МОДЕЛЮВАННЯ ПРОЦЕСУ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО ВИКЛАДАЧА МЕДИЧНОГО ЗАКЛАДУ ВИЩОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2021.1.11923Ключові слова:
моделювання, майбутній викладач, компетентність, медичний ЗВОАнотація
Актуальність дослідження зумовлена суттєвими змінами у функціонуванні закладів вищої освіти (ЗВО) щодо підготовки нової генерації фахівців. Можливість концептуально осмислити об’єктивні зв’язки між елементами, компонентами, етапами процесу підготовки майбутніх викладачів медичного ЗВО дозволяє процес моделювання. Мета статті – на основі наукових ідей теоретично обґрунтувати наявні підходи до проблеми моделювання професійної діяльності майбутніх фахівців медичних ЗВО. Під час проведення дослідження було застосовано такі методи науково-педагогічного дослідження: системний аналіз, синтез та узагальнення науково-педагогічної літератури, моделювання. Результати дослідження: 1) моделювання дозволяє прогнозувати розвиток педагогічного процесу, орієнтує викладачів на досягнення кінцевих результатів навчання, забезпечує засвоєння й ефективне використання нових технологій, розвиває системне бачення розв’язання проблем, служить дійовим фактором поліпшення якості роботи ЗВО; 2) завдання моделювання професійної підготовки викладача медичного ЗВО полягає у встановленні відповідності між вимогами до підготовки викладача і фактичним обсягом професійних знань та вмінь, рівнем його компетентності, зокрема передбачає опис еталонних вимог до нього як фахівця: функцій, які він має виконувати на робочому місці; задач, які повинен вміти розв’язувати; професійних компетентностей, які дозволяють фахівцю виконувати посадові обов’язки високопрофесійно, творчо, інноваційно; 3) моделювання професійної підготовки викладача передбачає побудову моделі, що являє собою сукупність цільового, мотиваційного, теоретико-методологічного, змістовно-технологічного, рефлексивно-аналітичного, результативно-оцінювального компонентів, які в сукупності створюють фундамент для формування компетентностей, що визначають готовність майбутніх фахівців медичної сфери до професійної діяльності у медичному ЗВО.
Посилання
Volkova, N., & Tarnopolskyi, O. (2013). Modeliuvannia profesiinoi diialnosti u vykladanni navchalnykh dystsyplin u vyshakh: monohrafiia [Modeling of professional activity in teaching disciplines in universities]. Dnipropetrovsk: Dnipropetrovskyi Universytet imeni A. Nobelia [in Ukrainian].
Zubyk, L. Model formuvannia profesiinykh kompetentnostei maibutnikh IT-fakhivtsiv u protsesi vyvchennia fakhovykh dystsyplin [Model of formation professional competence of it specialists during the studying of professional disciplines]. URL: file:///C:/Users/Viktoriia/Downloads/Nvmdup_2016_1_18%20(8).pdf [in Ukrainian].
Kondratiuk, V. Ye., Shevchuk, S.H., Khomaziuk, V.A., Bychkov, O.A., & Ostashevska, T.H. Kompetentnisnyi pidkhid do vykladannia propedevtyky vnutrishnoi medytsyny [Сompetence approach to teaching propaedeutics of internal medicine]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 47-49 [in Ukrainian].
Maslov, V.I. (2009). Kontseptualni zasady pobudovy, zmist i struktura oriientovanoi modeli funktsionalnoi kompetentnosti kerivnykiv navchalnykh zakladiv [Conceptual principles of construction, content and structure of the oriented model of functional competence of heads of educational institutions]. Pisliadyplomna osvita v Ukraini. – Post-Diploma Education in Ukraine, 2, 3-10 [in Ukrainian].
Vitvytska, S.S. (2019). Modeliuvannia profesiinoi pidhotovky fakhivtsiv v umovakh yevrointehratsiinykh protsesiv [Modeling of professional training in the con¬ditions of European integration processes]. Zhytomyr: Vyd. O.O. Yevenok [in Ukrainian].
Slovopediia. Slovnyk inshomovnykh sliv Melnychuka [Word therapy. Dictionary of Melnychuk’s foreign words]. slovopedia.org.ua. URL: http://slovopedia.org.ua/42/53404/286283.html [in Ukrainian].
Stynska, V. (2020). Modeliuvannia profesiinoi diial¬nosti maibutnikh vykladachiv zakladiv vyshchoi osvity [Modelling the professional activity of the future HEI lecturers]. Novi tekhnolohii navchannia – Іnnovative Learning Technoligies, 94, 315-319 [in Ukrainian].
Stoliarenko, O.V. (2015). Modeliuvannia pedahohichnoi diialnosti u pidhotovtsi fakhivtsia: navchalno-metodychnyi posibnyk [Modeling of pedagogical activity in specialist training]. Vinnytsia: TOV «Nilan-LTD» [in Ukrainian].
Shynkaruk, V.I. (2002). Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk [Philosophical encyclopedic dictionary]. Кyiv: Abrys [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2021 Медична освіта
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.