ПРОФЕСІЙНА КОМУНІКАЦІЯ ПЕДІАТРА З ДИТИНОЮ ТА ЇЇ БАТЬКАМИ: МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ВИКЛАДАЧА

Автор(и)

  • К. Л. Стефанишин Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-5454-8942

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12699

Ключові слова:

професійна медична комунікація, комунікативні навички, практичне заняття, методична розробка, педіатр, дитина, анамнез

Анотація

Стаття стосується проблеми навчально-методичного забезпечення дисципліни за вибором «Професійна медична комунікація українською мовою лікаря з пацієнтом» для студентів третього року навчання спеціальності 222 «Медицина». Вивчення дисципліни ґрунтується на отриманих знаннях із української мови як іноземної та передбачає забезпечення комунікативних потреб студентів у навчально-професійній і навчально-науковій сферах, закладає основи фахової мови медика з перспективою їх подальшого використання у професійній діяльності, продовжує формувати комунікативні навички майбутніх спеціалістів.

Представлено методичну розробку практичного заняття «Професійна комунікація педіатра з дитиною та її батьками» для викладачів медичних закладів вищої освіти. Хід заняття структуровано згідно з вимогами до практичних занять у медичному ЗВО та адаптовано до комунікативних потреб іноземних студентів. Структура заняття містить п’ять етапів: актуалізацію опорних знань, роботу з текстом, засвоєння нового матеріалу, виконання тренувальних вправ, поточний контроль. Змістове наповнення відповідає програмі навчальної дисципліни: cкарги дитини (її батьків) із захворюваннями різних систем та органів; дитячі захворювання; об’єктивне обстеження; попередній діагноз.

Розроблена система вправ ознайомлює студентів із лексикою на позначення дитячих інфекційних захворювань; вчить реалізовувати комунікативні наміри в ситуаціях, пов’язаних з основними пунктами збору сімейного анамнезу (розпитування батьків), розвиває вміння збору анамнезу життя дитини раннього і старшого віку, практикує комунікативні навички спілкування педіатра з дитиною (батьками дитини), в якої є скарги на захворювання однієї із систем організму. Звернуто увагу на граматичні аспекти комунікативного мінімуму, необхідного для усного і письмового професійно орієнтованого спілкування українською мовою.

Посилання

Chernyshova, L.I., Volokhа, A.P., Bondarenko, A.V., Lapiy, F.I., Stepanovskyy, Yu.S., Kramarov, S.O., ... Teslenko, M.Yu. (2016). Infekciyni hvoroby u ditei: nac. pidruch. dlia likariv-interniv, sluhachiv pisliadyplomnoi medychnoi osvity, dytiachyh infekcionistiv, pediatriv, a takozh studentiv VMNZ IV r. a. [Infectious diseases in children: a textbook for interns, students of postgraduate medical education, pediatric infectious disease specialists, pediatricians, as well as students of HMEE IV year]. Kyiv: Medytsyna [in Ukrainian].

Karpova, M.Ye. (2018). Analiz pohliadiv naukovciv shchodo pidhotovky maibutnih pediatriv [Analysis of the views of scientists on the training of future pediatricians]. Zbirnyk naukovykh prats Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Pedahohichni nauky – Collection of scientific works of Kherson State University. Pedagogical Sciences, 82(3), 141-144 [in Ukrainian].

Boyarchuk, O.R., Synytska, V.O., Horishniy, I.M., Shcherbatyuk, N.Yu., Kosovska, T.M., … Mochulska, O.M. (2018). Naiposhyrenishi zahvoriuvannja v dytiachomu vici [The most common diseases in childhood]. Ternopil: TDMU [in Ukrainian].

Zalipska, I.Ya. Robocha programa dystsypliny «Profesiina medychna komunikatsiia ukrayinskoju movoiu likaria z patsiientom» [Work program of the discipline “Professional Medical Communication in Ukrainian of a Doctor with a Patient”]. Retrieved from: https://moodle.tdmu.edu.ua/mod/resource/view.php?id=242119 [in Ukrainian].

Lutsak, S.M., Ilkiv, A.V., Krynytska, O.I., Trefyak, N.I., Anistratenko, A.V., Rusnak, Yu.M., ... Fedorova, O.A. (2019). Ukrayinska mova jak inozemna dlia anglomovnyh studentiv-medykiv. Knyga 2. Osnovy profesiinoho movlennia [Ukrainian as a foreign language for English-speaking medical students. Vol. 2. Fundamentals of professional speech]. (Vols. 1-2). Kyiv: VSV «Medytsyna» [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-02

Як цитувати

Стефанишин, К. Л. (2022). ПРОФЕСІЙНА КОМУНІКАЦІЯ ПЕДІАТРА З ДИТИНОЮ ТА ЇЇ БАТЬКАМИ: МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА ПРАКТИЧНОГО ЗАНЯТТЯ ДЛЯ ВИКЛАДАЧА. Медична освіта, (4), 107–116. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12699

Номер

Розділ

РЕФОРМУВАННЯ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ