СИМУЛЯЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК ЗАСІБ ОВОЛОДІННЯ ФАХОВИМИ КОМПЕТЕНТНОСТЯМИ З ЦИКЛУ «ТОРАКАЛЬНА ХІРУРГІЯ» СТУДЕНТАМИ 5 КУРСУ

Автор(и)

  • Л. Є. Війтович Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-9849-6061

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.3.13227

Ключові слова:

симуляційне навчання, фахові компетентності, торакальна хірургія

Анотація

Основна мета підготовки студентів-медиків – це вдосконалення практичних умінь, необхідних для роботи лікаря. В сучасних умовах активно розвивається симуляційне навчання як один із шляхів набуття необхідних фахових компетентностей, покращення  результатів навчання та підготовки конкурентоспроможних фахівців інноваційного типу.

Метою статті було ознайомлення з методикою проведення заняття з циклу «Торакальна хірургія» на п’ятому курсі на тему «Хірургічна патологія дихальної системи. Робота в симуляційному центрі. Пункція плевральної порожнини. Дренування плевральної порожнини» з використанням принципів симуляційної освіти як засобу оволодіння фаховими компетентностями.

Використання методики симуляційного навчання при підготовці студентів-медиків забезпечує краще засвоєння навичок комунікації, складних практичних та когнітивних навичок, покращує формування компетентностей, та програмних результатів навчання, передбачених освітньо-професійною програмою.

Посилання

Haliiash, N., Petrenko, N., & Bilkevych, N. (2019). Komunikatyvni navychky v medytsyni [Communication skills in medicine]. Ternopil: TSMU [in Ukrainian].

Pereviznyk, B.O. (2021). Stanovlennya ta orhanizatsiya diyalʹnosti tsentru symulyatsiynoho navchannya medychnoyi shkoly Harvardu [Formation and organization of activities of the simulation training center of the Harvard Medical School]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 39-43 [in Ukrainian].

Zakon Ukrainy Pro vyshchu osvitu vid 01.07.2014 r. № 1556-VII [About higher education dated 07.01.2014 No. 1556-VII]. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 [in Ukrainian].

Artiomenko, V.V., Semenchenko, S.S., Yehorenko, O.S., Novikov, D.A., Karakonstantin, D.F., & Berlinska, L.I. (2015). Symulyatsiyne navchannya v medytsyni: mizhnarodnyy ta vitchyznyanyy dosvid [Simulation training in medicine: international and domestic experience]. Odeskyy medychnyy zhurnal – Odesa Medical Journal, 6(152), 67-74 [in Ukrainian].

Korda, M.M., Shulhay, A.H., Zaporozhan, S.Y., & Kritsak, M.Yu. (2016). Symulyatsiyne navchannya u medytsyni – skladova chastyna u protsesi pidhotovky likarya spetsialista [Simulation training in medicine – a component in the process of training a specialist doctor]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 17-20 [in Ukrainian].

Chovhanyuk, O.S., Skrypnyk, N.V., Haman, I.O., & Hokhkalenko, M.S. (2019). Formuvannya kompetentnosti studentiv medykiv metodamy symulyatsiynoho navchannya [Formation of competence of medical students by methods of simulation training]. Perspectives of world science and education: Proceedings of the II International science and practice conf. (pp. 178-183). Osaka. Retrieved from: http://sci-conf.com.ua [in Ukrainian].

Khanyukov, O.O., & Smolyanova, O.V. (2020). Symulyatsiyne navchannya yak zasib ovolodinnya fakhovymy kompetentnostyamy studentamy 6 kursu (obgruntuvannya, metodyka provedennya zanyattya, analiz) [Simulation training as a means of mastering professional competences by students of the 6th year (reasoning, method of conducting classes, analysis)]. SWorldJournal, 4 (06-04), 78-85. DOI 10.30888/2663-5712.2020-06-04-043 [in Ukrainian].

Gaur, U., Majumder, M.A.A., Sa, B., Sarkar, S., Williams, A., & Singh, K. (2020). Challenges and Opportunities of Preclinical Medical Education: COVID-19 Crisis and Beyond. SN Compr. Clin. Med., 1-6. DOI 10.1007/s42399-020-00528-1.

Grant, V.J., Robinson, T., & Catena, H., Eppich, N., & Cheng, A. (2018). Difficult debriefing situations: A toolbox for simulation educators. Medical Teacher, 40(7), 703-712. DOI 10.1080/0142159X.2018.1468558.

Eppich, W., & Cheng, A. (2015). Promoting Excellence and Reflective Learning in Simulation (PEARLS): Development and Rationale for a Blended Approach to Health Care Simulation Debriefing. Simulation in Healthcare, 10(2), 106-115. DOI 10.1097/SIH.0000000000000072.

Friederichs, H., Marschall, B., & Weissenstein, A. (2019). Simulation-based mastery learning in medical students: Skill retention at 1-year follow up. Medical Teacher, 41(5), 539-546. DOI 10.1080/0142159X.2018.1503411.

Harden, R.M., & Laidlaw, J.M. (2017). Essential Skills for a Medical Teacher: An Introduction to Teaching and Learning in Medicine. Elsevier.

Mahoney, B., Minehart, R.D., & Pian-Smith, M.C. (2020). Comprehensive healthcare simulation: anesthesiology. Springer.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-30

Як цитувати

Війтович, Л. Є. (2022). СИМУЛЯЦІЙНЕ НАВЧАННЯ ЯК ЗАСІБ ОВОЛОДІННЯ ФАХОВИМИ КОМПЕТЕНТНОСТЯМИ З ЦИКЛУ «ТОРАКАЛЬНА ХІРУРГІЯ» СТУДЕНТАМИ 5 КУРСУ . Медична освіта, (3), 70–75. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.3.13227

Номер

Розділ

КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД У ВИЩІЙ МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ