АНАЛІЗ ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ ТА РОЛІ РОБОТИ СЕРЕДНЬОГО МЕДИЧНОГО ПЕРСОНАЛУ

Автор(и)

  • L. M. Lykha Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-4995-7896
  • I. Ya. Hospodarskyy Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0003-4993-1079

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11657

Ключові слова:

професійна етика, сестринська справа, професійна відповідальність

Анотація

Глобалізаційні та інтеграційні процеси в суспільстві, динамічний розвиток медичних технологій, визнання світовою спільнотою проблеми фізичного, морального і соціального здоров’я як головного показника соціально-економічної зрілості, культури й успішності держави, соціальний запит на якість медичних послуг зумовлюють особливі вимоги до професійної діяльності середнього медичного персоналу загалом і медичних сестер зокрема. Медична сестра повинна успішно володіти фундаментальними та спеціальними знаннями й уміннями в питаннях комплексного догляду за пацієнтами, надавати медичну допомогу, що відповідає принципу гуманності, національним і світовим професійним стандартам, активно здійснювати профілактичну діяльність у сфері охорони здоров’я. У виконанні своїх фахових обов’язків медична сестра має керуватися нормами професійної моралі й етики.

Важливість професійних та особистісних рис актуалізує необхідність удосконалення змісту формування професійної етики майбутніх медичних сестер у навчально-виховному процесі, зокрема під час вивчення дисциплін соціально-гуманітарної, психолого-педагогічної, професійно-практичної підготовки, проведення навчально-дослідної, виховної роботи, виробничих практик, що визначено галузевими стандартами вищої медичної освіти.

Біографія автора

I. Ya. Hospodarskyy, Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України

ResearcherID F-9413-2016

Посилання

Alekseeva, E.B. (2014). Vospitanie nravstvenno-eticheskoy kultury meditsynskyh sester lechebnogo uchrezhdeniya [Education of moral and ethical culture of nurses of a medical institution]. Retrieved from: https://expeducation.ru/ru/article/view?id=6007 [in Russian].

Petrovskyy, B.V. (Ed). (1988). Deontologia v meditsyne [Deontology in medicine]. Moscow: Meditsina [in Russian].

Didivskyy, A. (2015). Evanhelska moral yak fundament tradutsiinoi tа suchasnoi pravoslavnoi etyky [Evangelical morality аs the foundation of traditional and modern Orthodox ethics]. Naukovi zapysky Natsionalnoho universytety “Ostrozka akademia”. Seriia: Filisofia. Vyp.17 – Scientific Notes of the National University “Ostroh Academy”. Series: Philosophy. Vol.17. Retrieved from: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nznuoafs_2015_17_31 [in Ukrainian].

Lozovoy, V.O. (Ed.). (2002). Etyka: navch. posib. [Ethics]. Kyiv: Urinkom Inter [in Ukrainian].

Ivanushkin, A.Ya. (2003). Etyka sestrinskogo dela. [Ethics of nursing]. Moscow: GRANT [in Russian].

Leshchynskyy, A.A. (2005). Mediysinskaya etika i deontologiya [Nursing ethics and deontology]. Izhevsk [in Russian].

Ostrovskaya, I.V. (2001). Meditsynskaya etika. Sbornik dokumentov [Medical ethics. Digest of documents]. Moscow: ANMI [in Russian].

Persyleva, G.M. (2000). Pamyatu Florens Naytingeyl [For a memory of Florence Nightingale]. Medychna sestra – Nurse, 2, 2-11 [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-01-06

Як цитувати

Lykha, L. M., & Hospodarskyy, I. Y. (2021). АНАЛІЗ ПРОФЕСІЙНОЇ ЕТИКИ ТА РОЛІ РОБОТИ СЕРЕДНЬОГО МЕДИЧНОГО ПЕРСОНАЛУ. Медична освіта, (4), 38–42. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.4.11657

Номер

Розділ

ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ МЕДИЧНОЇ ОСВІТИ