КОМУНІКАТИВНА КУЛЬТУРА МАЙБУТНЬОГО ЛІКАРЯ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12416Ключові слова:
комунікація, спілкування, комунікативні якості, комунікативні вміння, комунікативна культураАнотація
Анотація. У статті проаналізовано сутність понять «комунікація», «спілкування», «комунікативна культура». З’ясовано, що обов’язок майбутнього лікаря полягає не лише в організації процесу лікування, а й у безпосередньому спілкуванні з пацієнтами, родичами, друзями та колегами хворих. Обґрунтовано, що професійне мовлення майбутнього лікаря має величезне психотерапевтичне значення і є потужним засобом впливу на пацієнта, необхідним для правильної діагностики та ефективного лікування захворювань. Комунікативна культура є сукупністю професійних якостей, моральних цінностей і комунікативних умінь майбутнього лікаря. Розглянено основні якості формування професійно-комунікативної культури майбутнього лікаря (доброзичливість, емпатійність, комунікабельність, рефлективність, урівноваженість). Доведено, що комунікативні якості визначають продуктивність і результативність професійної діяльності та є одним із критеріїв сформованості комунікативної культури майбутнього лікаря. Професійні якості, моральні цінності та комунікативні вміння, що реалізуються під час спілкування в системі взаємовідносин «лікар – пацієнт», визначають рівень сформованості професійно-комунікативної культури майбутнього лікаря.
У матеріалах підготовки до заняття з англійської мови та англійської мови за професійним спрямуванням у системі Moodle подано не лише текстовий, а й відеоматеріал із тем, що вивчаються, з метою візуалізації навчальної інформації. Видано навчальні посібники “Video Activity Book” для студентів першого та другого курсів медичного факультету для забезпечення теоретичної та методичної бази формування комунікативних якостей і вмінь студентів як однієї зі складових професійно-комунікативної культури майбутніх лікарів.
Посилання
Babenko, O. (2004). Plekaymo movnu osobystist [Cherish a linguistic personality]. Dyvoslovo – Miracle Word, 4, 56-59 [in Ukrainian].
Humenna, I.R. (2020). Komunikatyvna kompetentnist yak odna iz skladovykh profesiynoi kultury maibutnikh likariv [Communicative competence as one of the com- ponents of the professional culture of future physicians]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho nats. universytetu. Seriia «Pedahohika, sotsialna robota» – Scientific Bulletin of Uzhhorod National University. Series “Pedagogy, social work”, 29, 42-45 [in Ukrainian].
Kasevych, N.M. (2009). Medsestrynska etyka i deontolohiia: pidruchnyk [Nursing ethics and deontology: a textbook]. Kyiv: Instytut kulturolohii AMU [in Ukrainian].
Kinash, O.I. (2020). Formuvannia komunikatyvnoi kompetentnosti maibutnikh likariv na etapi profesiinoi pidhotovky [Formation of communicative competence of future doctors at the stage of professional training]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 84-88 [in Ukrainian].
Kosenko, Yu.V. (2011). Osnovy teoriyi movnoyi komunikatsiyi [Fundamentals of the theory of language communication ed. manual]. Sumy: Sumy State University [in Ukrainian].
Lisovyi, M.I. (2006). Formuvannia profesiinoho movlennia maibutnikh medychnykh pratsivnykiv u vyshchykh medychnykh navchalnykh zakladakh [Formation of professional speech of future medical workers in higher medical educational institutions]. Candidate’s thesis. Retrieved from: http://library.vspu.net/jspui/bitstream/123456789/909/1/Lisovyi.pdf [in Ukrainian].
Ostraus, Yu.M. (2016). Komunikatyvni yakosti yak kryterii sformovanosti profesiino-komunikatyvnoi kultury maibutnikh simeinykh likariv [Communicative qualities as a criterion for the formation of professional and communicative culture of future family doctors]. Naukovi zapysky Ber¬dianskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu. Seria «Pedahohichni nauky» – Scientific notes of Berdyansk State Pedagogical University. Seria “Pedagogical sciences”, 1, 172-179 [in Ukrainian].
Kuchma, M.O., & Kolodnytska, O.D. (2019).Video Activity Book for the first-year students speciality 222 “Medicine” [textbook]. Ternopil: TSMU.
Kuchma, M.O., & Kolodnytska, O.D. (2018). Video Activity Book for the second-year students speciality 222 “Medicine”: manual. Ternopil: TSMU.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.