ЦІННОСТІ УКРАЇНСЬКОЇ МОЛОДІ В ЧАСІ ВІЙНИ: ДО ПИТАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОГО ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ

Автор(и)

  • О. М. Христенко Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-6036-2829

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.2.13021

Ключові слова:

національні цінності, громадянські цінності, громадянське виховання, майбутні лікарі

Анотація

У статті представлено результати контент-аналізу творчих робіт другокурсників Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України, які описували цінності української молоді в часі війни. Виявлено, що для студентів пріоритетними постають сімейні та національні цінності, а також мир, віра, свобода, гідність, єдність, доброчинність як фундаментальні цінності, котрі є особливо актуальними в умовах сучасних воєнних реалій. Майже всі автори есе зазначили про національну єдність як найважливішу цінність та передумову перемоги у війні з ворогом. Студенти стверджують, що українська героїчна історія, духовна етногенетична спадщина є тими фундаментальними цінностями, які підтримують  українців у війні. Репрезентовані наукові результати засвідчують ціннісне ставлення української молоді до таких соціальних/політичних/духовних інститутів, як держава, нація, сім’я, мова, віра, історія, культура. Студенти підтвердили своє розуміння важливості існування української держави, її суверенітету й територіальної цілісності, демократичних моральних національних засад розвитку українського суспільства, які виступають запорукою щасливого життя українців на своїй Богом даній землі.

Обґрунтовано необхідність підтримувати й підвищувати рівень громадянської свідомості сучасних студентів, утверджувати їх переконання про ціннісні пріоритети українських громадян у часі війни та післявоєнного періоду. У цьому контексті важливою є гуманітарна підготовка майбутніх медичних фахівців, зокрема, на заняттях з історії України та української культури. Зміст цих навчальних дисциплін слід доповнювати «воєнним компонентом», акцентуючи увагу на наукових проблемах, які розкривають історичну та ментальну різницю (протилежність) між Україною та росією, а ще цінність мови, віри, історії у зміцненні Української держави. 

 Обґрунтовано необхідність підтримувати й підвищувати рівень громадянської свідомості сучасних студентів, утверджувати їх переконання про ціннісні пріоритети українських громадян в часі війни та післявоєнного періоду. У цьому контексті важливою є гуманітарна підготовка майбутніх медичних фахівців, зокрема, на заняттях з історії України та української культури. Зміст цих навчальних дисциплін слід доповнювати «воєнним компонентом», акцентуючи увагу на наукових проблемах, які розкривають історичну та ментальну різницю (протилежність) між Україною та росією, а ще цінність мови, віри, історії у зміцненні української держави.  

Посилання

Verbytska, P. (2009). Poniatiinyi aparat hromadianskoho vykhovannia osobystosti [Conceptual apparatus of civic education of a personality]. Visnyk Zhytomyrskoho Derzhavnoho Universytetu. Pedahohichni Nauky – Bull. of Zhytomyr State University. Pedagogical Science, 43, 39-44 [in Ukrainian].

Kyzenko, V. (2015). Hromadianska osvita i vykhovannia – osnova hromadianskoho suspilstva [Civic education and upbringing is the basis of civil society]. Biolohiia i Khimiia v Ridnii Shkoli – Biology & Chemistry in Native School, 1, 34-37 [in Ukrainian].

Kuchynska, I.O. (2015). Hromadianske vykhovannia v Ukraini: mynulyi dosvid ta suchasni potreby [Civic education in Ukraine: past experience and current needs]. Kamianets-Podilskyi: vydavets PP Zvoleiko D.H. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-11-02

Як цитувати

Христенко, О. М. (2022). ЦІННОСТІ УКРАЇНСЬКОЇ МОЛОДІ В ЧАСІ ВІЙНИ: ДО ПИТАННЯ ГРОМАДЯНСЬКОГО ВИХОВАННЯ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ. Медична освіта, (2), 100–103. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.2.13021

Номер

Розділ

РОЗВИТОК АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ