ОНОВЛЕННЯ ЗМІСТУ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МІКРОБІОЛОГІЯ, ВІРУСОЛОГІЯ І ІМУНОЛОГІЯ» НА ОСНОВІ НАУКОВИХ ДОСЯГНЕНЬ І СУЧАСНИХ ПРАКТИК
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12409Ключові слова:
мікробіологія, вірусологія і імунологія, навчальний план, освітньо-наукова програма, робоча програма, доктор філософіїАнотація
Анотація. У статті розглянуто зміст навчальної дисципліни «Мікробіологія, вірусологія і імунологія», що належить до циклу вибіркових дисциплін професійної підготовки освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії (здобувачів третього рівня вищої освіти) за спеціальністю 091 «Біологія» у галузі знань 09 «Біологія». Сучасне суспільство сьогодні потребує конкурентоспроможного науковця та викладача, тож забезпечення високої якості освітньої підготовки доктора філософії є необхідною умовою при підготовці аспіранта. Зміна освітньої парадигми вимагає оновлення змісту згідно з європейськими стандартами.
У статті висвітлено зміст дисципліни «Мікробіологія, вірусологія і імунологія» та зміни, які відбулися у робочій програмі, що пов’язано з розвитком наук мікробіології, вірусології, імунології, оновленням інформації про нові структури інфекційної патології, повʼязаної зі зростанням кількості збудників інфекцій, збільшенням частоти персистентних форм інфекційного процесу, розширенням спектра умовно-патогенних мікроорганізмів з множинною стійкістю до протимікробних засобів, використанням нових методів дослідження матеріалу та ідентифікації мікроорганізмів. Таким чином, зміни в робочій програмі «Мікробіологія, вірусологія і імунологія» для підготовки докторів філософії за спеціальністю 091 «Біологія» спрямовані на поєднання навчальної діяльності з науковим пошуком.
Посилання
Hordiychuk, S.V. (2017). Zabezpechennia iakosti pidhotovky mahistriv ta doktoriv filosofii (PhD) z medsestrynstva v umovakh reformuvannia vyshchoi medychnoi osvity [Ensuring the quality of training of masters and doctors of philosophy (PhD) in nursing in the context of reforming higher medical education]. Pidhotovka doktoriv filosofii (PhD) v umovakh reformuvannia vyshchoi osvity: materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Training of Doctors of Philosophy (PhD) in the context of higher education reform: materials of the All-Ukrainian scientific-practical conference. Zaporizhzhia: Zaporizkyy natsionalnyy universytet [in Ukrainian].
Klishch, I.M., Potikha, N.Ya., & Kovalyk, O.S. (2018). Dosvid pidhotovky doktoriv filosofii za osvitno-naukovymy prohramamy u derzhavnomu vyshchomu navchalnomu zakladi «Ternopilskyy derzhavnyy medychnyy universytet imeni I.Ya. Horbachevskoho Ministerstva Okhorony Zdorovia Ukrainy» [The experience of doctors’ of philoso¬phypreparation for educational and scientific programs at the State Institution of Higher Education “I.Ya. Horbachevsky Ternopil State Medical University of Ministry of Health of Ukraine”]. Medychna osvita – Medical Education, 2, 121-124 [in Ukrainian].
Mamotova, T.V., & Rudik, N.M. (2017). Zmist ta osoblyvosti vykladannia dystsypliny «Upravlinnia ukovymy proektamy» za prohramoiu pidhotovky doktoriv filosofii «Publichne upravlinnia ta administruvannia» [Content and features of teaching the discipline “Management of scientific projects” according to the training program of doctors of philosophy “Public administration and administration”]. Pidhotovka doktoriv filosofii (PhD) v umovakh reformuvannia vyshchoi osvity: materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Training of Doctors of Philosophy (PhD) in the context of higher education reform: materials of the All-Ukrainian scientific-practical conference. Zaporizhzhia: Zaporizkyy natsionalnyy universytet [in Ukrainian].
Pertseva, T.O., Mamchur, V.Y., Onul, N.M., & Horbuntsov, V.V. (2017). Osoblyvosti pidhotovky doktoriv filosofii za osvitno-naukovymy prohramamy u DZ «Derzhavna medychna akademiia MOZ Ukrainy» [Peculiarities of training doctors of philosophy according to educational and scientific programs in the State Medical Academy of the Ministry of Health of Ukraine]. Pidhotovka doktoriv filosofii (PhD) v umovakh reformuvannia vyshchoi osvity: materialy Vseukrainskoi naukovo-praktychnoi konferentsii – Training of Doctors of Philosophy (PhD) in the context of higher education reform: materials of the All-Ukrainian scientific-practical conference. Zaporizhzhia: Zapo-rizkyy natsionalnyy universytet [in Ukrainian].
(2016). Poriadok pidhotovky zdobuvachiv vyshchoi osvity stupenia doktora filosofii ta doktora nauk u vyshchykh navchalnykh zakladakh (naukovykh ustanovakh) [The order of preparation of applicants for higher education for the degree of Doctor of Philosophy and Doctor of Science in higher educational institutions (scientific institutions)]. zakon2.rada.gov.ua Retrieved from: http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/261- 2016-%D0%BF.
Paliy, H.K., Shyrobokov, V.P., Ivanova, S.A., & Kovalchuk, V.P. (2016). Strukturyzatsiia ta problemy vykladannia klinichnoi mikrobiolohii na etapi internatury [Restructuring and problems of teaching clinical microbiology during internship]. Biomedical and Biosocial Anthropology, 26, 187-188 [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.