ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНИХ ПРИНЦИПІВ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • I. R. Humenna Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-2830-7878
  • Ya. M. Nakhaieva Тернопільський національний медичний університет імені І. Я. Горбачевського МОЗ України https://orcid.org/0000-0002-6556-0725

DOI:

https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11147

Ключові слова:

професійна підготовка, майбутні лікарі, принципи моралі, освітній простір

Анотація

Формування моральних принципів майбутніх лікарів відбувається у процесі вивчення як професійних, так і гуманітарних дисциплін. Гуманітарна освіта має за мету сформувати у майбутніх лікарів потребу у безперервній освіті, розвитку загальної культури, формуванні професійно-комунікативної компетентності, правової свідомості, толерантності, гуманності.

Окрім естетичного й духовного, така підготовка має також моральний вплив на молоде покоління лікарів, допомагає зрозуміти внутрішній стан пацієнта. Це сприяє цілісному формуванню особистості майбутніх лікарів, моральних переконань, світогляду тощо. Розглянуто теоретичні аспекти цієї проблеми.

Посилання

Dudikova, L.V. (2009). Pedahohichni umovy pidhotovky maibutnikh medykiv do samovdoskonalennia [Pedagogical conditions of training future doctors in self development]. Pedahohichni nauky: zbirnyk naukovykh prats – Pedagogical Sciences, Journal of Scientific Works, 54, 289-293 [in Ukrainian].

Zviahina, V.F. (2000). Psykholohichni osnovy vykladannia istorii ukrainskoi ta svitovoi kultury maibutnim likariam [Modern basis of teaching history of Ukrainian and world culture for future doctors]. Suchasni problemy pidhotovky fakhivtsiv u vyshchykh navchalnykh medychnykh ta farmatsevtychnykh zakladakh Ukrainy: materialy dopovidei nauk.-metod. konf. – Modern Problems of

Training Specialists in Higher Educational Medical and Pharmaceutical Institutions of Ukraine, 134-135 [in Ukrainian].

Kolisnyk-Humeniuk, Yu.I. (2013). Formuvannia profesiino-etychnoi kultury maibutnikh fakhivtsiv u protsesi humanitarnoi pidhotovky v medychnykh koledzhakh: monohrafiia [Formation of professional ethic culture of future specialists in the process of humanitarian training in medical colleges. Monograph]. Lviv: “Krai” [in Ukrainian].

Korolova, T.V. (2014). Model formuvannia profesiino-etychnoi kultury maibutnoho likaria u protsesi humanitarnoi pidhotovky [Model of formation of professional-ethical culture of future doctor in the process of humanitarian training]. Naukovyi visnyk UZhNU. Seriia: Pedahohika. Sotsialna robota: zb. nauk. prats – Scientific Journal of Uzhhorod National University, Pedagogy, Social work, 30, 66-69 [in Ukrainian].

Markova, A. K. (1996). Psikhologiya professyonalizma [Psychology of professionalism]. Moscow: Znanye [in Ukrainian].

(1983). Medytsynskaya etyka i deontologiya (sbornik statey) [Medical ethics and deontology]. Moscow: Medi¬tsyna [in Ukrainian].

Pereimybida, L.V. (2008). Orhanizatsiini zasady diialnosti pedahohichnoho kolektyvu z rozvytku deontolo¬hichnoi kultury uchniv medychnoho litseiu [Organisational backgrounds of pedagogical staff activity on the development of deontological culture of students of medical lyceum]. Candidate’s Extended abstract [in Ukrainian].

Rambu, N., Fedchyshyn, N., & Permiakova, O. (2019). Filosofskyi ta pedahohichnyi aspekty estetychnoho vykhovannia v Nimechchyni ta Frantsii: mynule i sohoden¬nia [The philosophical and pedagogical aspects of aesthetic Education in Germany and France: The past and the pre¬sent]. Medychna osvita – Medical Education, 3 (83), 128-134 [in Ukrainian].

Chmut, T.K. (2007). Etyka dilovoho spilkuvannia [Ethics of business communication]. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-06-02

Як цитувати

Humenna, I. R., & Nakhaieva, Y. M. (2020). ФОРМУВАННЯ МОРАЛЬНИХ ПРИНЦИПІВ МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ У ПРОЦЕСІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ. Медична освіта, (2), 56–60. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2020.2.11147

Номер

Розділ

Матеріали конференції