HАУКОВО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАJІЬНОГО ПРОЦЕСУ В КРЕМЕНЕЦЬКІЙ ГІМНАЗІЇ (ЛІЦЕЇ) ПРОТЯГОМ 1805–1833 РОКІВ В УРОЧНИЙ ТА ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС

Автор(и)

  • V. M. Vasyluk Кременецька обласна гyманітарно-педагогічна академія імені Тараса Шевченка

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11672

Ключові слова:

Кременецький ліцей (1805–1833), навчальний процес та його особливості

Анотація

Освіта молоді – це майбутнє його народу. Програма й система навчання  Волинської гімназії та ліцею, згідно з рекомендаціями Тадеуша Чацького і Гуго  Коллонтая, у перших класах передбачали вивчення класичних та навчання іноземних мов. З метою розвитку учня програма була складена так, щоб у першу чергу розвивалася памʼять, яка є фундаментом у пошуку майбутніх знань. На вищому рівні, тобто на курсах, переважало вивчення предметів, які вимагали не стільки памʼяті, скільки мислення. Розвивалися також здібності (таланти).

Тексти лекцій складали самі викладачі, учні (студенти) записували ці тексти (конспекти) у свої зошити під час читання текстів лекцій чи дискусій (семінарів). Бібліотека була забезпечена літературою в достатній кількості, а викладацький склад – європейськими професорами.

Посилання

Vasyliuk, V. (2015). Naukovo-metodychne zabezpechen¬nia navchalnoho protsesu v Kremenetskomu litsei 1805-1833 [Scientific and methodological support of the edu¬cational process in Kremenets Lyceum 1805-1833]. “Ateny Wołyńskie” – między historią a współczesnością; Kremenets [in Ukrainian].

Danyliak, P.H. (2009). Tadeush Chatskyi ta yoho rol u rozvytku osvity na Pravoberezhnii Ukraini: Zasnuvannia Kremenetskoi himnazii [Tadeusz Chatski and his role in the development of education in the Right Bank of Ukraine: Establishment of Kremenets Gymnasium]. Ukrainskyi istotychnyi zhurnal – Ukrainian Historical Journal, 2 (485), 11-66 [in Ukrainian].

Koliadenko, S.M. (2015). Istorychnyi analiz metodiv ta form sotsialno-pedahohichnoi pidtrymky uchniv Volynskoi himnazii [Historical analysis of methods and forms of social and pedagogical support of students of Volyn gymnasium]. “Ateny Wołyńskie” – między historią a współczesnością; Kremenets [in Ukrainian].

Koliadenko, S.M. (2003). Kremenetskyi litsei u systemi osvity Volyni (ХІХ – 30-ties of ХХ century): monohrafiia [Kremenets Lyceum in the education system of Volyn (XIX - 30s of the XX century: monograph]. Zhytomyr: Zhytomyr State Pedagogical University [in Ukrainian].

Lehkun, O. (2009). Orhanizatsiia navchalno-vykhovnoho protsesu v himnazii im. T. Chatskoho Kremenetskoho

litseiu (1920–1939) [Organization of the educational process in the gymnasium of T. Chatsky Kremenets Lyceum (1920–1939)]. Kremenets Lyceum in the context of the development of education, science and culture in Volyn in the first third of the twentieth century: Collection of Scientific Works. Ternopil: Terno-hraf [in Ukrainian].

Shmyt, A. (2012). Kremenetskyi litsei yak zrazok prosvitnytskoi modeli shkoly na terytorii Ukrainy u pershii polovyni XIX stolittia: monohrafiia [Kremenets Lyceum as a sample of the educational model of the school on the territory of Ukraine in the first half of the XIX century: monograph]. Stronskyi, H. (Ed.). Kremenets [in Ukrainian].

Danowska, Е. (2006). Tadeusz Czacki 1765-1813. Na pograniczu epok i ziem. Krakow.

Sheybal-Rostek, А. (2014). Tadeusz Czacki w tradycji Krzemienieckiej latach 1920-1939. Dialog dwoch kultur: VIII Miedzynarodowe spotkania muzealnikow; X Miedzynarodowe spotkania literatow; X Miedzynarodowe spotkania naukowcow; V Plener fotograficzny; XV Warsztaty kulturowo-artystyczne. Warszawa; Lublin.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-06

Як цитувати

Vasyluk, V. M. (2021). HАУКОВО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАВЧАJІЬНОГО ПРОЦЕСУ В КРЕМЕНЕЦЬКІЙ ГІМНАЗІЇ (ЛІЦЕЇ) ПРОТЯГОМ 1805–1833 РОКІВ В УРОЧНИЙ ТА ПОЗАУРОЧНИЙ ЧАС. Медична освіта, (4), 110–115. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11672

Номер

Розділ

РОЗВИТОК АКАДЕМІЧНОЇ КУЛЬТУРИ В МЕДИЧНІЙ ОСВІТІ