МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «НУТРИЦІОЛОГІЯ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • А. О. Савич Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-6053-7625
  • Л. В. Слободянюк МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «НУТРИЦІОЛОГІЯ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ https://orcid.org/0000-0002-0400-1305
  • С. М. Марчишин Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-9585-1251

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12014

Ключові слова:

нутриціологія, дієтичні добавки, спеціальні харчові продукти, функціональні харчові продукти, лікувальне харчування

Анотація

У статті висвітлено шляхи вирішення основних проблем, з якими стикаються викладачі при підготовці фахівців другого (магістерського) рівня вищої освіти галузі знань 22 «Охорона здоров’я» під час викладання вибіркової дисципліни «Нутриціологія». Проаналізовано основні проблеми, які можуть впливати на результативність навчання студентів фармацевтичного факультету денної форми навчання зі спеціальності 226 «Фармація, промислова фармація». Дослідження базується на вивченні матеріалів, отриманих із відкритих джерел інформації та власного досвіду авторів. У статті наведені сучасні техно­логії викладання та тестування студентів з дисципліни «Нутриціологія», впроваджені на кафедрі фармакогнозії з медичною ботанікою Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України.

Метою викладання дисципліни «Нутриціологія» є формування системи знань і вмінь, які однозначно дадуть можливість майбутньому фахівцю фармацевтичної галузі повноцінно та якісно виконувати свої професійні обов’язки у сфері лікувальної нутриціології, й допоможе набути знання з виробництва, класифікації та сфери застосування дієтичних добавок і харчових продуктів функціонального та спеціального призначення.

Запропонований метод дозволяє викладачеві успішніше будувати освітній процес, що, в кінцевому підсумку, позитивно позначається на загальному засвоєнні курсу.

Біографії авторів

А. О. Савич, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID ABD-7342-2020
Scopus Author ID 57219298635

Л. В. Слободянюк, МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «НУТРИЦІОЛОГІЯ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ

ResearcherID AAM-4248-2021
Scopus Author ID 57211311669

С. М. Марчишин, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

Scopus Author ID 6507637943

Посилання

Korda, M.M., Chornomydz, A.V., Shulhai, A.H., & Mashtalir, A.I. (2020). Osoblyvosti funktsionuvannya systemy vnutrishnoho zabezpechennya yakosti vyshchoyi osvity v ternopilskomu natsionalnomu medychnomu universyteti imeni I. Ya. Horbachevskoho MOZ Ukrayiny [Features of functioning of the system of internal quality assurance of higher education at I. Horbachevsky Ternopil National Medical University of Ministry of Health of Ukraine]. Medychna osvita – Medical Education, 4, 32-37 [in Ukrainian].

Breemen, R.B. (2015). Development of safe and effective botanical dietary supplements. Journal of Medicinal Chemistry, 58(21), 8360-8372.

Davison, K.M., D’Andreamatteo, C., & Smye, V.L. (2019). Medical nutrition therapy in Canadian federal correctional facilities. BMC Health Services Research, 19(1), 89.

Dwyer, J.T., Coates, P.M., & Smith, M.J. (2018). Dietary Supplements: regulatory challenges and esearch resources. Nutrients, 10(1), 41.

Jimenez, E.Y., Kelley, K., Schofield, M., Brommage, D., Steiber, A., Abram, J.K., & Kramer, H. (2020). Medical nutrition therapy access in CKD: a cross-sectional survey of patients and providers. Kidney Medicine, 3(1), 31-41.

Evert, A.B., Boucher, J.L., Cypress, M., Dunbar, S.A., Franz, M.J., Mayer-Davis, E.J., ... Yancy, W.S., Jr. (2013). Nutrition therapy recommendations for the management of adults with diabetes. American Diabetes Association. Diabetes Care, 36(11), 3821-3842.

Yébenes, J.C., Campins, L., Martínez de Lagran, I., Bordeje, L., Lorencio, C., Grau, T., ... Serra-Prat, M. (2019). Nutritrauma: A key concept for minimising the harmful effects of the administration of medical nutrition therapy. Nutrients, 11(8), 1775.

Sprouse, A.A., & Breemen, R.B. (2016). Pharmaco¬kinetic interactions between drugs and botanical dietary supplements. Drug Metabolism and Disposition: the Biological Fate of Chemicals, 44(2), 162-171.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-08-05

Як цитувати

Савич, А. О., Слободянюк, Л. В., & Марчишин, С. М. (2021). МЕТОДИЧНІ АСПЕКТИ ВИКЛАДАННЯ ВИБІРКОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ «НУТРИЦІОЛОГІЯ» ДЛЯ СТУДЕНТІВ ФАРМАЦЕВТИЧНОГО ФАКУЛЬТЕТУ ДЕННОЇ ФОРМИ НАВЧАННЯ. Медична освіта, (2), 59–63. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.2.12014

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ