ЗАСВОЄННЯ ЛІКАРЯМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК З ЕНДОСКОПІЧНОЇ ХІРУРГІЇ

Автор(и)

  • M. S. Hnatiuk Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-4110-5568
  • O. B. Slabyi Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-5645-7905
  • L. V. Tatarchuk Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-4678-4205
  • K. A. Pokhodun Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0001-7032-544X

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11148

Ключові слова:

практичні навички, ендоскопічна хірургія, психофізіологічний стан

Анотація

Проведено педагогічний експеримент із двома групами лікарів хірургічних спеціальностей при вивченні ендоскопічної хірургії, які були поділені на дві групи. Перша група – лікарі з домінуванням лівої півкулі головного мозку («правші»), друга – лікарі з домінуючою  правою півкулею головного мозку («лівші»). Встановлено, що лікарі першої групи краще та ефективніше засвоювали  практичні навички з ендоскопічної хірургії порівняно з особами другої групи. На основі результатів проведеного педагогічного експерименту встановлено, що для ліворуких та праворуких лікарів-курсантів характерні різні психофізіологічні особливості і вони неоднаково засвоюють необхідні практичні навички з ендоскопічної хірургії. Для ефективного і повноцінного освоєння практичних навичок з даної навчальної дисципліни більшу увагу потрібно зосереджувати лікарям-курсантам із домінуванням правої півкулі головного мозку.

Посилання

Kocherha, O. (2015). Psychophisiolohichni osoblyvosti diialnosti mozku dytyny [Psychophysiological features of the activity of the child brain]. Pochatkova shkola – Primary School, 5,6-8 [in Ukrainian].

Nykonenko, O.S., Shapoval, S.D., & Dmytriev, S.M. (2009). Novi orhanizatsiini formy pisliadyplomnoi pidhotovky likariv: dosvid vprovadzhennia ta problemni pytannia [New organizational forms of postgraduate physician training: implementation experience and problematic issues]. Problemy interhratsii ukrainskoi medychnoi osvity u svitovyi osvitni iprostir. Materialy konf. – Problems of Integration of Ukrainian Medical Education into the World Educational Space: Conference Materials. Ternopil: Ukrmedknyha[in Ukrainian].

Hnatiuk, M.S., Pochodun, K.A., Tatarchuk, L.V., & Yasinovskyi, O.B. (2018). Osoblyvosti zasvoienia praktychnych navychok likariamy khirurhichnych spetsialnostei pry vyvchenni endoskopichnoi khirurhii [Features of practical skills mastering by doctors of surgical specialties during endoscopic surgery training]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 72-74 [in Ukrainian].

Hnatiuk, M.S., Danylevych, Yu.O., Hnatiuk, R.M., & Slabyi, O.B. (2007). Osoblyvosti zasvoienia praktychnych navychok pry vyvchenni operatyvnoi khirurhii ta topohrafichnoi anatomii [Features of practical skills mastering during study ingoperative surgery and topographic ana¬tomy]. Medychna osvita – Medical Education, 1, 40-42 [in Ukrainian].

Smernova, O.A. (2001). Taiemnytsia rukosti [The mystery of handwork]. Humanitarni nauky – Humanities, 2, 105-109 [in Ukrainian].

Chuprikov, A.N., Hnatiuk, R.M., & Chuprikova, M.A. (2011). Asymetriia mozku i livorukist [Brain asymmetry and left-handedness]. Kyiv: SMM [in Ukrainian].

Yane, M. (2007). Loving lefties [How to raise your left-handed child in a right-handed. New York: Pocket Books.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-02

Як цитувати

Hnatiuk, M. S., Slabyi, O. B., Tatarchuk, L. V., & Pokhodun, K. A. (2020). ЗАСВОЄННЯ ЛІКАРЯМИ ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК З ЕНДОСКОПІЧНОЇ ХІРУРГІЇ. Медична освіта, (2), 46–49. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11148

Номер

Розділ

Матеріали конференції