006). A model for communication skills assessment across the undergraduate curriculum. Med. Teach., 28, 127-134.
Yelahina, N.I., & Fedchyshyn, N.O. (2019). Motivation as a key component of teaching English for medical students. Medychna osvita – Medical Education, 4(84), 107-112.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.