ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНО-ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У ТЕРНОПІЛЬСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ

Автор(и)

  • Н. І. Гантімурова Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-8587-7570

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12415

Ключові слова:

професійно-практична підготовка, стандарти вищої освіти, робоча навчальна програма, іноземні студенти, практика

Анотація

Анотація. У статті висвітлено основні особливості організації професійно-практичної підготовки іноземних студентів у Тернопільському національному медичному університеті. Вказано на важливість вивчення мови тієї країни, де здобуває вищу освіту іноземець, що підвищить якість підготовки та формування комунікативної і професійно-комунікативної компетенції, дозволить успішно включитися в навчальний процес та в майбутньому вдало пристосуватися до соціальних ролей, що їх можуть виконувати медики як члени певного соціуму. Здійснено аналіз стандартів вищої освіти і робочих програм, їхньої структури та ступеня використання в процесі надання освітніх послуг іноземним громадянам. Вказано доцільність впровадження кредитно-модульної системи як ефективної моделі організації навчання, застосування методик «єдиного дня», ліній практичних навичок, практично-орієнтованої Z-системи навчання, семестрового тестового контролю знань студентів у Тернопільському національному медичному університеті імені І. Я. Горбачевського. Особлива увага звернена на впровадження сучасних педагогічних технологій, ліцензійних іспитів, розробка яких здійснюється у співдружності з закордонними університетами та провідними медичними закладами вищої освіти України, що значною мірою покращує якість набору іноземців для навчання й отримання медичної, стоматологічної та фармацевтичної освіти. Виокремлено важливість проведення навчальної практики як невід’ємної складової частини процесу підготовки іноземних студентів-медиків у Тернопільському національному медичному університеті. Проаналізовано особливості організації і методичного забезпечення самостійної позааудиторної роботи студентів, що має відповідне дидактичне забезпечення та відіграє важливу роль у формуванні професійного мислення, застосовуванні теоретичних знань у практичній діяльності, що сприяє формуванню свідомої особистої причетності іноземного студента-медика до суспільно значущих справ. 

Посилання

Bilohorka, M., & Moroz, T. (2015). Shliakhy for¬muvannia movnoi kompetentnosti osobystosti : naukovo-metodychnyy pidkhid [Ways of Forming the Language Competence of the Individual : Scientific Methodological Approach]. Aktualni pytannia humanitarnykh nauk – Current Issues of Humanitarian Sciences, 11, 222-228 [in Ukrainian].

Vitkin, L., Kaptiev, S., & Himicheva, G. (2003). Normatyvne zavezpechennia systemy yakosti VNZ [Standard maintenance of the higher educational institution quality system]. Standartyzatsiia, sertyfikatsiia, yakist – Standardization, Сertification, Quality, 4, 57-65 [in Ukrainian].

Hantimurova, N.I., Fedchyshyn, N.O., & Rudiak, Yu.A. (2019). Profesiina pidhotovka studentiv-inozemtsiv u medychnykh universytetakh Ukrainy [Professional training of foreign students in the medical universities of Ukraine]. Medychna osvita – Medical Education, 4 (84), 5-9 [in Ukrainian].

Kalashnik, N.V. (2016). Osoblyvosti osvitnʹo-vykhovnoyi roboty z inozemnymy studentamy u vyshchykh medychnykh navchalʹnykh zakladakh Ukrayiny [Peculiarities of educational work with foreign students in higher medical educational institutions of Ukraine]. Pedahohichni nauky – Pedagogical sciences, 1(83), 60-66 [in Ukrainian].

(2019). Nakaz Pro zatverdzhennia polozhennia pro provedennia praktyky studentiv Ternopilskogo natsionalnogo meduchnogo universytety imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrainy vid 29.11.2019 r. № 681 [Order On the approval of the regulation of I. Ya. Horbachevsky Ternopil National Medical University of Ministry of Health of Ukraine students practice dated 29.11.2019 No. 681]. Ternopil [in Ukrainian].

Khomenko, K.P. (2015). Formuvannia profesiynoyi competentnosti maybutnih likariv [Formation of professional competence of future doctors]. Humanitarnyi visnyk Pereyaslav-Khmelnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu im. Hryhoriia Skovorody – Humanitarian Bulletin of Hryhorii Skovoroda Pereyaslav-Khmelnytskyi State Pedagogical University, 36 (62), 2, 1, 321-330 [in Ukrainian].

Nakhaieva, Ya.M., & Humenna, I.R. (2019). Forming the professional competence of future doctors as a pedagogical problem when studying foreign languages. Medychna osvita – Medical Education, 3 (83), 108-112.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-13

Як цитувати

Гантімурова, Н. І. (2021). ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ ПРОФЕСІЙНО-ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У ТЕРНОПІЛЬСЬКОМУ НАЦІОНАЛЬНОМУ МЕДИЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ ІМЕНІ І. Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО МОЗ УКРАЇНИ. Медична освіта, (2), 68–73. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12415

Номер

Розділ

Матеріали конференції