КОНТРОЛЬ ВХІДНОГО РІВНЯ ЗНАНЬ ЯК ПЕРЕДУМОВА ЕФЕКТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРІ

Автор(и)

  • С. Н. Вадзюк Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-9105-8205
  • С. С. Наконечна Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-8277-586X
  • І. Я. Папінко Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-6129-0097

DOI:

https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12686

Ключові слова:

вхідний рівень знань, студенти-медики, тестовий контроль

Анотація

Контроль знань студентів є важливою частиною процесу навчання як засіб управління навчальним процесом. Вхідний контроль проводиться перед вивченням нового предмета з метою виявлення залишкових знань студентів за дисциплінами, які забезпечують вивчення нового курсу. У статті проаналізовано результати тестування вхідного рівня знань здобувачів вищої медичної освіти для оцінки теоретичної підготовки студентів 2 курсу з подальшим застосуванням як передумови успішної організації вивчення дисципліни. Співробітники кафедри розробили пакети тестових завдань; кожен білет містив 8 запитань, що відповідають основним розділам шкільного курсу біології, а також дисципліни «Фізіологія» (система крові, кровообігу, травлення і виділення, дихання, нервова і гуморальна регуляція функцій організму та сенсорні системи). Аналізуючи отримані результати тестування, було встановлено, що показник успішності (кількість правильних відповідей) у 2021 р. є нижчим порівняно з 2019 р. Зниження загального показника може бути зумовлено запровадженням дистанційної форми освіти у 2020 р. у зв’язку з поширенням пандемії COVID-19. На основі одержаних результатів колективом кафедри розроблені заходи та прий­няті відповідні рішення з метою врахування виявлених особливостей, а також подальшого відстеження результатів навчання здобувачів у процесі вивчення дисципліни.

Посилання

Haluziak, V.M., Smetansky, M.I., & Shakhov, V.I. (2010). Pedahohika [Pedagogy]. Vinnytsya: Lohos [in Ukrainian].

Harmatiuk, N.D., & Martsenyuk, V.P. (2013). Osob¬ly¬vosti zastosuvannya testovoho kontrolyu pry vyvchenni inozemnoyi movy u vyshchykh navchalnykh zakladakh [Peculiarities of test control application at studying foreign language in higher educational institutions]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 66-69 [in Ukrainian].

Divnych, T.Ya. (2015). Dystantsiina forma navchannia u vyshchykh navchalnykh zakladakh yak odna iz tekhnolohii orhanizatsii navchalnoho protsesu [Distance form of education in higher educational institutions as one of the technologies of organization of educational process]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 66-69 [in Ukrainian].

Sayenko, N.S. (2005). Teoretychni aspekty kontrolyu unavchanni inshomovnoho profesiynoho spilkuvannya [Theoretical aspects of control in teaching foreign language professional communication]. Visnyk Nats. tekh. univ. Ukrayiny «Kyyivskyy politekhnichnyy instytut». Filosofiya. Psykholohiya. Pedahohika – Visnyk of National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”. Philosophy. Psychology. Pedagogy, 1 (16), 74-78 [in Ukrainian].

Heryak, S.M., Korda, I.V., & Bahniy, N.I. (2010). Testuvannya yak osnova kredytno-modulnoho kontrolyu [Testing as a basis of credit-modular verification]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 77-79 [in Ukrainian].

Unhurian, L.M., & Obrazenko, M.S. (2011). Zastosu¬vannia testovoi systemy otsinky znan u navchalnomu protsesi [Application of the test system of estimation of knowledges in the educational process]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 20-22 [in Ukrainian].

Yastremska, S.O., & Mazur, L.P. (2013). Dosvid vprovadzhennia dystantsiinoi osvity v Ternopilskomu derzhavnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Hor¬bachevskogo [Experience of introducing distance education in I. Horbachevsky Ternopil State Medical University]. Mysula, I.R. (Ed.). Materialy X yuvileinoi Vseukr. navch.-nauk. konf. z mizhnar. uchastiu «Kredytno-modulna systema orhanizatsii navchalnoho protsesu u vyshchykh medychnykh (farmacevtychnomu) navchalnykh zakladakh Ukrainy na novomu etapi» – Proceedings of the X Anniversary All-Ukrainian Educational and Scientific Conference with International Participation “Credit-transfer system of educational process organization in medical schools (pharmaceutical) of Ukraine at a new stage”. (Vols 1). (рр. 358–361). Ternopil: TDMU [in Ukrainian].

Sharma, S.C., & Maharjan, S. (2005). Entry knowledge and situational feedback of MBBS students. Kathmandu Univ. Med. J. (KUMJ), 3(4) (Oct.-Dec.), 442-448. PMID: 16449854.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-02

Як цитувати

Вадзюк, С. Н., Наконечна, С. С., & Папінко, І. Я. (2022). КОНТРОЛЬ ВХІДНОГО РІВНЯ ЗНАНЬ ЯК ПЕРЕДУМОВА ЕФЕКТИВНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРІ. Медична освіта, (4), 10–15. https://doi.org/10.11603/m.2414-5998.2021.4.12686

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ