СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.1.12950

Ключові слова:

лікарі-інтерни, тренажер, практичні навички

Анотація

Розвиток та вдосконалення галузі охорони здоров’я прямо пропорційно залежать від підготовки медичних кадрів, їхнього професіоналізму, якості знань, практичних навичок і володіння абстрактним мисленням. Підхід до тактики лікування кожного пацієнта вимагає від лікаря індивідуального бачення розвитку хвороби та її попередження.

Вагомою складовою формування майбутніх спеціалістів є практична підготовка з відпрацюванням якомога більшого спектра маніпуляцій у різних сферах та напрямках медичних фахівців.

Так, «симуляційний тренажер для відпрацювання техніки ендоскопічних втручань» надає змогу для візуального та тактильного контакту з технічними елементами для проведення операцій в малоінвазивній хірургії. Відомо, що подібні тренажери використовуються в закладах вищої освіти, але запропонована нами модель несе в собі низку переваг. Основними з них є розташування комплексу в операційній кімнаті з операційним столом, манекеном, який за розміром наближений до середньостатистичної людини. Анатомічна проекція розташування органів черевної порожнини дає змогу моделювання справжнього оперативного втручання. Оперуючий хірург знаходиться збоку від пацієнта, що деякою мірою утрудняє роботу з ендоскопічними маніпуляторами в порівнянні з ендоскопічними боксами, коли хірург знаходиться в прямій проекції від останнього. Але при роботі з нами запропонованим комплексом відбувається повна імітація процесу оперативного втручання. Тож при підготовці лікарів-інтернів даний винахід відіграє важливу роль у розвитку практичних навичок.

Посилання

Volosovets, T.M., Doroshenko, O.M., & Pavlenko, M.O. (2014). Osoblyvosti naukovo-pedahohichnoyi ta praktychnoyi pidhotovky likariv-stomatolohiv u ma¬histraturi [Features of scientific-pedagogical and practical training of dentists in the master’s program]. Ukrayinskyy stomatolohichnyy almanakh – Ukrainian Dental Almanac, 1 [in Ukrainian].

Makhlynets, N.P. (2015). Vymohy do formuvannya praktychnykh navychok u studentiv stomatolohichnoho fakultetu za umov navchannya za kredytno-modulnoyu systemoyu [Requirements for the formation of practical skills in students of the Faculty of Dentistry under the conditions of study on the credit-modular system]. Ukrayinskyy stomatolohichnyy almanakh – Ukrainian Dental Almanac, 5, 78-81 [in Ukrainian].

Rubanov, V.A., Lutsevich, O.E., Gallyamov, E.A., Tolstykh, M.P., & Mikhaylikov, T.G. (2016). Metod effek¬tivnogo simulyatsionnogo obucheniya tekhnike intrakorporal’nogo shva [The method of effective simulation training in the technique of intracorporeal suture]. Tikho¬okeanskiy meditsinskiy zhurnal – Pacific Medical Journal, 1(63), 62-65 [in Russian].

Bilash, S.M., Pronina, O.M., Koptev, M.M., & Kobenyak, M.M. (2019). Patent Ukrayiny № 137646. Kyiv: Derzhavne pidpryyemstvo «Ukrayinskyy instytut intelektualnoyi vlasnosti» (Ukrpatent) [in Ukrainian].

Tutchenko, M.I., & Susak, Ya.M. (2013). Symulyatsiyni tekhnolohiyi v navchanni studentiv-medykiv praktychnym navychkam [Simulation technologies in teaching medical students practical skills]. Aktualni problemy suchasnoyi medytsyny: Visnyk ukrayinskoyi medychnoyi stomatolohichnoyi akademiyi – Actual problems of modern medicine: Bulletin of the Ukrainian Medical Dental Academy, 1(41), 326-327 [in Ukrainian].

Chopchyk, V.D., & Kanyura, O.A. (2019). Sotsio¬lohichna otsinka orhanizatsiyi profesiynoyi pidhotovky interniv-stomatolohiv [Sociological assessment of the organization of professional training of interns-dentists]. Visnyk morskoyi medytsyny – Bulletin of Marine Medicine, 4(85), 12-18 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-05-30

Як цитувати

Проніна, О. М., Білаш, С. М., & Кобеняк, М. М. (2022). СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ЛІКАРІВ-ІНТЕРНІВ. Медична освіта, (1), 88–92. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2022.1.12950

Номер

Розділ

РЕФОРМУВАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ