ЗАПРОВАДЖЕННЯ ЗМІШАНОЇ ФОРМИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРІ ГОСПІТАЛЬНОЇ ХІРУРГІЇ ЗАПОРІЗЬКОГО ДЕРЖАВНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12410

Ключові слова:

дистанційне навчання, навчальний процес

Анотація

Анотація. У статті наведено досвід організації дистанційної освіти на кафедрі госпітальної хірургії Запорізького державного медичного університету з впровадженням новітніх технологій навчання по хірургічній спеціальності.

Microsoft Teams – центр командної роботи в сервісі Microsoft Office 365. Тут інтегровано користувачів, вміст та інструменти, необхідні команді для ефективної роботи і взаємодії. Для студентів завантажені електронні матеріали для підготовки. Автоматичний підрахунок процента правильних відповідей нівелює суб’єктивність оцінювання. Інтерактивні відеоконференції у режимі реального часу дають можливість повноцінного усного опитування та розбору клінічних випадків з одночасною презентацією фото- та відеоматеріалів.

На базі платформи edX ЗДМУ створено онлайн-курси за вибором, серед яких студент самостійно обирає той, що складає для нього найбільший інтерес. Для написання історії хвороби використовується віртуальний симулятор пацієнта Body Interact. Останній укомплектований різноманітними сценаріями з клініки та невідкладних станів.

Внаслідок проведеного аналізу автори дійшли висновків, що розвиток інформаційних технологій розширює можливості як для самоосвіти студентів, так і для впровадження новітніх форм викладання в педагогічний процес. Успішна педагогіка та ефективна освіта мають бути інтерактивними. Обговорення є однією з найефективніших форм навчального процесу і, вірогідно, саме тому залишається незмінною складовою освіти. Анонімне анкетування та спільні круглі столи (в тому числі в онлайн-відеоформаті) викладачів та студентського активу щодо освітнього процесу є дієвим механізмом для гнучкого розвитку освіти й ефективного компромісу між існуючими карантинними обмеженнями та потребами студентства.

Посилання

Borisyuk, I.Yu., & Kutasevich, N.V. (2020). Dystan¬tsiyne navchannya – yak vazhlyva lanka suchasnoyi medychnoyi systemy vyshchoyi osvity [Distance learning - as an important part of the modern medical system of higher education]. Aktualni pytannya vyshchoyi medychnoyi (farmatsevtychnoyi) osvity v Ukrayini – Current issues of higher medical (pharmaceutical) education in Ukraine: Proceedings of the XVII All-Ukrainian Scientific and Practical Conference with international participation. Ternopil: TNMU [in Ukrainian].

Gerasymchuk, P.O., Pavlyshyn, A.V., & Fira, D.B. (2021). Vprovadzhennya innovatsiynykh tekhnolohiy u vykladannya navchalnoyi dystsypliny na kafedri zahalnoyi khirurhiyi [Implementation of innovative technologies of teaching at the department of general surgery]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 17-22 [in Ukrainian].

Grytsenko, S.Y., Bedeniuk, A.D., Dobrorodniy, V.B., & Burak, A.Ye. (2020). Dosvid provedennya dystantsiynykh onlayn-seminariv pid chas karantynu na kafedri khirurhiyi №1 z urolohiyeyu, maloinvazyvnoyu khirurhiyeyu ta neyrokhirurhiyeyu imeni L.Ya. Kovalchuka [Experience of conducting distance online seminars during quarantine distance at the L. Ya. Kovalchuk department of surgery No. 1 with urology, minimally invasive surgery and neurosurgery]. Medychna osvita – Medical Education, 3, 21-23 [in Ukrainian].

Zakon Ukrayiny Pro vnesennya zmin do deyakykh zakonodavchykh aktiv Ukrayiny, spryamovanykh na zabezpechennya dodatkovykh sotsialnykh ta ekonomichnykh harantiy u zvyazku z poshyrennyam koronavirusnoyi khvoroby (COVID-19) vid 30.03.2020 r. № 540-IX [The Law of Ukraine On Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine Aimed at Providing Additional Social and Economic Guarantees in Connection with the Spread of Coronavirus Disease (COVID-19) dated 30.03.2020 No. 540-IX]. zakon.rada.gov.ua. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/540-20#Text [in Ukrainian].

Lyst MON Ukrayiny Shchodo tymchasovoho perekhodu na dystantsiyne navchannya vid 12.10.2020 r. No. 1/9-576 [Letter of the Ministry of Education and Science of Ukraine Regarding the temporary transition to distance learning

dated 12.10.2020 No. 1/9-576]. mon.gov.ua. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/npa/shodo-timchasovogo-perehodu-na-distancijne-navchannya [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-10-13

Як цитувати

Никоненко, А. О., & Вільданов, С. Р. (2021). ЗАПРОВАДЖЕННЯ ЗМІШАНОЇ ФОРМИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЦЕСУ НА КАФЕДРІ ГОСПІТАЛЬНОЇ ХІРУРГІЇ ЗАПОРІЗЬКОГО ДЕРЖАВНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ. Медична освіта, (2), 43–47. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12410

Номер

Розділ

Матеріали конференції